Reklam

Resultat 1 till 5 av 5

mne: Hemmagjord skerhetspse fr lipo

Standard Hemmagjord skerhetspse fr lipo

r det ngon mer n mig som hade tnkt (eller har gjort) egna skerhetspsar (lipo safe bag) av en brandfilt?

Jag har en brandfilt p 120 x 180 cm som jag hade tnkt gra 12 st psar av, de blir ca 27 x 30 cm. Just nu har jag bara kapat ut fr att gra tv st till att brja med.

Funderar p om det skulle g att tejpa kanterna och sedan sy ihop dem. Tejpa har jag dessutom gjort p bak och framsida dr jag klipper fr att minska p fransarna som blir.
    Antagligen blir det en bit kardborre fr att kunna vika fast "locket".

Pongen med allt detta r att man fr en 120x180 cm brandfilt frn Jula fr 180 kr, en lipopse runt 30 cm i kvadrat kostar ungefr samma pengar.

Om ngon har gjort detta innan s kom grna med tips.

webmaster RCFF - Administratr DanneGs avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    673
    Jobb
    IT Chef
    Klubb
    Bergs RC

Standard

Nackdelen att ha fr mnga lipo i samma pse r att brinner en brinner ju alla, men tejpa spelar nog ingen roll men du borde sy med en vrmebestndig trd.
    /Daniel Gustafsson

Radio: JR DSX9
    Flyger: Multiplex Acromaster, Sebart Katana(or) Hangar 9 Extra 260 27%
    Heli: E-sky Belt CP
    Bil: Traxxas Slash 4x4
    Bt: Princess med Zenoah 26cc
    01010010010000110100011001000110

Standard

Kolla p ebay. Dr kper du lipopsar fr allt frn 1 $ och uppt. Bsta pris jag kpt fr r 0,85 = 10,13 kr inkl. frakt till Sverige. Priserna som Minicars och andra s kallade importrer har r rena ockerpriserna. Skulle tro att snittpriset p Ebay inkl frakt till Sverige ligger p 3-4 $ = 22-29 kr vid auktionerna.

Standard

Tack fr tipsen. Jag hittade ngra igr p ebay. Nackdelen med de man kper frdiga r att de knns s stela. Gr man dem sjlva av en brandfilt s r de nstan lika mjuka och vikbara som en vanlig filt. Dvs jag kan stoppa in ngra ackar i varje pse och sedan bra dem i en liten vska, tex Aligns vskor som jag har bde sm och stora av.

Enklast just nu (eftersom jag redan klippt i filten) verkar vara att tejpa kanterna med vvtejp och sedan kra ett antal zig-zag mnster med symaskinen.

Liknande mnen

1. Hemmagjord fyrtaktare
    Av bokis i forum Frbrnningsmotorer
    Svar: 23
    Senaste inlgg: 2013-02-24, 09:27
  2. Lipo!
    Av chulie i forum Elmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlgg: 2008-12-08, 17:25
  3. lipo
    Av Torbjrn i forum Elmodeller
    Svar: 10
    Senaste inlgg: 2008-08-08, 21:34
  4. Bensinkonvertering, hemmagjord CDI...
    Av Mikael_jo i forum Bensinmodeller
    Svar: 18
    Senaste inlgg: 2008-01-23, 16:32
  5. Gws Edf 50 och 11.1v Lipo?
    Av Casimir_rc i forum Elmodeller
    Svar: 2
    Senaste inlgg: 2007-08-13, 15:03

Behrigheter fr att posta

• Du fr inte posta nya mnen
  • Du fr inte posta svar
  • Du fr inte posta bifogade filer
  • Du fr inte redigera dina inlgg