Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Hemmagjord säkerhetspåse för lipo

  1. #1

    Standard Hemmagjord säkerhetspåse för lipo

    Är det någon mer än mig som hade tänkt (eller har gjort) egna säkerhetspåsar (lipo safe bag) av en brandfilt?

    Jag har en brandfilt på 120 x 180 cm som jag hade tänkt göra 12 st påsar av, de blir ca 27 x 30 cm. Just nu har jag bara kapat ut för att göra två st till att börja med.

    Funderar på om det skulle gå att tejpa kanterna och sedan sy ihop dem. Tejpa har jag dessutom gjort på bak och framsida där jag klipper för att minska på fransarna som blir.
    Antagligen blir det en bit kardborre för att kunna vika fast "locket".

    Poängen med allt detta är att man får en 120x180 cm brandfilt från Jula för 180 kr, en lipopåse runt 30 cm i kvadrat kostar ungefär samma pengar.

    Om någon har gjort detta innan så kom gärna med tips.

  2. #2
    webmaster RCFF - Administratör DanneGs avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    673
    Jobb
    IT Chef
    Klubb
    Bergs RC

    Standard

    Nackdelen att ha för många lipo i samma påse är att brinner en brinner ju alla, men tejpa spelar nog ingen roll men du borde sy med en värmebeständig tråd.
    /Daniel Gustafsson

    Radio: JR DSX9
    Flyger: Multiplex Acromaster, Sebart Katana(or) Hangar 9 Extra 260 27%
    Heli: E-sky Belt CP
    Bil: Traxxas Slash 4x4
    Båt: Princess med Zenoah 26cc
    01010010010000110100011001000110

  3. #3

    Standard

    Kolla på ebay. Där köper du lipopåsar för allt från 1 $ och uppåt. Bästa pris jag köpt för är 0,85 £ = 10,13 kr inkl. frakt till Sverige. Priserna som Minicars och andra så kallade importörer har är rena ockerpriserna. Skulle tro att snittpriset på Ebay inkl frakt till Sverige ligger på 3-4 $ = 22-29 kr vid auktionerna.

  4. #4

  5. #5

    Standard

    Tack för tipsen. Jag hittade några igår på ebay. Nackdelen med de man köper färdiga är att de känns så stela. Gör man dem själva av en brandfilt så är de nästan lika mjuka och vikbara som en vanlig filt. Dvs jag kan stoppa in några ackar i varje påse och sedan bära dem i en liten väska, tex Aligns väskor som jag har både små och stora av.

    Enklast just nu (eftersom jag redan klippt i filten) verkar vara att tejpa kanterna med vävtejp och sedan köra ett antal zig-zag mönster med symaskinen.

Liknande ämnen

  1. Hemmagjord fyrtaktare
    Av bokis i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2013-02-24, 09:27
  2. Lipo!
    Av chulie i forum Elmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-08, 17:25
  3. lipo
    Av Torbjörn i forum Elmodeller
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-08-08, 21:34
  4. Bensinkonvertering, hemmagjord CDI...
    Av Mikael_jo i forum Bensinmodeller
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 16:32
  5. Gws Edf 50 och 11.1v Lipo?
    Av Casimir_rc i forum Elmodeller
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 15:03

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •