Reklam

 
Resultat 1 till 17 av 17

Ämne: Håller Crispin på och

  1. #1
    roggie_49s avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    220
    Jobb
    Propellerkrökare
    Klubb
    Mawashigeri

    Standard Håller Crispin på och

    säljer ut allt?
    kollade på Svenskt modellflyg, fasen halva sida var ju bara säljesannonser
    -------------------------------
    Rogge, legitimerad Karatekickare.

  2. #2
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av roggie_49 Visa inlägg
    säljer ut allt?
    kollade på Svenskt modellflyg, fasen halva sida var ju bara säljesannonser

    du får gå en kurs hur man frågar vederbörande om han ska sälja ut allt

    Get high with hovering
    not drugs

  3. #3
    pilotkalle
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av wesse Visa inlägg
    du får gå en kurs hur man frågar vederbörande om han ska sälja ut allt

    Sluta hacka på roggie!

  4. #4

    Standard

    Ser mer ut som alla test modeller för de artiklarna man läst om i AoH och Radiostyrt... ?
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  5. #5

    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    411
    Jobb
    studerande
    Klubb
    Marks modellflygklubb

    Standard

    Någon vänlig själ som kan länka mig till säljesannonserna?

    Hittar dem inte..
    Mvh David!
    ---------------
    Sebart katana S50 E | Above all yak 54 120 cm | Fliton edge 540 freestyle | Free Air Blitz EPP | Kyosho Calmato sports | Kyosho Concept SRK

  6. #6
    roggie_49s avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    220
    Jobb
    Propellerkrökare
    Klubb
    Mawashigeri

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DaEk Visa inlägg
    Någon vänlig själ som kan länka mig till säljesannonserna?

    Hittar dem inte..
    Finns här, scrolla ner en liten bit.


    http://www.svensktmodellflyg.se/koposalj.asp?viewmode=0
    -------------------------------
    Rogge, legitimerad Karatekickare.

  7. #7
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pilotkalle Visa inlägg
    Sluta hacka på roggie!
    Då får nog Roggie starta en kurs om hackningsslut

    Get high with hovering
    not drugs

  8. #8
    roggie_49s avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    220
    Jobb
    Propellerkrökare
    Klubb
    Mawashigeri

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av wesse Visa inlägg
    Då får nog Roggie starta en kurs om hackningsslut
    Kikade på din avatar, har nån snott korsetten för dig?
    -------------------------------
    Rogge, legitimerad Karatekickare.

  9. #9
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av roggie_49 Visa inlägg
    Kikade på din avatar, har nån snott korsetten för dig?
    Kul att du kikade på avatarn du är den första som gjort det och jag tar det som en kärleksförklaring:-)
    puss på dig Roggie
    p.s vill inte använda korsetten utan låta världen njuta av mig som jag är... Moahaha

    Get high with hovering
    not drugs

  10. #10
    roggie_49s avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    220
    Jobb
    Propellerkrökare
    Klubb
    Mawashigeri

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av wesse Visa inlägg
    Kul att du kikade på avatarn du är den första som gjort det och jag tar det som en kärleksförklaring:-)
    puss på dig Roggie
    p.s vill inte använda korsetten utan låta världen njuta av mig som jag är... Moahaha
    Okej vill du ha det på det viset så..
    Puss på dig med lilla tårtsmulan..

    En liten kurs i att banta...

    -----------------------------------


    Självförnekelse.
    -------------------------------
    Varje morgon som jag går till toaletten så passerar jag stora sovrumsspegeln och ser att jag har en jäkla snygg tvättbräda till mage, en riktig sixpack med muskler, en kvart senare på tillbakavägen ser jag ut som prototypen till michelins pr-gubbe,
    det finns bara en sak som kan ställa tilldet på det viset och det är den där jävla Newton och hans tyngdlag.

    Eftertanke.
    -------------------------
    Eftersom jag är tämligen vithårig, mestadels på gränsen till pank,
    så undrar jag vad min fru ser hos mig? men hon är väl som alla andra kvinnor, hon är bara ute efter min feta kropp..

    Konsten att banta.
    ------------------------
    Tillhör ni den där gruppen av människor som konstant är på gränsen
    till att expandera bältet, där tanken på töjbara byxor börjar bli en realitet.
    Ok, jag tillhör den gruppen, en Rogge, en kokbok och Rogge går upp ett hekto per tio sidor
    kokbok så efter hundra sidor kokbok så har jag gått upp ett kilo, en händelse som ser ut som en tanke eller?
    Jag skulle i allafall banta en vecka, minst.
    Jäpp här ska det bantas jag skulle förbaske mig gå ner i vikt, jag skulle bli 2000 talets nya Twiggy, en Twiggy med dragning åt det anorektiska hållet, här skulle mina muskler visas upp det vill säga om jag nu
    kunde få bort omslaget som dom var förpackade i, kollade över armsmuskeln, spände bicepsen och det syntes intet,
    icke en antydan till muskel, den var välpaketerad i ister.
    Okej lilla frun tycket att hon ochså skulle vara med på ett salladshörn så hon hängde på den kommande bantningen, jag kollade tabeller, kaloritabeller , sockertabeller, tågtabeller, glykemiska index och näringstabeller, gjorde upp en lista på tillåtna preparat, förbjudna preparat, tillåten mat , otillåten mat och annat som man kanske i bästa fall under nödåren möjligen skulle kunnat kalla för mat...
    Upprättade en matsedel som t.o.m skulle kunna fått en elefant att minska med minst ett par deciton i veckan.
    Alltså eran Rogge sticker ut och shoppar mat med inköpslista som är metern lång , Det var gröna grönsaker blå, röda,vita dito och kort sagt lite regnbågsaktigt, rött kött, vitt kött, konstigt kött, fläskött, nötkött, halvdöd fisk, död pippi , bröd av nåt konstigt jox.
    Jag vägde upp maten, putsade bort fett och annat, tilllagade och kvar blev nåt litet som rymdes på en matsked, nä det var inte frukosten, det var middagen, frukosten bestod av en tesked juice, en joggingtur på tre kilometer, frisk luft, håll och andnöd. Lunch blev det ingen, jag orkade inte laga någon lunch efter joggingturen.
    Dag två blev lite bättre, jag orkade i alla fall ta mig in till köket och dricka vatten efter joggingturen, lunchen blev som dag ett, ingen alls. Middagen bestod av en hög med regnbågsfärgat grönfoder och en matsked med död firre.
    Stupade i säng, sov den utmattades sömn. Sov över frukosten och hoppade på lunchen direkt som bestod av några gram pytt gjord på diverse fisk, pippi och kött.
    Dags att väga sig, jag hade inte gått ner ett smack, hustrun hade synbart gått ner nåt kilo, undrade vad i h-e, får nog låta bli att ens titta på kylskåpet.
    Dag fyra, nu börjar Rogges tarmar och mage att protestera, magen vill ha mat och det vill Rogge med, alltså för att avdramatisera detta med maten och göra det så lättsamt som möjligt så börjar jag och hustrun med att kalla varandra typ ” lilla tårtsmulan, min lilla gräddbakelse, camenbert,
    Gorgonzola, rostbiff, etc .. ” ja ni förstår.
    Jag går inte ner i vikt, hustrun tappar kilon i ett rasande tempo, hon har antagligen en snabb förbränning, maten kommer antagligen bara halvvägs ner i strupen , poff, upp i rök, jag har antagligen det omvända,
    min förbränning går väl till på det viset att kroppen suger upp allt, återanvänder det och kollar en extra gång på avfallet om det inte finns nåt litet till at ta hand om, jag står framför spegeln och kollar in min minst sagt rundnätta figur som fyller ut spegeln till bristningsgränsen, jag mumlar fula ord och pinar mig vidare med bantningen, en späkning som kunde fått en indisk fakir att begå självmord på sin spikmatta i ren avund.
    En veckas bantning utsträcks till två veckor, hustrun minskar, jag står stilla viktmässigt, orden chokladbit, gullegurka, gräddbakelse haglar i luften och jag kollar in min helfigur i spegeln, detta med betoning på helfigur,
    Rogge, a.t.g.u (översättning, Rogge alla tjocka gubbars urfader) alltså jag minskar inte i vikt..
    Nu började jag på allvar fundera på att avbryta denna överlevnadskurs i självplågeri vilket jag ochså gjorde, inte beroende på den totala avsaknade viktminskning, avgörandets stund kom när jag, för vilken gång i ordningen vet jag inte, stod naken framför spegeln och kollade om jag hade minskat nånstans överhuvudtaget fastän vågen talade sitt tydliga språk om att så inte var fallet.
    Alltså hustrun kommer förbi och säger ”jag älskar dig min lilla fläskfile’” saken var klar, slutbantat.
    Jag får väl göra som alla andra, kalla min övervikt för trivselvikt.
    Det kanske är lättare att hoppa över rogge än att gå runt honom.
    Epilog.
    ----------------------------
    Yep, dusch rakning och sen klä på sig, kom att tänka på att jag kanske skulle checka av min vikt,
    så jag knallade in och ställde mig på vågen, höll på att få en smärre infarkt, 102 kg, omöjligt tänkte jag,
    vägde 94kg förra veckan och skulle jag ha ökat 8kg så hade jag inte fått på mig byxorna idag kollade bältet, jodå sista hålet kollade vågen och nollställde den för säkerhets skull, upp på vågen igen 102kg, tog av mig
    kläderna och testade vikten igen, 103 kg nu hade jag ökat med 1 kg på knappt 5 minuter, blev övertygad om att vågen var trasig, klädde på mig och gick in till köket och tog en kopp kaffe, dottern seglade förbi, in på
    toaletten, vrålet som kom var obetalbart, hon kom ut lika snabbt som en oljad tvål, :"PAPPA jag har gått upp 10 kg "
    -ähh sa jag du e' bergis med barn.
    - sluta larva dig nu, jag måste banta igen.
    -vågen e' trasig behöver köpa en ny.
    Nästa vrål kom från lillkillen " Pappa jag väger 92kg"
    Dottern lätt flinande: jag har ju sagt det till dig brorsan, du måste sluta äta glass, du har ju blivit fet som en gris.
    Lillgrabben letade efter nåt hårt att kasta på systern.
    Ser mellangrabben komma ut från toa med ett glatt leende på läpparna,
    -"och vad flinar du åt då frågade jag honom"
    Jo jag hittade en 5-krona på toa, den satt fast i kanten på vågen.
    Funderar på att ställa vågen på 59kg och sen svetsa fast den i det läget..
    -------------------------------
    Rogge, legitimerad Karatekickare.

  11. #11
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av roggie_49 Visa inlägg
    Okej vill du ha det på det viset så..
    Puss på dig med lilla tårtsmulan..

    En liten kurs i att banta...

    -----------------------------------


    Självförnekelse.
    -------------------------------
    Varje morgon som jag går till toaletten så passerar jag stora sovrumsspegeln och ser att jag har en jäkla snygg tvättbräda till mage, en riktig sixpack med muskler, en kvart senare på tillbakavägen ser jag ut som prototypen till michelins pr-gubbe,
    det finns bara en sak som kan ställa tilldet på det viset och det är den där jävla Newton och hans tyngdlag.

    Eftertanke.
    -------------------------
    Eftersom jag är tämligen vithårig, mestadels på gränsen till pank,
    så undrar jag vad min fru ser hos mig? men hon är väl som alla andra kvinnor, hon är bara ute efter min feta kropp..

    Konsten att banta.
    ------------------------
    Tillhör ni den där gruppen av människor som konstant är på gränsen
    till att expandera bältet, där tanken på töjbara byxor börjar bli en realitet.
    Ok, jag tillhör den gruppen, en Rogge, en kokbok och Rogge går upp ett hekto per tio sidor
    kokbok så efter hundra sidor kokbok så har jag gått upp ett kilo, en händelse som ser ut som en tanke eller?
    Jag skulle i allafall banta en vecka, minst.
    Jäpp här ska det bantas jag skulle förbaske mig gå ner i vikt, jag skulle bli 2000 talets nya Twiggy, en Twiggy med dragning åt det anorektiska hållet, här skulle mina muskler visas upp det vill säga om jag nu
    kunde få bort omslaget som dom var förpackade i, kollade över armsmuskeln, spände bicepsen och det syntes intet,
    icke en antydan till muskel, den var välpaketerad i ister.
    Okej lilla frun tycket att hon ochså skulle vara med på ett salladshörn så hon hängde på den kommande bantningen, jag kollade tabeller, kaloritabeller , sockertabeller, tågtabeller, glykemiska index och näringstabeller, gjorde upp en lista på tillåtna preparat, förbjudna preparat, tillåten mat , otillåten mat och annat som man kanske i bästa fall under nödåren möjligen skulle kunnat kalla för mat...
    Upprättade en matsedel som t.o.m skulle kunna fått en elefant att minska med minst ett par deciton i veckan.
    Alltså eran Rogge sticker ut och shoppar mat med inköpslista som är metern lång , Det var gröna grönsaker blå, röda,vita dito och kort sagt lite regnbågsaktigt, rött kött, vitt kött, konstigt kött, fläskött, nötkött, halvdöd fisk, död pippi , bröd av nåt konstigt jox.
    Jag vägde upp maten, putsade bort fett och annat, tilllagade och kvar blev nåt litet som rymdes på en matsked, nä det var inte frukosten, det var middagen, frukosten bestod av en tesked juice, en joggingtur på tre kilometer, frisk luft, håll och andnöd. Lunch blev det ingen, jag orkade inte laga någon lunch efter joggingturen.
    Dag två blev lite bättre, jag orkade i alla fall ta mig in till köket och dricka vatten efter joggingturen, lunchen blev som dag ett, ingen alls. Middagen bestod av en hög med regnbågsfärgat grönfoder och en matsked med död firre.
    Stupade i säng, sov den utmattades sömn. Sov över frukosten och hoppade på lunchen direkt som bestod av några gram pytt gjord på diverse fisk, pippi och kött.
    Dags att väga sig, jag hade inte gått ner ett smack, hustrun hade synbart gått ner nåt kilo, undrade vad i h-e, får nog låta bli att ens titta på kylskåpet.
    Dag fyra, nu börjar Rogges tarmar och mage att protestera, magen vill ha mat och det vill Rogge med, alltså för att avdramatisera detta med maten och göra det så lättsamt som möjligt så börjar jag och hustrun med att kalla varandra typ ” lilla tårtsmulan, min lilla gräddbakelse, camenbert,
    Gorgonzola, rostbiff, etc .. ” ja ni förstår.
    Jag går inte ner i vikt, hustrun tappar kilon i ett rasande tempo, hon har antagligen en snabb förbränning, maten kommer antagligen bara halvvägs ner i strupen , poff, upp i rök, jag har antagligen det omvända,
    min förbränning går väl till på det viset att kroppen suger upp allt, återanvänder det och kollar en extra gång på avfallet om det inte finns nåt litet till at ta hand om, jag står framför spegeln och kollar in min minst sagt rundnätta figur som fyller ut spegeln till bristningsgränsen, jag mumlar fula ord och pinar mig vidare med bantningen, en späkning som kunde fått en indisk fakir att begå självmord på sin spikmatta i ren avund.
    En veckas bantning utsträcks till två veckor, hustrun minskar, jag står stilla viktmässigt, orden chokladbit, gullegurka, gräddbakelse haglar i luften och jag kollar in min helfigur i spegeln, detta med betoning på helfigur,
    Rogge, a.t.g.u (översättning, Rogge alla tjocka gubbars urfader) alltså jag minskar inte i vikt..
    Nu började jag på allvar fundera på att avbryta denna överlevnadskurs i självplågeri vilket jag ochså gjorde, inte beroende på den totala avsaknade viktminskning, avgörandets stund kom när jag, för vilken gång i ordningen vet jag inte, stod naken framför spegeln och kollade om jag hade minskat nånstans överhuvudtaget fastän vågen talade sitt tydliga språk om att så inte var fallet.
    Alltså hustrun kommer förbi och säger ”jag älskar dig min lilla fläskfile’” saken var klar, slutbantat.
    Jag får väl göra som alla andra, kalla min övervikt för trivselvikt.
    Det kanske är lättare att hoppa över rogge än att gå runt honom.
    Epilog.
    ----------------------------
    Yep, dusch rakning och sen klä på sig, kom att tänka på att jag kanske skulle checka av min vikt,
    så jag knallade in och ställde mig på vågen, höll på att få en smärre infarkt, 102 kg, omöjligt tänkte jag,
    vägde 94kg förra veckan och skulle jag ha ökat 8kg så hade jag inte fått på mig byxorna idag kollade bältet, jodå sista hålet kollade vågen och nollställde den för säkerhets skull, upp på vågen igen 102kg, tog av mig
    kläderna och testade vikten igen, 103 kg nu hade jag ökat med 1 kg på knappt 5 minuter, blev övertygad om att vågen var trasig, klädde på mig och gick in till köket och tog en kopp kaffe, dottern seglade förbi, in på
    toaletten, vrålet som kom var obetalbart, hon kom ut lika snabbt som en oljad tvål, :"PAPPA jag har gått upp 10 kg "
    -ähh sa jag du e' bergis med barn.
    - sluta larva dig nu, jag måste banta igen.
    -vågen e' trasig behöver köpa en ny.
    Nästa vrål kom från lillkillen " Pappa jag väger 92kg"
    Dottern lätt flinande: jag har ju sagt det till dig brorsan, du måste sluta äta glass, du har ju blivit fet som en gris.
    Lillgrabben letade efter nåt hårt att kasta på systern.
    Ser mellangrabben komma ut från toa med ett glatt leende på läpparna,
    -"och vad flinar du åt då frågade jag honom"
    Jo jag hittade en 5-krona på toa, den satt fast i kanten på vågen.
    Funderar på att ställa vågen på 59kg och sen svetsa fast den i det läget..
    den va fin den

    jag skickade in ansökan till "the biggest loser" i svenskt version på tv 4 så om jag kommer med där kanske dom kan få mig att bli vacker som en dag igen

    Get high with hovering
    not drugs

  12. #12

    Standard

    Vilken dag då Wesse lelle
    /Matte
    Kom ihåg att gravitationen inte bara är ett bra tips: det är en lag. Det är alltså inget man kan ignorera..

  13. #13
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av matbos Visa inlägg
    Vilken dag då Wesse lelle
    Tror det blir en lördag då allt fult blir vackert men bara under 12 tim fast man får vara glad för det lilla om det stora ska bli vackert...

    Get high with hovering
    not drugs

  14. #14
    roggie_49s avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    220
    Jobb
    Propellerkrökare
    Klubb
    Mawashigeri

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av wesse Visa inlägg
    den va fin den

    jag skickade in ansökan till "the biggest loser" i svenskt version på tv 4 så om jag kommer med där kanske dom kan få mig att bli vacker som en dag igen
    Tss, "the biggest loser", vilket nys, kör två till tre pass karate a' 2 timmar i veckan, så är din kondition tillbaka och kilona rasar av i ett rasande tempo.
    -------------------------------
    Rogge, legitimerad Karatekickare.

  15. #15
    pilotkalle
    Guest

    Standard

    Shotokan?

  16. #16
    roggie_49s avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Inlägg
    220
    Jobb
    Propellerkrökare
    Klubb
    Mawashigeri

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av pilotkalle Visa inlägg
    Shotokan?

    Kyokushin..
    -------------------------------
    Rogge, legitimerad Karatekickare.

  17. #17
    pilotkalle
    Guest

    Standard

    ok.

Liknande ämnen

  1. Propellrar som håller
    Av Fredda i forum Allmänt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-11-10, 09:58
  2. Avgasslang som håller för värme??
    Av Thomas i forum Metanolmodeller
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2012-08-09, 05:57
  3. Någon som håller på med modellflyg i Lycksele?
    Av lixxer i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-03-05, 21:02
  4. äre nå folk som håller på med modellflyg i Vilhelmina?
    Av lixxer i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-09-22, 23:14
  5. ASP 61R håller på att gro till liv
    Av Palleman i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2008-07-11, 22:28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •