Reklam

 
Sidan 8 av 14 FörstaFörsta ... 345678910111213 ... SistaSista
Resultat 141 till 160 av 262

Ämne: Tricopter, Quadcopter, FPV o allt rörande dessa ämnen

  1. #141

    Standard

    Jag o en kompis skall beställa lite godsaker härifrån i veckan ..pm eller mail om ni e sugna,,,http://www.multiwiicopter.com/
    ...www.kkmulticopter.kr....

    bryggaregatan@hotmail.com
    ================================================== ==================

    Alldeles för många plan i garaget

  2. #142

    Standard

    Det som jag anser vara intressant är Paris board 3.0 - men mina kort från Jussi är lika kapabla vad gäller anslutningarna

    Skall du beställa där kan du lika gärna ta Arduino och FTDI därifrån också för att slippa frakt från ett annat håll också
    (Det blir nästan samma pris som här)


    Glömde en sak...

    http://www.sparkfun.com/products/9067

    En seriell LCD gör konfigurationen mycket enkel när man inte har dator med sig.
    (mitt val av färg vit text på svart bg)


    Jag skall beställa lite saker från Sparkfun - skall jag ta hem lite åt er också?
    Senast redigerat av UndCon den 2011-03-28 klockan 07:53.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  3. #143

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    HEHE! datanörd var det ja :O

    Autolevel håller din farkost i plan i 2 led och används mest för fotografering.

    Nu är detta inte så nödvändigt då du kan ha camera pan/tilt (2 servo) ut från kortet som hjälper dig att hålla kameran plan.
    (men jag kommer givetvis köra med bägge 2)

    Ett exempel på film
    http://www.youtube.com/watch?v=82FVFZnK4RM&hd=1

    Denna stabiliserar på samma sätt som min 1a test med kamera stabilisering
    Jag skall bara göra färdigt fästet för GoPron så kan jag montera min kamera i nosen.

    Jag rekommenderar varmt en Multiwii - du hittar det mesta på min sida men givetvis även på RCGroups och det relativt nya forumet på multiwii.com

    Vill du bygga en så hjälper jag dig gärna - jag har nästan allt hemma för att starta ett bygge till
    Arduino, WM+ samt kretskort

    Priset hamnade ungefär på nästan 200dollar när jag kollade för ett par veckor sedan

    http://www.undcon.com/how-much-does-it-cost/

    Jag anser att MultiWii slår KK med hästlängder pga flexibilitet och utvecklingens hastighet - antalet val av tillgängliga sensorer mm mm
    Tjena!

    Jag erkänner att jag är en KK-fantast och har vart jättenöjd med flygegenskaperna förutom det
    senaste tricopterbygget, kanske blev för lätt och för veka armar (alu 10x13x10 mm) kärran är lite väl
    känslig och jag upplever att jag har mer vibrationer i ramen än tidigare byggen. Blir lite förbryllad av att den vissa dar flyger stabilt...

    Jag ska i huvudsak fotografera arkeologiska lämningar och funktioner för att stabilisera tricopter kan jag ha glädje av.
    Med andra ord blir det ett multiwii bygge! Menar du att du säljer grejjerna du hade hemma??

    När jag läst om KK byggen som använt wii-gyron är det mycket diskusssion om vibrationsproblem.
    Vad är dina erfarenheter??

    /Z

  4. #144

    Standard

    Hej Zoomsky!

    Jag har lite saker extra till MultiWii
    3 kretskort (Jussi's design)
    1 Arduino
    1 WM+

    och kan beställa hem lite fler saker, Arduino's, FTDI's, sensorer osv...

    Jag har inga problem med vibrationer, mina sensorer är monterade på en typ av "antihalk-fötter" dvs en liten självhäftande gummi/foam mellan ram/WM+ sensor sedan en gummi till och en NK på det

    På motsvarande sida använde jag smältlim.

    En fördel med Jussi's kort är att man då kan montera en Spektrum-mottagare direkt mot kretskortet utan sladdar (billigare)

    se här hur min mottagare sitter:
    http://www.undcon.com/2011/03/02/quadcopter-progress/

    På en av de sista bilderna där ser man sensorn sittandes på kretskortet. De andra har jag monterat nedanför kortet(på den blåa delen till ramen)

    Men de kan givetvis monteras på undersidan av kretskortet om man vill det.
    Senast redigerat av UndCon den 2011-03-28 klockan 11:22.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  5. #145

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    Det som jag anser vara intressant är Paris board 3.0 - men mina kort från Jussi är lika kapabla vad gäller anslutningarna

    Skall du beställa där kan du lika gärna ta Arduino och FTDI därifrån också för att slippa frakt från ett annat håll också
    (Det blir nästan samma pris som här)


    Glömde en sak...

    http://www.sparkfun.com/products/9067

    En seriell LCD gör konfigurationen mycket enkel när man inte har dator med sig.
    (mitt val av färg vit text på svart bg)


    Jag skall beställa lite saker från Sparkfun - skall jag ta hem lite åt er också?



    du har pm
    ================================================== ==================

    Alldeles för många plan i garaget

  6. #146

    Standard

    Själv så funderade jag lite till och kom fram till att jag inte alls kan ha bränt något. Har endast signal kopplad på de sladdarna så alla 4st plus kablar kan vara kopplade utan att det gör något. Wii kortet funkar hur bra som helst när jag skruvade om Quadden till trikopter. Galet pigg och stark men i Quad mode så känns den slö och hittar på ofog tex ger mindre throttle plötsligt.
    Vad var felet på din Undcon? Då när den flippade otippat?

  7. #147

    Standard

    Det beror på att mina fartreglage vad fel programmerade.

    Om du har Turnigy kan du använda programmeringskortet
    http://Undcon.com/rc/manual_of_program_card.pdf

    se speciellt:
    3.Low Voltage Protection Mode
    4.Low Voltage Protection Threshold


    Man bör nog sätta dem till NIMH och cutoff LOW (0%)
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  8. #148

    Standard Fel fel!

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    Det beror på att...
    Ok tack men så har jag redan. Söker vidare. Skall se om jag får trikoptern att sluta dansa i kväll. Är det inte det ena så är det det andra (sa kärringen som blödde näsblod)

  9. #149

    Standard

    Vet fortfarande inte vad som är fel men börjar få stil på Tri Wii nu så jag får flyga den istället för Quad en stund. Bytte servot till ett snabbare och justerade lite gain mm. Inte helt nöjd men går åt rätt håll. Filmade och klippte ihop film och fintrimmade filmen ca 3ggr så lång tid som jag la ner på Trikoptern...
    Detaljer som förmodligen bara jag lägger märke till.

  10. #150

    Standard

    Hej,

    Min Tricopter var sanslöst sprallig och knyckig tills jag upptäckte att en *harkel* motor satt löst...:-| nu flyger den som en
    dröm... =)

    Har någon av er testat HK:s quadframe? http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=16583
    En kund var lite kritisk men den kostar bara 15$... naturligtvis backorder.

    Undrar även om någon känner till detta kort http://www.hoverflytech.com/Products.html

    /Z

  11. #151

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    Hej Zoomsky!

    Jag har lite saker extra till MultiWii
    3 kretskort (Jussi's design)
    1 Arduino
    1 WM+

    och kan beställa hem lite fler saker, Arduino's, FTDI's, sensorer osv...

    Jag har inga problem med vibrationer, mina sensorer är monterade på en typ av "antihalk-fötter" dvs en liten självhäftande gummi/foam mellan ram/WM+ sensor sedan en gummi till och en NK på det

    På motsvarande sida använde jag smältlim.

    En fördel med Jussi's kort är att man då kan montera en Spektrum-mottagare direkt mot kretskortet utan sladdar (billigare)

    se här hur min mottagare sitter:
    http://www.undcon.com/2011/03/02/quadcopter-progress/

    På en av de sista bilderna där ser man sensorn sittandes på kretskortet. De andra har jag monterat nedanför kortet(på den blåa delen till ramen)

    Men de kan givetvis monteras på undersidan av kretskortet om man vill det.
    Tjena Undcon!

    Jag är intresserad men måste avvakta ett tag. Fullt sjå med att modda mina Headplays och FPV-utrusta min Tri.
    Köpte videotxrx hos ElectronicaRC men grejjorna la av *suck* skickade tillbaka för utbyte.. skickade för 1,5 månader sen och electronicarc har inte fått paketet än! *enorm suck* Jag lär få handla nytt

    /Z

  12. #152

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av zoomzky Visa inlägg
    Hej,

    ...
    Har någon av er testat HK:s quadframe? http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=16583
    En kund var lite kritisk men den kostar bara 15$... naturligtvis backorder.


    /Z
    Exakt den ramen från HK har jag inte testat men likadan svart målad köpte jag från MFT för tusen kronor!!!
    Ramen är värd 15$ så mkt kan jag säga. Fiffig konstruktion, lika lätt som ömtålig. (den är jättelätt...)
    "styrkortet" läste jag om på rcgroups. Verkar bra men 450$ skulle inte jag betala för det när Wii stuffs finns tex Alex P´s kompletta för ca 150$
    Senast redigerat av TommyzT den 2011-04-01 klockan 07:53. Anledning: ja

  13. #153

    Standard

    Vissa delar är slut på lager på Sparkfun så det kommer ta ett tag iaf...
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  14. #154

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av TommyzT Visa inlägg
    Exakt den ramen från HK har jag inte testat men likadan svart målad köpte jag från MFT för tusen kronor!!!
    Ramen är värd 15$ så mkt kan jag säga. Fiffig konstruktion, lika lätt som ömtålig.
    Är det den ramen som är din quad??
    Har du hittat felet på din quad?

    Hittade ytterligare en quadram som jag inte kände till
    http://www.electronicarc.com/catalog...0676937dd821ea
    Ser lite halvseriös ut

    /Z

  15. #155

    Standard

    Jag såg en film igår (kanske på AeroQuad) där en medlem filmade (flög i Quad+) och motorn fram lossnar

    skall se om jag hittar länken...


    Ang Träramen så är väl intrycket att den är rätt ok men landningsstället verkar klent?
    Håller antagligen sämre för en krash också...

    Jag håller mig till Aluminium då jag lätt får tag på det i lokal Bauhaus-butik
    Att byta en bom på min Tricopter tog mindre än 5 minuter efter en krash, det är bara att ha 1-2st liggandes i mek-lådan.

    Jobbigt att byta ut träbitar - enkelt att byta ut en aluminium-bom
    4 skruvar så är den fit for fight igen...
    (2 till motor, 2 till bommen)

    Kollar man runt på olika forum finns det massor med Quad-ramar tillverkade av forum-medlemmar.
    Allt från enkla i trä till riktigt fina i kolfiber...



    //UndCon
    Senast redigerat av UndCon den 2011-04-01 klockan 08:51.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  16. #156

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av zoomzky Visa inlägg
    Är det den ramen som är din quad??
    Har du hittat felet på din quad?

    Hittade ytterligare en quadram som jag inte kände till
    http://www.electronicarc.com/catalog...0676937dd821ea
    Ser lite halvseriös ut

    /Z
    Det var en sådan träram jag hade! Pajjade direkt vid felaktig vinkel på en landning... Och Uncons misstanke om klent landnings ställ stämmer men det var det mest hållbara på den skitramen.
    Den hos Electronicarc såg ju riktigt fin ut! Men... Jag undrar om stället går enkelt att vrida om man vill ha en X variant och inte en + om du förstår hur jag tänker. Den ramen jag har nu är av kolfiber och kostade ca 350:- att göra. Kan visa bild! se här:
    Senast redigerat av TommyzT den 2011-04-01 klockan 10:35. Anledning: Ja. la till bild

  17. #157

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon Visa inlägg
    Jag håller mig till Aluminium då jag lätt får tag på det i lokal Bauhaus-butik
    Att byta en bom på min Tricopter tog mindre än 5 minuter efter en krash, det är bara att ha 1-2st liggandes i mek-lådan.

    //UndCon
    Jag är oxå förtjust i aluminium. Minns första gången jag var på Bauhaus och hittade aluminiumavdelningen...letade land och rike kring innan.

    Känner mig slö och vet inte om jag ids göra en quadram... tyckte om ElectronicaRC:s

    /Z

  18. #158

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av TommyzT Visa inlägg
    Det var en sådan träram jag hade! Pajjade direkt vid felaktig vinkel på en landning... Och Uncons misstanke om klent landnings ställ stämmer men det var det mest hållbara på den skitramen.
    Den hos Electronicarc såg ju riktigt fin ut! Men... Jag undrar om stället går enkelt att vrida om man vill ha en X variant och inte en + om du förstår hur jag tänker. Den ramen jag har nu är av kolfiber och kostade ca 350:- att göra. Kan visa bild! se här:
    Är jag blind?? Vart e bilden??

    /Z

  19. #159

    Standard Aprill Aprill

    Du är inte blind Zomsky. Jag bara skämtade Aprillo för jag hade inga bilder på jobbet men kunde inte låta bli.
    Men nu har jag tagit ett par bilder och la dessa på mitt Picasa <--Länk!
    Ramen väger 750 gr med motorer och reglage och hålls ihop av 4 st skruvar.
    Armarna av 10mm fyrkantsstång köpte jag från Rcflight De är 700mm långa på min Quad.
    Måtten är ca 550 bred och 500 lång på yttermåtten Har den vinkeln på armarna pga GoPron´s vidvinkel.
    Resten 1st 1,5mm kolfiberplatta samt en 1,0mm och 2x130mm landningsställ (nästan halva kostnaden men jag hade ett par liggandes hemma) från HK
    Det blir tot ca 750:- för ramen inkl frakt mm
    Senast redigerat av TommyzT den 2011-04-01 klockan 17:52.

  20. #160

    Standard

    Så här programmerade jag mina ESC's nu

    http://www.undcon.com/2011/04/01/tur...c-programming/

    Vi får se om det hjälper mot "Drop-outs" och ev lite knackande i motorerna (högre timing)


    ...men det skulle vara kul med 4stämmig "Auld Lang Syne"
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Liknande ämnen

  1. Quadcopter
    Av Mikael Wijk i forum Nybörjare
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-07-27, 22:56
  2. Ufo quadcopter?
    Av Robban74 i forum Quad
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-11-12, 06:14
  3. Välja bort Ämnen?
    Av jocke1963 i forum Allmänt och Tips
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2012-01-14, 12:58
  4. quadcopter?
    Av bjornez i forum Helikopter
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-04-27, 16:10
  5. Passar dessa?
    Av a8med i forum Allmänt och Tips
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-18, 22:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •