Reklam

 
Sidan 12 av 14 FörstaFörsta ... 27891011121314 SistaSista
Resultat 221 till 240 av 262

Ämne: Tricopter, Quadcopter, FPV o allt rörande dessa ämnen

  1. #221

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Några MultiWii Tricopterfrågor.

    Vad kör ni med för PID parametrar. Min tricopter känns helt oresonlig

    Jag kör 10x4,7 GWS proppar och AXL 700 motorer på 3s. Storleken på tricoptern är nog normal som de flesta andra.ca 500 mm långa armar.

    Har inte ballanserat propparna och motor. kan det påverka?

    MVH / Kajakmannen

  2. #222

    Standard

    Jag kör med standard - har inte behövt ändra dessa värden.
    Balancering gör mycket för hur jämt maskinen går - testa det och se om det gör skillnad.

    Jag har roat mig med att köra diverse tester på videorendering ikväll...Lite VirtualDub och pluginet Deshaker

    http://www.undcon.com/2011/05/18/video-processing/
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  3. #223

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    OK jag har testat ltie olika saker samt även kortat ner armarna från 550 mm ner till 260 mm men ingen skillnad i oscilerandet

    Några andra som ändrat sina PID parameterar.

    Kan du skriva ner orginal PID variablerna Niclas?

    MVH/ Kajaken

  4. #224

    Standard

    Tjenare - jag har bara använt orginal PID - har dock inte flugit mycket med Tricopter utan flyttade över allt till Quaden

    Har du kollat upp PID-inställningarna?

    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1375728

    speciellt under "Advanced Tuning - understanding impact of P, I and D"

    Det låter lite som för hög P
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  5. #225

    Standard

    Har du följt Dadde's 5 steg mot en gladare trikopter?

    http://rcexplorer.se/files/ce325dbe3...c91c2-275.html

  6. #226

    Standard

    Min flyger faktiskt mycket bra utan KK eller MultiWii - och lite bättre med en kontroller

    Dagens FPV flygning blev intressant pga vinden

    http://www.undcon.com/2011/05/20/sky...t-orientation/

    113km/h med en skywalker då är det inte så lätt att hänga med
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  7. #227

    Standard

    http://www.undcon.com/2011/05/26/vir...eo-processing/

    en test av en blåsig flygning...
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  8. #228

    Standard

    gårdagens flygning gick i backen
    http://www.undcon.com/2011/06/28/skywalker-crash/
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  9. #229

    Reg.datum
    apr 2011
    Inlägg
    56
    Jobb
    Fartygsingenjör/IT
    Klubb
    MFK Stratos

    Standard

    Hallå på er...

    Finns det några multirotor-flygare i sthlm med omnejd? Vill ha tips på lite fler bra ställen att flyga på om inte annat... eller bara en liten meet så vi kan jämföra vem som har störst, eller flest, eller... ja, ni fattar!

    Själv har jag en kraschad quad (tri-to-be) och en ny quad, med "BlueskyRc xRotor Sport"-chassi. Den ersatte en ghetto-quad som var byggd runt ett rejält hållbart kors med fyrkantsrör av plast, ett kit från fredells kraschade många ggr med den... ahh the memories

    //a

  10. #230

    Standard

    Tyvärr - jag bor i Kalmar...

    Reparedade skywalkern direkt
    http://www.undcon.com/2011/06/28/skywalker-repair/

    Testade lite också... 75 minuter flyg
    http://www.undcon.com/2011/07/01/sky...-flight-check/
    Senast redigerat av UndCon den 2011-07-01 klockan 16:02.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  11. #231

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    468
    Jobb
    Systemutvecklare
    Klubb
    Team Tornado

    Standard

    Håller på att bygga ihop min Quad. Bor i stockholm. Flyger mycket på Grimstafältet bredvid Råcksta krematorium samt Toppfältet i Vallentuna.

    Och så förstås på småfälten hemmavid, men de är inte riktiga modellflygfält, så där flyger jag inte så stora grejor.
    Mvh, Thomas

    Modellflyg ur ett kretsloppsperspektiv
    Byggsats - Flygplan - Byggsats igen...

  12. #232

    Reg.datum
    apr 2011
    Inlägg
    56
    Jobb
    Fartygsingenjör/IT
    Klubb
    MFK Stratos

    Standard

    Ahaaa, men då snackar vi norrort då? Jag är mer south east central, om jag uttrycker mig så. Årstafältet är rätt nära, Tullinge flyger där har jag läst. Var där i blåsten och kikade idag... och luftade min quad lite... annars flyger jag på annat fält egentligen avsett för andra bollaktivitet flyger bara quad eller mcpx, så det är ju småprylar bara

    Jag är förnärvarande "oorganiserad"... vet inte riktigt hur jag skall göra ännu, ev. gå med i Tullinge kanske...

    //

  13. #233

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    468
    Jobb
    Systemutvecklare
    Klubb
    Team Tornado

    Standard

    Mer västerort faktiskt. Välj en klubb efter antingen fokus på rätt avart inom modellflyget eller lokalitet. Går det så är ju kombinationen bra också.
    Mvh, Thomas

    Modellflyg ur ett kretsloppsperspektiv
    Byggsats - Flygplan - Byggsats igen...

  14. #234

    Reg.datum
    apr 2011
    Inlägg
    56
    Jobb
    Fartygsingenjör/IT
    Klubb
    MFK Stratos

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av MrOvanhill Visa inlägg
    Mer västerort faktiskt. Välj en klubb efter antingen fokus på rätt avart inom modellflyget eller lokalitet. Går det så är ju kombinationen bra också.
    Har inte hittat någon multikopter-klubb ännu Bor rätt centralt, så utbudet är begränsat om man inte vill behöva åka allt för långt... Tullinge är ett bra alt. om man får tillgång till årstafältet... även om det går bra att flyga där oorganiserat, bara man sköter sig...

    //a

  15. #235

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    468
    Jobb
    Systemutvecklare
    Klubb
    Team Tornado

    Standard

    Ska jag vara ärlig så tror jag inte att du kommer hitta någon Multikopterklubb. Jag tror inte det finns någon renodlad sådan klubb ännu.


    Eeehh.. Jag tror att man får lov att sköta sig även om man är medlem i Tullinge. ;-)

    Tullinge är en bra klubb och bor du i trakten så är det garanterat bra att vara med i klubben med det närmsta fältet. Tullinge borde ha en del helikopterflygare och det är väl det som är närmast släktskap med Multikoptrarna. Kunskapen är ju relevant åtminstone.
    Mvh, Thomas

    Modellflyg ur ett kretsloppsperspektiv
    Byggsats - Flygplan - Byggsats igen...

  16. #236

    Reg.datum
    apr 2011
    Inlägg
    56
    Jobb
    Fartygsingenjör/IT
    Klubb
    MFK Stratos

    Standard

    Näh, någon multirotor-klubb har jag inte förväntat mig hitta, och det är klart man sköter sig i en klubb... men som oorganiserad kan man skita i att sköta sig utan att oroa sig för att åka ur någon klubb... om man tycker det verkar vettigt! Inget jag tycker verkar smart dock!

    Blev lite avskräckt av pekpinnar och massiva regler men kan nog tänka mig de behövs i en klubb när flera flyger samtidigt osv. Kör alltid säkerheten framför allt, när jag/vi flyger. Kanske inte alltid den egna, men omgivningens är prio 1!

    //

  17. #237

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    468
    Jobb
    Systemutvecklare
    Klubb
    Team Tornado

    Standard

    Jag tror att det är en bra klubb, Tullinge. Jag har inte hört något negativt om dem. Trevligt folk om jag inte är helt ute och cyklar. Missminner jag mig inte helt så är det flera i min klubb som också är med i Tullinge.

    Vad gäller fältreglerna för Årsta så känns det inte som några konstigheter. Bara klokt att begränsa storlek/anslagsenergi för modeller när man flyger i ett område med så pass mycket folk. I övrigt är det ju mest vanligt sunt förnuft som står beskrivet i nämnda fältregler. Men det är klart, det känns ju mer pekpinnigt när man läser det så där. Kolla med dem du!

    Som oorganiserad är det också svårare att hitta folk att flyga med och folk att fråga om saker och ting när man är ute och flyger. För att inte tala om alla gamla flygminnen som dras fram när modellflygare ses...

    Klart du ska gå med i modellfygklubb. :-D


    * Undrar om det finns ett mått på hur långt OT jag hamnat nu... :-D
    Mvh, Thomas

    Modellflyg ur ett kretsloppsperspektiv
    Byggsats - Flygplan - Byggsats igen...

  18. #238

    Standard

    Off Topic är också en Topic
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  19. #239

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av simply Visa inlägg
    Hallå på er...

    Finns det några multirotor-flygare i sthlm med omnejd? Vill ha tips på lite fler bra ställen att flyga på om inte annat... eller bara en liten meet så vi kan jämföra vem som har störst, eller flest, eller... ja, ni fattar!

    Själv har jag en kraschad quad (tri-to-be) och en ny quad, med "BlueskyRc xRotor Sport"-chassi. Den ersatte en ghetto-quad som var byggd runt ett rejält hållbart kors med fyrkantsrör av plast, ett kit från fredells kraschade många ggr med den... ahh the memories

    //a
    Sent skall syndaren vakna. På BRFK flygs det mest multirotor nu för tiden vad jag märkt. Perfekt fält för att testa multirotorer och fvp mm. Och flygplan upp till ca 2 meter. Man stör ingen där. Vi som flyger multirotor där är följande: Jag och ibland Lasse... Fältreglerna är enkla "Flyg helst inte över depån, och undvik att krascha på parkeringen" att ordna en spontan "jämförelse träff" gå galet lätt att ordna. Jag bor 15 minuter från fältet.

  20. #240

    Reg.datum
    apr 2011
    Inlägg
    56
    Jobb
    Fartygsingenjör/IT
    Klubb
    MFK Stratos

    Standard

    Bättre sent än aldrig... ni verkar juh vara en lagom stor klubb och inte allt för hårda flygregler

    Min wingman har jag försökt locka över till multi, men han har fullt upp med sina tre monokopters
    Går flyga 500 där också? Kanske kan åka förbi på ett gästbesök någon dag och kolla läget. Vi har annars funderat på Eneby i Nynäshamn (MFK Stratos) nästan lite hugget som stucket...

    Tittar lite på flyg också för ombytes skull... Floater-Jet typ...

    //a

    Citat Ursprungligen postat av TommyzT Visa inlägg
    Sent skall syndaren vakna. På BRFK flygs det mest multirotor nu för tiden vad jag märkt. Perfekt fält för att testa multirotorer och fvp mm. Och flygplan upp till ca 2 meter. Man stör ingen där. Vi som flyger multirotor där är följande: Jag och ibland Lasse... Fältreglerna är enkla "Flyg helst inte över depån, och undvik att krascha på parkeringen" att ordna en spontan "jämförelse träff" gå galet lätt att ordna. Jag bor 15 minuter från fältet.

Liknande ämnen

  1. Quadcopter
    Av Mikael Wijk i forum Nybörjare
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-07-27, 22:56
  2. Ufo quadcopter?
    Av Robban74 i forum Quad
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-11-12, 06:14
  3. Välja bort Ämnen?
    Av jocke1963 i forum Allmänt och Tips
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2012-01-14, 12:58
  4. quadcopter?
    Av bjornez i forum Helikopter
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-04-27, 16:10
  5. Passar dessa?
    Av a8med i forum Allmänt och Tips
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-11-18, 22:57

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •