Reklam

Sidan 4 av 6 FrstaFrsta 123456 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 120

mne: Support trd fr RCExplorer - KK styrkort fr multirotorplattformar

Standard

Citat Ursprungligen postat av zoomzky Visa inlgg
    Jag kanske r extra trg men innebr det att jag mste ha den ldre ramen som basplatta?
    Svaret jag fick p samma frga frn MFT = Det r en uppgradering. Ligger ju under reservdelar och uppgraderingar.

/Z
    Du r nog inte extra trg. Men MFT har en frmga att idiot frklara folk i sina svar. Det dr r en ny ram bara. Du plockar ver elektroniken eller kper egen.

Mr Js avatar
    Reg.datum
    May 2006
    Inlgg
    4 097
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

Standard

Citat Ursprungligen postat av zoomzky Visa inlgg
    Jag kanske r extra trg men innebr det att jag mste ha den ldre ramen som basplatta?
    Svaret jag fick p samma frga frn MFT = Det r en uppgradering. Ligger ju under reservdelar och uppgraderingar.

/Z
    Jag vet inte, men jag tycker den ser ganska komplett ut p bilderna, frutom motorer och elektronik d.
    S, om du ska bygga en Quad kan du nog anvnda den som utgngsmaterial.

Jag hittade en manual: http://www.flying-hobby.com/shop/upl...0Manual(1).pdf
    /\/\vh // /\/\r J.

Standard

Citat Ursprungligen postat av TommyzT Visa inlgg
    Du r nog inte extra trg. Men MFT har en frmga att idiot frklara folk i sina svar. Det dr r en ny ram bara. Du plockar ver elektroniken eller kper egen.
    Tack TommyzT... jag fick sannerligen idiotfrklaradknslan
    /Z

Standard

Citat Ursprungligen postat av Mr J Visa inlgg
    Jag vet inte, men jag tycker den ser ganska komplett ut p bilderna, frutom motorer och elektronik d.
    S, om du ska bygga en Quad kan du nog anvnda den som utgngsmaterial.

Jag hittade en manual: http://www.flying-hobby.com/shop/upl...0Manual(1).pdf
    Tackar Mr J fr manualfyndet. Skall lsa p.
    Har fr mig att jag har lst p rcgroups om de som haft problem med ursprungsleverantren

Som om man inte hade nog projekt men visst vore det lite kul med ett quadbygge i vinter med....

/Z

Standard

Jag har lite problem med att f tricoptern att flyga bra. Med pottarna i mitten oscillerar stjrten s mycket att det r strtomjligt att flyga. Den knns ven mycket nervs i vrigt trots -40% expo.

Visst skruvar man pottarna medsols fr att dra ned gain och motsols fr att ka?

Vad r tipset fr att f den att flyga bra. Bara dra ned lite grann eller ska jag dra ned mycket? Jag testade att dra ned, dvs rotera, R-potten ett fjrdedels varv medsols men d gick kortet in i lget fr reversering av roder etc.

Kan gain/pottarna justeras med kortet spnningsmatat eller mste man koppla ur batteriet varje gng?

Kan man p ngot stt ha gainjustering i radion istllet fr p styrkortet, dvs finns funktionen att koppla gain till lediga kanaler p recievern?
    Senast redigerat av Boopidoo den 2010-11-21 klockan 15:24.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlgg
    Jag har lite problem med att f tricoptern att flyga bra. Med pottarna i mitten oscillerar stjrten s mycket att det r strtomjligt att flyga. Den knns ven mycket nervs i vrigt trots -40% expo.

Visst skruvar man pottarna medsols fr att dra ned gain och motsols fr att ka?

Vad r tipset fr att f den att flyga bra. Bara dra ned lite grann eller ska jag dra ned mycket? Jag testade att dra ned, dvs rotera, R-potten ett fjrdedels varv medsols men d gick kortet in i lget fr reversering av roder etc.

Kan gain/pottarna justeras med kortet spnningsmatat eller mste man koppla ur batteriet varje gng?

Kan man p ngot stt ha gainjustering i radion istllet fr p styrkortet, dvs finns funktionen att koppla gain till lediga kanaler p recievern?
    Mitt kk-kort kptes av Jakub och jag har 0 lngst till hger. Vridning motsols kar gain.
    Mitt justeringsspann r kort. Uppskattar att jag har ett kvarts varv p roll och pitch och lite mindre p yawgyrot(ibland precis ovanfr ESC-programmeringslget). Med potarna p 50% fr jag en oflygbar tricopter.

Du behver inte koppla ur batteriet. Dra ner throttlen p 0 och skruva lite t gngen tills du precis fr bort oscilleringen.

Mnga har skrivit inlgg om gainjusterandet p rcgroups. En del har gjort frndringar i koden. Jag kr en ldre version av programvaran och har inte lagt ner mycket energi p att frska fixa det dliga justeringsspannet av gainen eftersom min "gamla" tricopter flg sanslst stabilt med samma kort.

/Z
    Senast redigerat av zoomzky den 2010-11-21 klockan 15:55.

Standard

Ok, tackar fr hjlpen!

Standard

Ok, tackar fr hjlpen!

Lycka till!!

Ser fram emot ett inlgg dr du beskriver hur fint den flyger

/Z

Standard

Ok, tackar fr hjlpen!
    Du har lagt upp ett par bilder p din Scherrer inst i din Easystar p RCG, du har inte lust att lgga upp en trd om det hr? Sitter vntar p en anlggning planerar nu lite installtion av dito utr... Sorry om jag kapade trden...
    //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Standard

Hejsan. Jag skulle ox vilja kpa ett kort. r i faggorna att bygga en trikopter. Verkar va ett bra kompliment till och fpv trna med innan jag ger mig p Oktokoptern fr fpv flygning. Hur gr jag fr att bestlla ett? Mvh Fredde

Standard

Citat Ursprungligen postat av Tokaz Visa inlgg
    Hejsan. Jag skulle ox vilja kpa ett kort. r i faggorna att bygga en trikopter. Verkar va ett bra kompliment till och fpv trna med innan jag ger mig p Oktokoptern fr fpv flygning. Hur gr jag fr att bestlla ett? Mvh Fredde
    Finns en hel del p
    http://www.kkmulticopter.com/index.p...nces&Itemid=61

Mvh,
    /Z

Standard

Tack fr svaret zoomsky. Men vilket ska jag kpa d?? Vill grna ha ett som r komplett. Efter oktokopter bygget s hatar jag allt som har med ldning o gra har kollat in dom hr oxo http://www.kkmulticopter.kr/index.ht...v02_t&id_no=16 r de samma grejjer i princip som p http://www.kkmulticopter.com/index.p...nces&Itemid=61 ? mvh Fredde

Standard

Vill du kpa frn sverige s kolla in aeronautikhobby.com

Standard

Kpte frn KK multikopter nu. Hitta lite annat som jag ville ha dr oxo.Samma pris som aeronautikhobby.com. Fast dr stog de att den va proggad som quad men de kanske han kunnat fixa. Men han hade andra roliga grejjer.Sparad i favoriter. Tnkte p propparna. r de samma proppar man har runt om fast dom bara snurrar t olika hll? Jag kr spektrum dx7. Ngra setup tips? Tack terigen fr hjlpen. Gjorde iaf en jklans lyckad yaw lsning idag. Ska se under kvllen om jag fr upp ngra bilder Mvh Fredde

Standard

Kpte frn KK multikopter nu. Hitta lite annat som jag ville ha dr oxo.Samma pris som aeronautikhobby.com. Fast dr stog de att den va proggad som quad men de kanske han kunnat fixa. Men han hade andra roliga grejjer.Sparad i favoriter. Tnkte p propparna. r de samma proppar man har runt om fast dom bara snurrar t olika hll? Jag kr spektrum dx7. Ngra setup tips? Tack terigen fr hjlpen. Gjorde iaf en jklans lyckad yaw lsning idag. Ska se under kvllen om jag fr upp ngra bilder Mvh Fredde
    Grattis till kpet!

P min tri snurrar alla proppar t samma hll men det finns varianter. Jag har sjlv inte sett ngon vinst med en motroterande propeller. Skall labba lite med kraftigare proppar eftersom visa mn dr "ute" sger att jag kan vinna lyftkraft.

Jag r inne p min 4:e version av yawtilt och jag r inte njd n

Har du ett kk-kort p okton??

/Z

Standard

Hr kommer en liten bild hur jag lste det.En skrotad bladhllare frn en hk500gt o dens spindelaxel med 4st limmade lager p s den gick in i alu profilen. Fick banka o sl in hela axeln. Sitter som berget.Ska nd ta upp ett litet hl fr o droppa ner lite lim.Fredde
    Klicka p bilden fr en strre version. 

Namn:	yawcontroll.JPG 
Visningar:	80 
Storlek:	136,5 KB 
Id:	18058

Standard

Hej igen o tack Nej okton r en kta mikrokopter. En okto2. MD1 kamerastativ samt gps o kompass o allt=dyr :S S de r d jag knner att jag vill ha ntt som inte r lika dyrt o smlla i marken med nr man ska trna fpv. Och Daddes filmer hjlpte ju till en del att jag valde just en trikopter m kk kontroll. Har iofs en quad som byggs av en kompis till mig m kk kontroll oxo p vg hem. Men tyckte nr man nd r i farten r de ju kul med en trikopter Anledningen till att jag tnkte p motsnurrande proppar r bara den hr bilden http://www.kkmulticopter.kr/products...TriCopter_v1.0) Fredde

Standard

KKmulticopter.com FAQ svar.
    Tycker det lter som det pverkar mer om du faktiskt anvnder CCW och CW proppar. Den lr antagligen vilja snurra med propellrarna bara, s du fr stlla din trim lite eller flytta servots position..
    Senast redigerat av dubba den 2011-01-11 klockan 10:41.

Standard

Hej igen o tack Nej okton r en kta mikrokopter. En okto2. MD1 kamerastativ samt gps o kompass o allt=dyr :S S de r d jag knner att jag vill ha ntt som inte r lika dyrt o smlla i marken med nr man ska trna fpv. Och Daddes filmer hjlpte ju till en del att jag valde just en trikopter m kk kontroll. Har iofs en quad som byggs av en kompis till mig m kk kontroll oxo p vg hem. Men tyckte nr man nd r i farten r de ju kul med en trikopter Anledningen till att jag tnkte p motsnurrande proppar r bara den hr bilden http://www.kkmulticopter.kr/products...TriCopter_v1.0) Fredde
    Uj! En kta MK!!

Tricoptrar r billiga att krascha Oftast propparna som gr eller yawtilten som fr sig en smll. Har hnt ett par gnger att jag tappat spnningen p maskinen och eftersom den r baktung dyker den med bakndan frst. Peppar peppar s har jag inte haft ett strre haveri n.

Flj instruktionerna som finns p kkcoptersajten som dubba nmnde. Frbered dig p att trimma och skruva en hel del innan den flyger som du vill. Jag hade strst bekymmer med usla ESC'ar. Bytte till bttre och problemen frsvann.

Jag fr vl kanske testa en motroterande propeller. Nu kompenseras rotering av hela maskinen med en liten tilt p yawmotorn.

/Z

Standard

Vilka Esc:ar bytte du till zoomsky?

Liknande mnen

1. KK styrkort i flygplan?
    Av pernstig i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 5
    Senaste inlgg: 2012-06-30, 10:35
  2. Hjlp med val av styrkort
    Av peterbat i forum Elektronik-Mjukvara-Hrdvara
    Svar: 39
    Senaste inlgg: 2011-12-24, 20:06