Reklam

 
Sidan 4 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 61 till 80 av 120

Ämne: Support tråd för RCExplorer - KK styrkort för multirotorplattformar

  1. #61

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av zoomzky Visa inlägg
    Jag kanske är extra trög men innebär det att jag måste ha den äldre ramen som basplatta?
    Svaret jag fick på samma fråga från MFT = Det är en uppgradering. Ligger ju under reservdelar och uppgraderingar.

    /Z
    Du är nog inte extra trög. Men MFT har en förmåga att idiot förklara folk i sina svar. Det där är en ny ram bara. Du plockar över elektroniken eller köper egen.

  2. #62
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av zoomzky Visa inlägg
    Jag kanske är extra trög men innebär det att jag måste ha den äldre ramen som basplatta?
    Svaret jag fick på samma fråga från MFT = Det är en uppgradering. Ligger ju under reservdelar och uppgraderingar.

    /Z
    Jag vet inte, men jag tycker den ser ganska komplett ut på bilderna, förutom motorer och elektronik då.
    Så, om du ska bygga en Quad kan du nog använda den som utgångsmaterial.

    Jag hittade en manual: http://www.flying-hobby.com/shop/upl...0Manual(1).pdf
    /\/\vh // /\/\r J.

  3. #63

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av TommyzT Visa inlägg
    Du är nog inte extra trög. Men MFT har en förmåga att idiot förklara folk i sina svar. Det där är en ny ram bara. Du plockar över elektroniken eller köper egen.
    Tack TommyzT... jag fick sannerligen idiotförklaradkänslan
    /Z

  4. #64

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mr J Visa inlägg
    Jag vet inte, men jag tycker den ser ganska komplett ut på bilderna, förutom motorer och elektronik då.
    Så, om du ska bygga en Quad kan du nog använda den som utgångsmaterial.

    Jag hittade en manual: http://www.flying-hobby.com/shop/upl...0Manual(1).pdf
    Tackar Mr J för manualfyndet. Skall läsa på.
    Har för mig att jag har läst på rcgroups om de som haft problem med ursprungsleverantören

    Som om man inte hade nog projekt men visst vore det lite kul med ett quadbygge i vinter med....

    /Z

  5. #65

    Standard

    Jag har lite problem med att få tricoptern att flyga bra. Med pottarna i mitten oscillerar stjärten så mycket att det är störtomöjligt att flyga. Den känns även mycket nervös i övrigt trots -40% expo.

    Visst skruvar man pottarna medsols för att dra ned gain och motsols för att öka?

    Vad är tipset för att få den att flyga bra. Bara dra ned lite grann eller ska jag dra ned mycket? Jag testade att dra ned, dvs rotera, R-potten ett fjärdedels varv medsols men då gick kortet in i läget för reversering av roder etc.

    Kan gain/pottarna justeras med kortet spänningsmatat eller måste man koppla ur batteriet varje gång?

    Kan man på något sätt ha gainjustering i radion istället för på styrkortet, dvs finns funktionen att koppla gain till lediga kanaler på recievern?
    Senast redigerat av Boopidoo den 2010-11-21 klockan 15:24.

  6. #66

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Jag har lite problem med att få tricoptern att flyga bra. Med pottarna i mitten oscillerar stjärten så mycket att det är störtomöjligt att flyga. Den känns även mycket nervös i övrigt trots -40% expo.

    Visst skruvar man pottarna medsols för att dra ned gain och motsols för att öka?

    Vad är tipset för att få den att flyga bra. Bara dra ned lite grann eller ska jag dra ned mycket? Jag testade att dra ned, dvs rotera, R-potten ett fjärdedels varv medsols men då gick kortet in i läget för reversering av roder etc.

    Kan gain/pottarna justeras med kortet spänningsmatat eller måste man koppla ur batteriet varje gång?

    Kan man på något sätt ha gainjustering i radion istället för på styrkortet, dvs finns funktionen att koppla gain till lediga kanaler på recievern?
    Mitt kk-kort köptes av Jakub och jag har 0 längst till höger. Vridning motsols ökar gain.
    Mitt justeringsspann är kort. Uppskattar att jag har ett kvarts varv på roll och pitch och lite mindre på yawgyrot(ibland precis ovanför ESC-programmeringsläget). Med potarna på 50% får jag en oflygbar tricopter.

    Du behöver inte koppla ur batteriet. Dra ner throttlen på 0 och skruva lite åt gången tills du precis får bort oscilleringen.

    Många har skrivit inlägg om gainjusterandet på rcgroups. En del har gjort förändringar i koden. Jag kör en äldre version av programvaran och har inte lagt ner mycket energi på att försöka fixa det dåliga justeringsspannet av gainen eftersom min "gamla" tricopter flög sanslöst stabilt med samma kort.

    /Z
    Senast redigerat av zoomzky den 2010-11-21 klockan 15:55.

  7. #67

    Standard

    Ok, tackar för hjälpen!

  8. #68

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Ok, tackar för hjälpen!

    Lycka till!!

    Ser fram emot ett inlägg där du beskriver hur fint den flyger

    /Z

  9. #69

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Ok, tackar för hjälpen!
    Du har lagt upp ett par bilder på din Scherrer inst i din Easystar på RCG, du har inte lust att lägga upp en tråd om det här? Sitter å väntar på en anläggning å planerar nu lite installtion av dito utr... Sorry om jag kapade tråden...
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  10. #70

    Standard

    Hejsan. Jag skulle oxå vilja köpa ett kort. Är i faggorna att bygga en trikopter. Verkar va ett bra kompliment till och fpv träna med innan jag ger mig på Oktokoptern för fpv flygning. Hur gör jag för att beställa ett? Mvh Fredde

  11. #71

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tokaz Visa inlägg
    Hejsan. Jag skulle oxå vilja köpa ett kort. Är i faggorna att bygga en trikopter. Verkar va ett bra kompliment till och fpv träna med innan jag ger mig på Oktokoptern för fpv flygning. Hur gör jag för att beställa ett? Mvh Fredde
    Finns en hel del på
    http://www.kkmulticopter.com/index.p...nces&Itemid=61

    Mvh,
    /Z

  12. #72

    Standard

    Tack för svaret zoomsky. Men vilket ska jag köpa då?? Vill gärna ha ett som är komplett. Efter oktokopter bygget så hatar jag allt som har med lödning o göra har kollat in dom här oxo http://www.kkmulticopter.kr/index.ht...v02_t&id_no=16 är de samma grejjer i princip som på http://www.kkmulticopter.com/index.p...nces&Itemid=61 ? mvh Fredde

  13. #73

    Standard

    Vill du köpa från sverige så kolla in aeronautikhobby.com

  14. #74

    Standard

    Köpte från KK multikopter nu. Hitta lite annat som jag ville ha där oxo.Samma pris som aeronautikhobby.com. Fast där stog de att den va proggad som quad men de kanske han kunnat fixa. Men han hade andra roliga grejjer.Sparad i favoriter. Tänkte på propparna. Är de samma proppar man har runt om fast dom bara snurrar åt olika håll? Jag kör spektrum dx7. Några setup tips? Tack återigen för hjälpen. Gjorde iaf en jäklans lyckad yaw lösning idag. Ska se under kvällen om jag får upp några bilder Mvh Fredde

  15. #75

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tokaz Visa inlägg
    Köpte från KK multikopter nu. Hitta lite annat som jag ville ha där oxo.Samma pris som aeronautikhobby.com. Fast där stog de att den va proggad som quad men de kanske han kunnat fixa. Men han hade andra roliga grejjer.Sparad i favoriter. Tänkte på propparna. Är de samma proppar man har runt om fast dom bara snurrar åt olika håll? Jag kör spektrum dx7. Några setup tips? Tack återigen för hjälpen. Gjorde iaf en jäklans lyckad yaw lösning idag. Ska se under kvällen om jag får upp några bilder Mvh Fredde
    Grattis till köpet!

    På min tri snurrar alla proppar åt samma håll men det finns varianter. Jag har själv inte sett någon vinst med en motroterande propeller. Skall labba lite med kraftigare proppar eftersom visa män där "ute" säger att jag kan vinna lyftkraft.

    Jag är inne på min 4:e version av yawtilt och jag är inte nöjd än

    Har du ett kk-kort på okton??

    /Z

  16. #76

    Standard

    Här kommer en liten bild hur jag löste det.En skrotad bladhållare från en hk500gt o dens spindelaxel med 4st limmade lager på så den gick in i alu profilen. Fick banka o slå in hela axeln. Sitter som berget.Ska ändå ta upp ett litet hål för o droppa ner lite lim.Fredde
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	yawcontroll.JPG 
Visningar:	108 
Storlek:	136,5 KB 
Id:	18058

  17. #77

    Standard

    Hej igen o tack Nej okton är en äkta mikrokopter. En okto2. MD1 kamerastativ samt gps o kompass o allt=dyr :S Så de är då jag känner att jag vill ha nått som inte är lika dyrt o smälla i marken med när man ska träna fpv. Och Daddes filmer hjälpte ju till en del att jag valde just en trikopter m kk kontroll. Har iofs en quad som byggs av en kompis till mig m kk kontroll oxo på väg hem. Men tyckte när man ändå är i farten är de ju kul med en trikopter Anledningen till att jag tänkte på motsnurrande proppar är bara den här bilden http://www.kkmulticopter.kr/products...TriCopter_v1.0) Fredde

  18. #78

    Standard

    KKmulticopter.com FAQ svar.
    Tycker det låter som det påverkar mer om du faktiskt använder CCW och CW proppar. Den lär antagligen vilja snurra med propellrarna bara, så du får ställa din trim lite eller flytta servots position..
    Senast redigerat av dubba den 2011-01-11 klockan 10:41.

  19. #79

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tokaz Visa inlägg
    Hej igen o tack Nej okton är en äkta mikrokopter. En okto2. MD1 kamerastativ samt gps o kompass o allt=dyr :S Så de är då jag känner att jag vill ha nått som inte är lika dyrt o smälla i marken med när man ska träna fpv. Och Daddes filmer hjälpte ju till en del att jag valde just en trikopter m kk kontroll. Har iofs en quad som byggs av en kompis till mig m kk kontroll oxo på väg hem. Men tyckte när man ändå är i farten är de ju kul med en trikopter Anledningen till att jag tänkte på motsnurrande proppar är bara den här bilden http://www.kkmulticopter.kr/products...TriCopter_v1.0) Fredde
    Uj! En äkta MK!!

    Tricoptrar är billiga att krascha Oftast propparna som går eller yawtilten som får sig en smäll. Har hänt ett par gånger att jag tappat spänningen på maskinen och eftersom den är baktung dyker den med bakändan först. Peppar peppar så har jag inte haft ett större haveri än.

    Följ instruktionerna som finns på kkcoptersajten som dubba nämnde. Förbered dig på att trimma och skruva en hel del innan den flyger som du vill. Jag hade störst bekymmer med usla ESC'ar. Bytte till bättre och problemen försvann.

    Jag får väl kanske testa en motroterande propeller. Nu kompenseras rotering av hela maskinen med en liten tilt på yawmotorn.

    /Z

  20. #80

    Standard

    Vilka Esc:ar bytte du till zoomsky?

Liknande ämnen

  1. KK styrkort i flygplan?
    Av pernstig i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-06-30, 10:35
  2. Hjälp med val av styrkort
    Av peterbat i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2011-12-24, 20:06
  3. Vinn ett RCExplorer - KK styrkort!
    Av dadde i forum FPV Allmänt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-12-15, 05:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •