Reklam

Sidan 6 av 6 FrstaFrsta 123456
Resultat 101 till 120 av 120

mne: Support trd fr RCExplorer - KK styrkort fr multirotorplattformar

Standard

Ngra tankar...
    -Provat skruva p roll gyrot?
    -Det kan vara lite olika saker, motorerna skiljer i KV, fartreglagen r inte likadana.
    -Det ska g hur bra som helst att flyga den i vanligt flyglge, r den hispig p gasen s lgg expo 10-15% eller stll om EPA till mindre efter du har kalibrerat thotteln.
    -Tyngpunkten kan vara knslig, kolla att den inte r klart mycket tyngre p ena sidan.
    -Sitter kortet rtt och p tyngpunkten, dvs bst resultat har jag mrkt r nr gyrona sitter exakt samt mitt p tyngpunkten.
    -r bommarna 120grader separerade
    -Har du vibrationer?

Lite punkter att kolla igenom...
    //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Standard

6EX har ingen expo p trottelkanalen. ppna radion och ta bort eller byt "ratchet"-plten.
    Har den ocks och str mig p de "stora hacken", dubbelt mot tex. Spektrum.
    Jag kpte en Turnigy 9X fr ett par hundra i stllet. Inga hack p trotteln, har i stllet spnt
    friktionsplten ganska hrt s att man styra yaw utan att rka ndra trottel.

Standard

Tricoptern flg finfint innan jag gick ver till heli mode, vilket jag allts gjorde fr att kunna programmera trottelresponsen vilket i heli mode r mjligt, jag tror att det r pitchkurvan som blir trottel i KK kortet?

Allts tror jag inte att detta har med tricoptern att gra. Det r fr vrigt en T modell inte Y. TP r centrerad och jag har obefintligt med vibrationer.

Det finns allts ingen som kr KK-tricopter med en 6EX i heli mode?

Standard

Citat Ursprungligen postat av dadde Visa inlgg
    Alla fortfarande njda med sina kort?

Jag hller p att tillverka en ny batch. Br vara klar om 2 veckor eller s.
    Nope jag r inte njd. Tror jag ger upp avseende det hr kortet. Anledningen till att jag kpte det var fr att trikoptern skulle bli stabilare och lttare att stlla in n nr jag anvnde HK401-gyron men resultatet r exakt det omvnda. Jag har nog frskt stlla in KK-kortet minst 10ggr lngre tid n fr gyrona och den flyger inte ens en tiondel s stabilt vilket gr mig rtt s missnjd. Efter otaligt skruvande p pottarna s fr jag inte trikoptern att sluta oscillera. Exempelvis s oscillerar ALLTID rudder motorn oavsett instllning.

Fr att jag inte ska tappa intresset fr trikopter totalt fr jag nog ta och kpa ngot annat. Tror inte att det r fel p trikoptern d den flg rtt bra med enbart gyron. Men om ngon annan vill testa s sljer jag mitt kort billigt.

Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef fr teknikgrupp p Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlnge

Standard

Hej Simon. Lter konstigt. Jag kr med samma kort (gissar jag) och min tricopter r det stabilaste jag flugit. Mste endera vara fel p ditt kort eller ngot annat konstigt fel.

Om du vill kan vi ge det en chans till vid tillflle.

MVH / Kajaken

Reg.datum
    Mar 2008
    Inlgg
    495
    Jobb
    lokfrare/magiker
    Klubb
    SRFK,MMFK

Standard

har hrt viskas om en uppdaterng till programvaran..

Ngon som har en beskrivning p hur man gr, och var man hmtar filen och utrustning som behvs fr att gra uppdateringen.

Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    1 471
    Jobb
    Klubb
    RFKViggen Borlnge

Standard

Hr kan ni nog hitta nya programvaran

http://www.kkmulticopter.com/

MVH / Kajaken

berthrsds avatar
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlgg
    414
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb - Modellflygsektionen

Standard

Den senaste (1.6) finns inte dr nnu, tminstone inte under "Firmware". Titta istllet in p http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1458663

Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlgg
    Hr kan ni nog hitta nya programvaran

http://www.kkmulticopter.com/

MVH / Kajaken

Standard

Jag har inte det senaste kortet utan det som syns i brjan av trden. Jag kan nog testa att byta ESC d jag anvnder Super Simple ESC frn HK. Ska f kortet uppdaterat och testat hos en kompis som ven har Plush ESC.

Reg.datum
    Jun 2006
    Inlgg
    1 471
    Jobb
    Klubb
    RFKViggen Borlnge

Standard

Byte till TUrnigy Plush r nog ett bra lyfft. Krde Supersimple reglagen i brjan men ingen bra upplevelse.

MVH / Kajaken

Standard

SS reglagen suger, bytte ocks till Plush vart en helt ny maskin
    //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

rfnoises avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlgg
    330
    Jobb
    IT
    Klubb
    Kungsholmen STHLM

Standard

Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlgg
    Jag har inte det senaste kortet utan det som syns i brjan av trden. Jag kan nog testa att byta ESC d jag anvnder Super Simple ESC frn HK. Ska f kortet uppdaterat och testat hos en kompis som ven har Plush ESC.
    Hej,

Vet inte om det var mitt inlgg som du syftade p men det r "samma" kort och fljer originalet som KaptenKuk designade s det ska inte vara ngra konstigheter. Rtta mig grna om jag har fel.

Mvh,
    Calle

rfnoises avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlgg
    330
    Jobb
    IT
    Klubb
    Kungsholmen STHLM

Standard

Nope jag r inte njd. Tror jag ger upp avseende det hr kortet. Anledningen till att jag kpte det var fr att trikoptern skulle bli stabilare och lttare att stlla in n nr jag anvnde HK401-gyron men resultatet r exakt det omvnda. Jag har nog frskt stlla in KK-kortet minst 10ggr lngre tid n fr gyrona och den flyger inte ens en tiondel s stabilt vilket gr mig rtt s missnjd. Efter otaligt skruvande p pottarna s fr jag inte trikoptern att sluta oscillera. Exempelvis s oscillerar ALLTID rudder motorn oavsett instllning.

Fr att jag inte ska tappa intresset fr trikopter totalt fr jag nog ta och kpa ngot annat. Tror inte att det r fel p trikoptern d den flg rtt bra med enbart gyron. Men om ngon annan vill testa s sljer jag mitt kort billigt.
    Tja igen, kolla med David om han kan hjlpa dig och skicka det till honom som r expert och maker? Jag hade noll erfarenhet (ven om jag fljt utvecklingen av korten under ett r) och fick min tricopter att flyga direkt och behvde bara ngra klick trim. Flg superstabilt direkt. Har inte ens balanserat motor och props.

/Calle

Standard

Kortet r skickat till en polare som har trikopter med plush esc.

rfnoises avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlgg
    330
    Jobb
    IT
    Klubb
    Kungsholmen STHLM

Standard

Kortet r skickat till en polare som har trikopter med plush esc.
    Ok, ja SS ESCarna klarar inte den hga uppdateringsfrekvensen oftast utan att uppdateras.

Hoppas att det ordnar sig, otroligt kul nr den vl flyger!

/Calle

berthrsds avatar
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlgg
    414
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb

Standard

Vad sitter det fr processor p kortet? Ska precis uppdatera Boopidoos kort... Normalt sett s kan man skert lsa p processorn, men han har varit duktig och monterat in den i en snygg lda

berthrsds avatar
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlgg
    414
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb

Standard

Svarar p min egen frga... Sitter en Atmega48-processor p kortet. Var visst inte s svrt att ta ur det ur ldan...

Citat Ursprungligen postat av berthrsd Visa inlgg
    Vad sitter det fr processor p kortet? Ska precis uppdatera Boopidoos kort... Normalt sett s kan man skert lsa p processorn, men han har varit duktig och monterat in den i en snygg lda

Standard

Tackar s mycket fr hjlpen. Ser fram emot att testa kortet igen!

Liknande mnen

1. KK styrkort i flygplan?
    Av pernstig i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 5
    Senaste inlgg: 2012-06-30, 10:35
  2. Hjlp med val av styrkort
    Av peterbat i forum Elektronik-Mjukvara-Hrdvara
    Svar: 39
    Senaste inlgg: 2011-12-24, 20:06
  3. Vinn ett RCExplorer - KK styrkort!
    Av dadde i forum FPV Allmnt
    Svar: 11