Reklam

 
Sidan 6 av 6 FörstaFörsta 123456
Resultat 101 till 120 av 120

Ämne: Support tråd för RCExplorer - KK styrkort för multirotorplattformar

  1. #101

  2. #102

    Standard

    Några tankar...
    -Provat skruva på roll gyrot?
    -Det kan vara lite olika saker, motorerna skiljer i KV, fartreglagen är inte likadana.
    -Det ska gå hur bra som helst att flyga den i vanligt flygläge, är den hispig på gasen så lägg expo 10-15% eller ställ om EPA till mindre efter du har kalibrerat thotteln.
    -Tyngpunkten kan vara känslig, kolla att den inte är klart mycket tyngre på ena sidan.
    -Sitter kortet rätt och på tyngpunkten, dvs bäst resultat har jag märkt är när gyrona sitter exakt samt mitt på tyngpunkten.
    -Är bommarna 120grader separerade
    -Har du vibrationer?

    Lite punkter att kolla igenom...
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  3. #103

    Standard

    6EX har ingen expo på trottelkanalen. Öppna radion och ta bort eller byt "ratchet"-plåten.
    Har den också och stör mig på de "stora hacken", dubbelt mot tex. Spektrum.
    Jag köpte en Turnigy 9X för ett par hundra i stället. Inga hack på trotteln, har i stället spänt
    friktionsplåten ganska hårt så att man styra yaw utan att råka ändra trottel.

  4. #104

    Standard

    Tricoptern flög finfint innan jag gick över till heli mode, vilket jag alltså gjorde för att kunna programmera trottelresponsen vilket i heli mode är möjligt, jag tror att det är pitchkurvan som blir trottel i KK kortet?

    Alltså tror jag inte att detta har med tricoptern att göra. Det är för övrigt en T modell inte Y. TP är centrerad och jag har obefintligt med vibrationer.

    Det finns alltså ingen som kör KK-tricopter med en 6EX i heli mode?

  5. #105

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av dadde Visa inlägg
    Alla fortfarande nöjda med sina kort?

    Jag håller på att tillverka en ny batch. Bör vara klar om 2 veckor eller så.
    Nope jag är inte nöjd. Tror jag ger upp avseende det här kortet. Anledningen till att jag köpte det var för att trikoptern skulle bli stabilare och lättare att ställa in än när jag använde HK401-gyron men resultatet är exakt det omvända. Jag har nog försökt ställa in KK-kortet minst 10ggr längre tid än för gyrona och den flyger inte ens en tiondel så stabilt vilket gör mig rätt så missnöjd. Efter otaligt skruvande på pottarna så får jag inte trikoptern att sluta oscillera. Exempelvis så oscillerar ALLTID rudder motorn oavsett inställning.

    För att jag inte ska tappa intresset för trikopter totalt får jag nog ta och köpa något annat. Tror inte att det är fel på trikoptern då den flög rätt bra med enbart gyron. Men om någon annan vill testa så säljer jag mitt kort billigt.

  6. #106

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Hej Simon. Låter konstigt. Jag kör med samma kort (gissar jag) och min tricopter är det stabilaste jag flugit. Måste endera vara fel på ditt kort eller något annat konstigt fel.

    Om du vill kan vi ge det en chans till vid tillfälle.


    MVH / Kajaken

  7. #107

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    494
    Jobb
    lokförare/magiker
    Klubb
    SRFK,MMFK

    Standard

    har hört viskas om en uppdaterng till programvaran..

    Någon som har en beskrivning på hur man gör, och var man hämtar filen och utrustning som behövs för att göra uppdateringen.

  8. #108

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Här kan ni nog hitta nya programvaran

    http://www.kkmulticopter.com/

    MVH / Kajaken

  9. #109
    berthrsds avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    413
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb - Modellflygsektionen

    Standard

    Den senaste (1.6) finns inte där ännu, åtminstone inte under "Firmware". Titta istället in på http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1458663

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Här kan ni nog hitta nya programvaran

    http://www.kkmulticopter.com/

    MVH / Kajaken

  10. #110

  11. #111

    Standard

    Jag har inte det senaste kortet utan det som syns i början av tråden. Jag kan nog testa att byta ESC då jag använder Super Simple ESC från HK. Ska få kortet uppdaterat och testat hos en kompis som även har Plush ESC.

  12. #112

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Byte till TUrnigy Plush är nog ett bra lyfft. Körde Supersimple reglagen i början men ingen bra upplevelse.

    MVH / Kajaken

  13. #113

    Standard

    SS reglagen suger, bytte också till Plush vart en helt ny maskin
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  14. #114
    rfnoises avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    330
    Jobb
    IT
    Klubb
    Kungsholmen STHLM

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Jag har inte det senaste kortet utan det som syns i början av tråden. Jag kan nog testa att byta ESC då jag använder Super Simple ESC från HK. Ska få kortet uppdaterat och testat hos en kompis som även har Plush ESC.
    Hej,

    Vet inte om det var mitt inlägg som du syftade på men det är "samma" kort och följer originalet som KaptenKuk designade så det ska inte vara några konstigheter. Rätta mig gärna om jag har fel.

    Mvh,
    Calle

  15. #115
    rfnoises avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    330
    Jobb
    IT
    Klubb
    Kungsholmen STHLM

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Nope jag är inte nöjd. Tror jag ger upp avseende det här kortet. Anledningen till att jag köpte det var för att trikoptern skulle bli stabilare och lättare att ställa in än när jag använde HK401-gyron men resultatet är exakt det omvända. Jag har nog försökt ställa in KK-kortet minst 10ggr längre tid än för gyrona och den flyger inte ens en tiondel så stabilt vilket gör mig rätt så missnöjd. Efter otaligt skruvande på pottarna så får jag inte trikoptern att sluta oscillera. Exempelvis så oscillerar ALLTID rudder motorn oavsett inställning.

    För att jag inte ska tappa intresset för trikopter totalt får jag nog ta och köpa något annat. Tror inte att det är fel på trikoptern då den flög rätt bra med enbart gyron. Men om någon annan vill testa så säljer jag mitt kort billigt.
    Tja igen, kolla med David om han kan hjälpa dig och skicka det till honom som är expert och maker? Jag hade noll erfarenhet (även om jag följt utvecklingen av korten under ett år) och fick min tricopter att flyga direkt och behövde bara några klick trim. Flög superstabilt direkt. Har inte ens balanserat motor och props.

    /Calle

  16. #116

    Standard

    Kortet är skickat till en polare som har trikopter med plush esc.

  17. #117
    rfnoises avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    330
    Jobb
    IT
    Klubb
    Kungsholmen STHLM

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Kortet är skickat till en polare som har trikopter med plush esc.
    Ok, ja SS ESCarna klarar inte den höga uppdateringsfrekvensen oftast utan att uppdateras.

    Hoppas att det ordnar sig, otroligt kul när den väl flyger!

    /Calle

  18. #118
    berthrsds avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    413
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb - Modellflygsektionen

    Standard

    Vad sitter det för processor på kortet? Ska precis uppdatera Boopidoos kort... Normalt sett så kan man säkert läsa på processorn, men han har varit duktig och monterat in den i en snygg låda

  19. #119
    berthrsds avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Inlägg
    413
    Jobb
    Multirotorguru
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb - Modellflygsektionen

    Standard

    Svarar på min egen fråga... Sitter en Atmega48-processor på kortet. Var visst inte så svårt att ta ur det ur lådan...

    Citat Ursprungligen postat av berthrsd Visa inlägg
    Vad sitter det för processor på kortet? Ska precis uppdatera Boopidoos kort... Normalt sett så kan man säkert läsa på processorn, men han har varit duktig och monterat in den i en snygg låda

  20. #120

    Standard

    Tackar så mycket för hjälpen. Ser fram emot att testa kortet igen!

Liknande ämnen

  1. KK styrkort i flygplan?
    Av pernstig i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-06-30, 10:35
  2. Hjälp med val av styrkort
    Av peterbat i forum Elektronik-Mjukvara-Hårdvara
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2011-12-24, 20:06
  3. Vinn ett RCExplorer - KK styrkort!
    Av dadde i forum FPV Allmänt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-12-15, 05:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •