Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 36 av 36

Ämne: Inköp av ny sändare.

  1. #21

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 742
    Klubb
    Höglandets MFK, RFK Fyris, PAMPA

    Standard

    Det är riktigt att JR kommer med ett eget nytt 2.4 GHz-system som inte är bakåtkompatibelt med vare sig tidigare JR- eller Spektrumsystem. Man har antagligen lärt sig läxan efter allt bök i USA där Spektrums system fått ta en hel del skit, inte minst efter att "ägaren" Horizon gjort en del märkliga uttalanden. Kanske betyder det på sikt att JR och Spektrum bryter sitt samarbete. Hittills har ju uppdelningen varit att Spektrum tagit hand om 2.4 GHz-system med 8 kanaler eller mindre, medan JR själva haft systemen med 9 kanaler eller mer. Det svider säkert i plånboken för JR eftersom de stora volymerna finns bland i klassen 8 kanaler och därunder. Genom att komma med ett nytt system kan man kringå avtalet med Spektrum och själva ge sig ut på "budgetmarknaden" samtidigt som man kan komma ifrån de påstådda problemen (sant eller osant låter jag vara osagt) DSSS-tekniken man hittills använt.

    Här är det första JR-systemet med den nya 2.4 GHz-systemet som givetvis har telemetrimöjlighet:
    http://www.infinity-hobby.com/main/n...ewsdesk_id=449
    Senast redigerat av Michael den 2010-09-12 klockan 19:11.

  2. #22

    Standard

    Hittade lite trådar om ämnet. Vi får väl se om JR tänker släppa DSM2 framöver eller om det är en sändare för bla den Japanska marknaden där dom inte tillåter DSM2 och där de nu har DSM-J som däremot uppfyller de inhemska kraven.

  3. #23
    Curplings avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    115
    Jobb
    Egen företagare
    Klubb
    Skvadern MFK

    Standard

    Nu börjar det faktiskt att luta åt auroran... kände på futaban idag, och var inte helt nöjd med hur den låg i handen,
    spektrumen var trevligare.... men har inte haft möjlighet att känna på auroran, med det verkar som att auroran är väldigt trevlig att hålla i... någon som kan bekräfta detta?
    Senast redigerat av Curpling den 2010-09-12 klockan 21:38.
    Flygplanen står som spön i backen...

  4. #24

    Standard

    Jag har klämt på en Aurora när jag ställde in en heli åt en flygkollega. Jag flyger med tumme/pekfinger och min uppfattning var att det var lite trångt mellan switcharna upptill, jag har alltid mina andra fingrar där i beredskap så att säga. Annars kändes den helt okej att hålla i. Tyckte det var tufft med touchdisplayen också faktiskt. Dock vet jag inte hur den känns att flyga med i större utsträckning.

  5. #25
    Curplings avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    115
    Jobb
    Egen företagare
    Klubb
    Skvadern MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av knas Visa inlägg
    Jag har klämt på en Aurora när jag ställde in en heli åt en flygkollega. Jag flyger med tumme/pekfinger och min uppfattning var att det var lite trångt mellan switcharna upptill, jag har alltid mina andra fingrar där i beredskap så att säga. Annars kändes den helt okej att hålla i. Tyckte det var tufft med touchdisplayen också faktiskt. Dock vet jag inte hur den känns att flyga med i större utsträckning.
    Tackar Flyger också med tumme/pekfinger.... men jag har ganska små händer...
    Någon som vet om någon av dom andra hitec sändarena känns ungefär likadan som auroran?
    Flygplanen står som spön i backen...

  6. #26

    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    312
    Klubb
    MFK LOOPING GÄVLE

    Standard

    Hej

    Jag fick hem min Aurora i slutet av förra veckan, ligger kanon i handen. Hade en optic 6a innan å då känns denna lite deluxe att hålla i.

    ang, tajt mellan switcharna upptill så lade jag märke till det men känns inte som ett problem, annars kanon. Superlätt att progga utan att man lär läsa i manualen Har inte hunnit provflyga den än, kändes som spakarna var lite kortare än på optic 6an men det var ju bara skruva upp en bit

    skoj med telemetrin, orginal ser du mottagaracc volt i disp. sen finns ju massa jox att köpa till gps, varvtal, 4olika tempmätare osv........... skoj med lite annat. Jag valde mellan dx8an och auroran, men det blev A. Köpte även till en liten usb-dosa för en 200ing så man kan uppdatera mjukvaran både i mottagare, sändare och modulerna.

    Trodde det skulle vara lite plåttrigt med touchdisp men det gick kanon, liten fin pekpenna som följer med.

    skoj!!
    /Heda

    NYBÖRJARE
    Kyo Edge 540 inte så farlig som man tror...
    Raptor 30 noooobie !

  7. #27
    Curplings avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    115
    Jobb
    Egen företagare
    Klubb
    Skvadern MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Heda Visa inlägg
    Hej

    Jag fick hem min Aurora i slutet av förra veckan, ligger kanon i handen. Hade en optic 6a innan å då känns denna lite deluxe att hålla i.

    ang, tajt mellan switcharna upptill så lade jag märke till det men känns inte som ett problem, annars kanon. Superlätt att progga utan att man lär läsa i manualen Har inte hunnit provflyga den än, kändes som spakarna var lite kortare än på optic 6an men det var ju bara skruva upp en bit

    skoj med telemetrin, orginal ser du mottagaracc volt i disp. sen finns ju massa jox att köpa till gps, varvtal, 4olika tempmätare osv........... skoj med lite annat. Jag valde mellan dx8an och auroran, men det blev A. Köpte även till en liten usb-dosa för en 200ing så man kan uppdatera mjukvaran både i mottagare, sändare och modulerna.

    Trodde det skulle vara lite plåttrigt med touchdisp men det gick kanon, liten fin pekpenna som följer med.

    skoj!!

    Tackar. Jo, jag har nog bestämt mig för en Aurora, nu skall man spara lite till och sedan shopping Tack alla för goda råd.
    Flygplanen står som spön i backen...

  8. #28

    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    312
    Klubb
    MFK LOOPING GÄVLE

    Standard

    http://www.fast-lad.co.uk/store/pn55...o-p-11901.html

    Kolla bilderna, verkar skoj med telemetrin. Då får man ju en hygglig uppfattning om hur långt bort/högt upp man flyger. Något för jultomten att ge till mig
    /Heda

    NYBÖRJARE
    Kyo Edge 540 inte så farlig som man tror...
    Raptor 30 noooobie !

  9. #29

    Standard

    Jag håller på Futaba T8FG, har en själv och trivs kanon med den.
    Annars tycker jag de nya Multiplex sändarna verkar jäkligt fina till bra pris.
    Pelle på autoparten har själv testkört ett tag och är jäkligt imponerad.
    Multiplex Cockpit SX, med 7-kan mottagare OCH TELEMETRI för 2.695:- http://www.autopartner.se/multiplex-...542-c-121.aspx
    Billigt för så så mycket radio.
    Hada jag inte redan haft T8FG sedan ett år hade det nog blivit en Multiplex.
    Han har även Multiplex Royal Pro 9 med Light mottagare och Multiplex Royal Pro 16 med Mottagare

  10. #30
    Curplings avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    115
    Jobb
    Egen företagare
    Klubb
    Skvadern MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Heda Visa inlägg
    http://www.fast-lad.co.uk/store/pn55...o-p-11901.html

    Kolla bilderna, verkar skoj med telemetrin. Då får man ju en hygglig uppfattning om hur långt bort/högt upp man flyger. Något för jultomten att ge till mig
    KAN INTE VÄNTA! Spara spara spara
    Dom där leksakerna skall bli väldigt kul att leka med! Mohahahaha
    Flygplanen står som spön i backen...

  11. #31
    Curplings avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    115
    Jobb
    Egen företagare
    Klubb
    Skvadern MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Petrik59 Visa inlägg
    Jag håller på Futaba T8FG, har en själv och trivs kanon med den.
    Annars tycker jag de nya Multiplex sändarna verkar jäkligt fina till bra pris.
    Pelle på autoparten har själv testkört ett tag och är jäkligt imponerad.
    Multiplex Cockpit SX, med 7-kan mottagare OCH TELEMETRI för 2.695:- http://www.autopartner.se/multiplex-...542-c-121.aspx
    Billigt för så så mycket radio.
    Hada jag inte redan haft T8FG sedan ett år hade det nog blivit en Multiplex.
    Han har även Multiplex Royal Pro 9 med Light mottagare och Multiplex Royal Pro 16 med Mottagare
    Tack så mycket. Jag har faktist valt att gå på Hitec Aurora. Men tack för tipset
    Flygplanen står som spön i backen...

  12. #32
    Curplings avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    115
    Jobb
    Egen företagare
    Klubb
    Skvadern MFK

    Standard

    Nu närmar det sig, på fredag så beställs troligen en Aurora.

    Ni som har aurora, vart beställde ni era?
    Har hittat fast-lad.co.uk som har bra pris just nu, fast det kanske är någon annan som vet vart...
    Flygplanen står som spön i backen...

  13. #33
    Curplings avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    115
    Jobb
    Egen företagare
    Klubb
    Skvadern MFK

    Standard

    Nu är den beställd, ligger på bromma och väntar nu på sista biten upp till timrå.
    Flygplanen står som spön i backen...

  14. #34

    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    312
    Klubb
    MFK LOOPING GÄVLE

    Standard

    Fast-lad

    beställde du den där uppdateringsmojängen oxå, då kan du ställa in på nya mjukvaran att du slipper att det piper varje gång du trycker på disp. Mycket "flickvän-vänligt" närman sitter hemma å proggar

    Citat Ursprungligen postat av Curpling Visa inlägg
    .

    Ni som har aurora, vart beställde ni era?
    ...
    /Heda

    NYBÖRJARE
    Kyo Edge 540 inte så farlig som man tror...
    Raptor 30 noooobie !

  15. #35
    Curplings avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    115
    Jobb
    Egen företagare
    Klubb
    Skvadern MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Heda Visa inlägg
    Fast-lad

    beställde du den där uppdateringsmojängen oxå, då kan du ställa in på nya mjukvaran att du slipper att det piper varje gång du trycker på disp. Mycket "flickvän-vänligt" närman sitter hemma å proggar
    Japp, "flickvän-vänligt" uppdaterings modull beställdes också, samt en extra mottagare.
    Ifrån fast-lad, beställdes i fredags och kom imorse, och vilken underbar sändare
    Flygplanen står som spön i backen...

  16. #36
    Curplings avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    115
    Jobb
    Egen företagare
    Klubb
    Skvadern MFK

    Standard

    Idag har jag varit ute och flugit, och måste säga.... min nya sändare är helt underbar!
    Lätt att programera, allt sitter på rätt ställe, superba funktioner. Nu skall man bara
    få köpt telemetripaketet också, när det kommer in!

    Köp köp om du inte redan gjort.
    Flygplanen står som spön i backen...

Liknande ämnen

  1. Inköp av sändare nr 2 :)
    Av Bmsone i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-09-14, 08:47
  2. Fundering över sändare inköp
    Av Sigun i forum Elektronik
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2007-09-20, 20:36
  3. inköp av radio.
    Av jocken90 i forum Helikopter
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-07-06, 23:48
  4. sugen på inköp
    Av jocken90 i forum Helikopter
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-17, 11:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •