Reklam

Sidan 8 av 14 FrstaFrsta ... 345678910111213 ... SistaSista
Resultat 141 till 160 av 275

mne: Liten vdertjnst fr modellflygare! :)

Patrik Js avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlgg
    71
    Jobb
    Transmissioner
    Klubb
    Kongelf MFK

Standard

Grna Kunglv, Rollsbo skulle vara najs!!

Greystones avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlgg
    138
    Jobb
    Mjukvaruarkitekt
    Klubb
    SRFK

Standard

Nu r Vstra Gtaland / Kunglv tillagd!

Citat Ursprungligen postat av Patrik J Visa inlgg
    Grna Kunglv, Rollsbo skulle vara najs!!

fortunas avatar
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlgg
    127
    Jobb
    Bygger pressverktyg p Volvo
    Klubb
    Karlshamns ModellFlygSllskap KMFS

Standard

r det bara jag som inte fr det att fungerar...har provat flera ggr men fr detta felmeddelande... Ps jag ska kanske nmna att jag anvnder gooole chrome som webblsare.. jag har inte sett eller lst att det ska ha nhon betydelse...
    HTTP status 500
    type Exception report
    description The server encountered an internal error () that prevented it from fulfilling this request.
    exception

java.lang.NumberFormatException: null java.lang.Integer.parseInt(Integer.java:443) java.lang.Integer.parseInt(Integer.java:514) se.skybot.web.LoginRequiredServlet.getLocation(Log inRequiredServlet.java:86) se.skybot.web.NewRuleServlet.handleRequest(NewRule Servlet.java:38) se.skybot.web.LoginRequiredServlet.doPost(LoginReq uiredServlet.java:63) javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet .java:637) javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet .java:717)note The full stack trace of the root cause is available in the Apache Tomcat/6.0.28 logs.

Greystones avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlgg
    138
    Jobb
    Mjukvaruarkitekt
    Klubb
    SRFK

Standard

Hmmm. Nr fr du det dr? Verkar som om du frsker skapa en ny regel, men att platsen saknar ID. Vilken plats frsker du skapa regeln fr?

Citat Ursprungligen postat av fortuna Visa inlgg
    r det bara jag som inte fr det att fungerar...har provat flera ggr men fr detta felmeddelande... Ps jag ska kanske nmna att jag anvnder gooole chrome som webblsare.. jag har inte sett eller lst att det ska ha nhon betydelse...
    HTTP status 500
    type Exception report
    description The server encountered an internal error () that prevented it from fulfilling this request.
    exception

java.lang.NumberFormatException: null java.lang.Integer.parseInt(Integer.java:443) java.lang.Integer.parseInt(Integer.java:514) se.skybot.web.LoginRequiredServlet.getLocation(Log inRequiredServlet.java:86) se.skybot.web.NewRuleServlet.handleRequest(NewRule Servlet.java:38) se.skybot.web.LoginRequiredServlet.doPost(LoginReq uiredServlet.java:63) javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet .java:637) javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet .java:717)note The full stack trace of the root cause is available in the Apache Tomcat/6.0.28 logs.

fortunas avatar
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlgg
    127
    Jobb
    Klubb

Standard

Jag frsker skapa en ny regel, men oavsett vilket ln jag vljer s fr jag inga platser att vlja....Om det gr att fungera s vill jag grna ha Karlshamn i Blekinge..
    Citat Ursprungligen postat av Greystone Visa inlgg
    Hmmm. Nr fr du det dr? Verkar som om du frsker skapa en ny regel, men att platsen saknar ID. Vilken plats frsker du skapa regeln fr?

Greystones avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlgg
    138
    Jobb
    Mjukvaruarkitekt
    Klubb
    SRFK

Standard

Jag frsker skapa en ny regel, men oavsett vilket ln jag vljer s fr jag inga platser att vlja....Om det gr att fungera s vill jag grna ha Karlshamn i Blekinge..
    Har du klickat fr RC-flygflt? En del ln har bara RC-flygflt inlagda. Skall lgga till Karlshamn bums.

Tips: Om man hittar en bugg eller vill lgga till en plats eller liknande s kan man numera g till http://bugzilla.skybot.se!

Greystones avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlgg
    138
    Jobb
    Mjukvaruarkitekt
    Klubb
    SRFK

Standard

Nu skall Karlshamn finnas!

fortunas avatar
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlgg
    127
    Jobb
    Klubb

Standard

Hej Igen
    Nr jag gr in i programet s finns REGION Blekinge med... men oavsett vilken ruta jag vljer eller vilken region finns inga platser att vlja och jag fr upp samma fel som frra gngen...
    Jag ska g in p lnken du hnvisat och se om jag hittar samma fel dr...
    Mvh Micke
    Citat Ursprungligen postat av Greystone Visa inlgg
    Nu skall Karlshamn finnas!

fortunas avatar
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlgg
    127
    Jobb
    Klubb

Standard

Jag r vl en nt? fr inte detta att fungera, har provat med en annan webblsare och stngt av "skersurf" men inte d.... synd fr det verkar vara en bra grej annars..
    Mvh Micke

Hej Igen
    Nr jag gr in i programet s finns REGION Blekinge med... men oavsett vilken ruta jag vljer eller vilken region finns inga platser att vlja och jag fr upp samma fel som frra gngen...
    Jag ska g in p lnken du hnvisat och se om jag hittar samma fel dr...
    Mvh Micke

Greystones avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlgg
    138
    Jobb
    Mjukvaruarkitekt
    Klubb
    SRFK

Standard

Hmmmm. Klart skumt. Maila mig p marcus@skybot.se s fr vi g till botten med det.

Patrik Js avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlgg
    71
    Jobb
    Transmissioner
    Klubb
    Kongelf MFK

Standard

Jag fr heller inte detta att fungera..fr samma medelande som Micke, har provat p bde IE, och Macen hemma. anmlde mig till appen i stllet..

Standard

Jag har nu provat en hel del och felet r som fljer:

Om du skapar en regel och inte vljer att ha rutan "Plats" ibockad s uppstr precis detta felet. Klicka i "Plats" rutan och allt funkar jag har provat med flera olika ln nu och alla regler funkade direkt s lnge det satt en bock i plats rutan.
    //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

fortunas avatar
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlgg
    127
    Jobb
    Klubb

Standard

Hej Dr Hanke... Jo jag har testat det ocks, alla boxar eller ingen alls, eller var fr sig s fungerar det inte.... oavsett vilken ruta jag bockar i och sedan vljer region , oavsett vilken det r,s fungerar det inte fr mig iallafall.. skert ett handhavande fel?.. :-)

Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlgg
    Jag har nu provat en hel del och felet r som fljer:

Om du skapar en regel och inte vljer att ha rutan "Plats" ibockad s uppstr precis detta felet. Klicka i "Plats" rutan och allt funkar jag har provat med flera olika ln nu och alla regler funkade direkt s lnge det satt en bock i plats rutan.
    Senast redigerat av fortuna den 2011-07-15 klockan 13:28.

Greystones avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlgg
    138
    Jobb
    Mjukvaruarkitekt
    Klubb
    SRFK

Standard

Njae, problemet r att det r s f platser inlagda fr mnga av platstyperna, s om du till exempel vljer platstypen Idrottsplats s r det i princip bara Stockholm som har en sdan inlagd. Det leder till att komboboxen fr "plats" r helt tom. Tom plats-kombobox betyder med andra ord att en plats fr de filterinstllningarna saknas. Stoppar in en bug p att man borde skriva ngonting bttre n att bara lta den vara tom.

Hej Dr Hanke... Jo jag har testat det ocks, alla boxar eller ingen alls, eller var fr sig s fungerar det inte.... oavsett vilken ruta jag bockar i och sedan vljer region , oavsett vilken det r,s fungerar det inte fr mig iallafall.. skert ett handhavande fel?.. :-)

Carls avatar
    Reg.datum
    Oct 2006
    Inlgg
    87
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Bollns MFK

Standard

Hej!
    Jag fyller i Gvleborg! Nr jag ska fylla i plats s hnder inget alls!

Mvh. Carl

Standard

Hmm jag satt provade igenom listan, problemet nu r att jag har 10 platser jag vill ta bort men d fr jag bara HTTP 500 fel s nu verkar det har skett andra saker? Jag kan lgga till platserna som anda inte kan gra men nu kan jag istllet inte ta bort dem frn listan
    //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Greystones avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlgg
    138
    Jobb
    Mjukvaruarkitekt
    Klubb
    SRFK

Standard

Hej Carl,

Vilka platstyper har du klickat fr nr du vljer Gvleborg?

Citat Ursprungligen postat av Carl Visa inlgg
    Hej!
    Jag fyller i Gvleborg! Nr jag ska fylla i plats s hnder inget alls!

Mvh. Carl

Greystones avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlgg
    138
    Jobb
    Mjukvaruarkitekt
    Klubb
    SRFK

Standard

Jag har suttit och lekt lite med deployment scripts idag. Du kan ju ha rkat testat lite samtidigt som jag gjorde det.

Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlgg
    Hmm jag satt provade igenom listan, problemet nu r att jag har 10 platser jag vill ta bort men d fr jag bara HTTP 500 fel s nu verkar det har skett andra saker? Jag kan lgga till platserna som anda inte kan gra men nu kan jag istllet inte ta bort dem frn listan

Greystones avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlgg
    138
    Jobb
    Mjukvaruarkitekt
    Klubb
    SRFK

Standard

Ny version (0.4.9) med lite bttre validering och blandade interna frbttringar. Nu borde man i alla fall bli varnad om man filtrerar bort alla platser.

Patrik Js avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Inlgg
    71
    Jobb
    Transmissioner
    Klubb
    Kongelf MFK

Standard

Nr jag ska vlja plats r det tomt, oavsett om jag har alla bockar fr platser i eller endast en, (oavsett vilken plats)
    Detta r oberoende region.
    Har prvar med Windows XP, Win7, MAC, IE8, Firefox, och safari.

Liknande mnen

1. Ny unik vdertjnst bara hos RCFF
    Av Jakob i forum Allmnt och Tips
    Svar: 7
    Senaste inlgg: 2012-06-30, 03:34
  2. Ny modellflygare..
    Av Delta i forum Allmnt och Tips
    Svar: 25
    Senaste inlgg: 2008-05-06, 22:30
  3. En riktigt modellflygare
    Av Wfflan i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 1