Reklam

 
Sidan 7 av 14 FörstaFörsta ... 23456789101112 ... SistaSista
Resultat 121 till 140 av 275

Ämne: Liten vädertjänst för modellflygare! :)

  1. #121

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mr J Visa inlägg
    Android är ju lite halvtrist eftersom så gott som varje fabrikat har en helsikes massa egna anpassningar.
    Så man är tyvärr ganska låst till vad ens telefonleverantör pytsar ut, jag uppgraderade nyligen min X-10:a.
    Så nu kör den ver 2.1. Om där sen är några större skillnader/kompatibilitetsproblem mot 2.2 vet jag inte.
    Ok. Vissa bitar av de APIer jag använt finns inte i 2.1, men jag har nu skrivit om de delarna så att det nu fungerar i 2.1-update1. Nu måste jag bara bestämma mig för hur jag vill att användargränssnittet skall fungera...

  2. #122
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Greystone Visa inlägg
    Ok. Vissa bitar av de APIer jag använt finns inte i 2.1, men jag har nu skrivit om de delarna så att det nu fungerar i 2.1-update1. Nu måste jag bara bestämma mig för hur jag vill att användargränssnittet skall fungera...
    Kul du jobbar med det, jag ser fram emot att testa appen när du vill ha synpunkter.
    /\/\vh // /\/\r J.

  3. #123

    Standard

    Den som har lust att testa tidiga alfabyggen är välkommen att ladda ner dem från http://hirt.se/SkyBotAndroid.apk. Det kommer att dyka upp nya byggen där med jämna mellanrum. Jag har ju ingen Android telefon, men den verkar fungerar hyffsat i emulatorn!

  4. #124
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Hmm.. Länken pekar på en zipfil med en massa jox i, dock ingen apk-fil?
    /\/\vh // /\/\r J.

  5. #125

    Standard

    Apkfiler är zipfiler, lite som jarfiler är zipfiler. Lustigt: IE verkar helt sonika öppna apkfilen som en zip, medan Firefox låter dig välja att ladda ner filen som den är. Hmmm.

  6. #126

    Standard

    Har lagt upp en zippad APK-fil för den som använder IE. Här är instruktioner: http://hirt.se/android.html

  7. #127
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Typiskt Explorer att bara ändra utan att fråga...

    Nu har jag installerat Apk'n, men efter inloggningen blir skärmen svart och on screen tangentbordet ligger kvar.
    Efter en stund får jag följande meddelande: Tyvärr! Aktiviteten SkyBot for Android (i programmet SkyBot for Android) svarar inte.
    Felet är repterbart.

    Sony Ericsson Xperia X-10i, Android 2.1 -update1
    /\/\vh // /\/\r J.

  8. #128

    Standard

    Hm. Har en kompis som testar på sin HTC Hero, och där fungerar det bra. *suck* Om du har lust så får du gärna maila mig systemloggen.

  9. #129

    Standard

    Min kompis tipsar om att man kan ladda ner apk-filen direkt, utan att det skall zippas en massa, genom att välja Inställningar->Program->Okända källor (Settings->Application->Uknown Sources på engelska). Sedan kan man öppna länken (http://hirt.se/SkyBotAndroid.apk) direkt i den inbyggda browsern. Klart enklast!

  10. #130
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Greystone Visa inlägg
    Hm. Har en kompis som testar på sin HTC Hero, och där fungerar det bra. *suck* Om du har lust så får du gärna maila mig systemloggen.
    Det skulle jag gärna göra, om jag bara kunde hitta någon...
    Jag hittar ingen funktion för att kika på nån logg i telefonmenyerna.
    Och jag har sökt igenom telefonen efter nån *.log file, eller nån fil innehållande ordet SkyBot.
    Nu söker jag förstås bara på SD-kortet, men jag vet inte hur jag kommer åt själva telefonen.
    /\/\vh // /\/\r J.

  11. #131
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Greystone Visa inlägg
    Min kompis tipsar om att man kan ladda ner apk-filen direkt, utan att det skall zippas en massa, genom att välja Inställningar->Program->Okända källor (Settings->Application->Uknown Sources på engelska). Sedan kan man öppna länken (http://hirt.se/SkyBotAndroid.apk) direkt i den inbyggda browsern. Klart enklast!
    Smart, där sparar man ju ett par steg.
    /\/\vh // /\/\r J.

  12. #132

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mr J Visa inlägg
    Det skulle jag gärna göra, om jag bara kunde hitta någon...
    Jag hittar ingen funktion för att kika på nån logg i telefonmenyerna.
    Och jag har sökt igenom telefonen efter nån *.log file, eller nån fil innehållande ordet SkyBot.
    Nu söker jag förstås bara på SD-kortet, men jag vet inte hur jag kommer åt själva telefonen.
    Det skall tydligen finnas en app på Market som är gratis som gör det enkelt att komma åt den - "Catlog - Logcat Reader".

  13. #133
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Det gjorde det hela lite enklare :-)
    Du har mail.
    /\/\vh // /\/\r J.

  14. #134

    Standard

    Hej hopp!

    Ledsen att det varit så tyst, men jag fick en liten bebis och helt plötsligt försvann all tid. Tänkte bara berätta lite goda nyheter:

    1. Jag har köpt en snabb (sandy bridge) server för att köra skybot.
    2. Jag har fixat snabb (1GB/s peak) co-location för servern.
    3. Jag har uppgraderat all mjukvara.

    Och så de dåliga nyheterna:
    1. Jag väntar fortfarande på en av diskarna till servern...
    2. ...vilket betyder att det hela inte är driftsatt än.
    3. Det finns en hög risk att saker kommer att strula lite när jag byter till den nya miljön. Ber om ursäkt på förhand.


  15. #135

    Standard

    Och nu så är allt uppe och snurrar på den nya servern! Säg till om det strular!

  16. #136

    Standard

    Allt bara funkar kanon, så bra att jag nästan aldrig går in på sidan Har dock några önskemål...

    1, Epost notfieringen, bara en notifiering om dagen, jag har märkt att man kan få ett par notifieringar om dagen då vädret ändras och min uppsatta regler stämmer in. Men en bock ruta typ "meddela endast 1ggr /dag" alternativt "Skicka notering på morgonen för dagen"

    2, I mail notifiering kunna välja "Tabell" eller "Karta". Tabell menas som det är idag och Karta är bildvarienten du har på hemsidan med kompassrosen i högra hörnet med min/max värden. Lat av naturen och vill inte behöva logga in för att se hur vinden ligger.

    3, I uppsala lägga till Uppsala stad, samt i Stockholm lägga till Vaxholm.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  17. #137
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Håller med om punkt 1, man känner sig lite lätt spammad ibland...
    /\/\vh // /\/\r J.

  18. #138

    Standard

    Hejsan!

    Nummer 3 kan jag fixa omedelbart. Nummer 1 och 2 ligger nu högt på todo-listan, strax efter ett par interna pryttlar! Något särskilt ställe i Uppsala stad resp. Vaxholm?

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlägg
    Allt bara funkar kanon, så bra att jag nästan aldrig går in på sidan Har dock några önskemål...

    1, Epost notfieringen, bara en notifiering om dagen, jag har märkt att man kan få ett par notifieringar om dagen då vädret ändras och min uppsatta regler stämmer in. Men en bock ruta typ "meddela endast 1ggr /dag" alternativt "Skicka notering på morgonen för dagen"

    2, I mail notifiering kunna välja "Tabell" eller "Karta". Tabell menas som det är idag och Karta är bildvarienten du har på hemsidan med kompassrosen i högra hörnet med min/max värden. Lat av naturen och vill inte behöva logga in för att se hur vinden ligger.

    3, I uppsala lägga till Uppsala stad, samt i Stockholm lägga till Vaxholm.

  19. #139

    Standard

    1, Vaxholm centrum blir bra

    2, Uppsala, Tjocksta/Hammarby/Charlottenberg/Ängeby nått av ställena i nämnd ordning beroende på vad som finns. Jag tog flera olika namn i närheten bara för att, så ta inte med alla...

    3, Täby, Hagby ytterligare ett ställe...
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  20. #140

    Standard

    Nu är Vaxholm och Tjocksta upplagda. Täby fanns redan (Hagby var så nära). Snart kommer man dock kunna lägga till sina egna ställen!

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlägg
    1, Vaxholm centrum blir bra

    2, Uppsala, Tjocksta/Hammarby/Charlottenberg/Ängeby nått av ställena i nämnd ordning beroende på vad som finns. Jag tog flera olika namn i närheten bara för att, så ta inte med alla...

    3, Täby, Hagby ytterligare ett ställe...

Liknande ämnen

  1. Ny unik vädertjänst bara hos RCFF
    Av Jakob i forum Allmänt och Tips
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-06-30, 03:34
  2. Ny modellflygare..
    Av Delta i forum Allmänt och Tips
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 22:30
  3. En riktigt modellflygare
    Av Wåfflan i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-02, 21:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •