Reklam

 
Sidan 6 av 14 FörstaFörsta 1234567891011 ... SistaSista
Resultat 101 till 120 av 275

Ämne: Liten vädertjänst för modellflygare! :)

  1. #101
    Tommys avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    39
    Jobb
    Kraft Foods
    Klubb
    Bålsta MFK Busybee

    Standard

    Upplands Bro vore toppen att ha med!
    Mvh. Tommy (Busybee MFK Bålsta)
    Android app skulle inte sitta helt fel!!!!

  2. #102

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tommy Visa inlägg
    Upplands Bro vore toppen att ha med!
    Mvh. Tommy (Busybee MFK Bålsta)
    Android app skulle inte sitta helt fel!!!!
    Hej Tommy! Tittar lite på Android just nu faktiskt. Är det Kungsängen, Bro eller Brunna du vill ha tillagt? Om du har koordinaterna samt ett namn på flygfältet så är det ännu bättre!

  3. #103

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	SkybotForAndroid.png 
Visningar:	71 
Storlek:	209,1 KB 
Id:	14615 Nu har jag kommit igång lite i alla fall.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	SkybotForAndroid.jpg 
Visningar:	83 
Storlek:	89,6 KB 
Id:	14614  

  4. #104
    Curplings avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    115
    Jobb
    Egen företagare
    Klubb
    Skvadern MFK

    Standard

    Trevligt! Kör android, så bara säga till om du behöver beta testare
    Flygplanen står som spön i backen...

  5. #105
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    En sak till önskelistan: En ruta där man kan bocka i om en regel skall vara aktiv eller inte, på så sätt behöver man inte knappa in allting på nytt, bra till fält man inte besöker så ofta, och bara vill ha prognoser ibland.
    /\/\vh // /\/\r J.

  6. #106

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mr J Visa inlägg
    En sak till önskelistan: En ruta där man kan bocka i om en regel skall vara aktiv eller inte, på så sätt behöver man inte knappa in allting på nytt, bra till fält man inte besöker så ofta, och bara vill ha prognoser ibland.
    Hej, jag funderade på att lägga till någonting sådant men tänkte sedan att e-mail notifieringar av/på kanske räcker. Har öppnat en bug i bugzillan för att fixa till en "aktiv " checkbox!

  7. #107
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Greystone Visa inlägg
    Hej, jag funderade på att lägga till någonting sådant men tänkte sedan att e-mail notifieringar av/på kanske räcker. Har öppnat en bug i bugzillan för att fixa till en "aktiv " checkbox!
    Det räcker fint, resultatet blir ju detsamma, jag får inte mail om jag inte önskar det, men slipper knappa in parametrarna i en en ny regel varje gång jag vill aktivera notifieringarna.
    /\/\vh // /\/\r J.

  8. #108

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mr J Visa inlägg
    Det räcker fint, resultatet blir ju detsamma, jag får inte mail om jag inte önskar det, men slipper knappa in parametrarna i en en ny regel varje gång jag vill aktivera notifieringarna.
    Så bra! Det finns ju redan!

  9. #109

    Standard

    Ligger Skybot nere eller är det bara jag som inte kan få upp sidan?

  10. #110
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Jag kommer inte heller åt den just nu, men jag fick mail från den kl. 20:19.
    Antagligen någon uppdatering, den låg nere ett tag för uppdatering tidigare i helgen...
    /\/\vh // /\/\r J.

  11. #111

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mr J Visa inlägg
    Jag kommer inte heller åt den just nu, men jag fick mail från den kl. 20:19.
    Antagligen någon uppdatering, den låg nere ett tag för uppdatering tidigare i helgen...
    Skybot är uppe igen. Dessvärre så knasades namnserverinställningarna för domänen till när domänen flyttades, vilket gör att det är svårt att hitta till webtjänsten. Namninställningarna har dock uppdateras, men det kan ta en liten stund innan förändringarna propagerats. Tillsvidare så skall dock e-mail skickas ut korrekt. Beklagar allt strul!

  12. #112

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Greystone Visa inlägg
    Skybot är uppe igen. Dessvärre så knasades namnserverinställningarna för domänen till när domänen flyttades, vilket gör att det är svårt att hitta till webtjänsten. Namninställningarna har dock uppdateras, men det kan ta en liten stund innan förändringarna propagerats. Tillsvidare så skall dock e-mail skickas ut korrekt. Beklagar allt strul!
    Fungerar nu igen (testade ifrån min mobil).

  13. #113

    Standard

    Nu har det funnits ett nytt gränssnitt för prognoser ett litet slag. Vilken prognostyp gillar ni bäst? Hur kan de bli ännu bättre? Vilka varianter vill ni helst se i Android/iPhone apparna?

  14. #114
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Svårt attt säga vilken som är bäst, dom liksom kompletterar varandra.
    Kartbilderna är ju bra för att skapa en uppfattning om vindriktningen, medan tabellen ger en bättre uppfattning om utvecklingen i tiden.
    /\/\vh // /\/\r J.

  15. #115

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mr J Visa inlägg
    Svårt attt säga vilken som är bäst, dom liksom kompletterar varandra.
    Kartbilderna är ju bra för att skapa en uppfattning om vindriktningen, medan tabellen ger en bättre uppfattning om utvecklingen i tiden.
    Tolkar det som att man vill ha samtliga prognosalternativ i telefonapparna. Idag finns det tre alternativ i komboboxen (som poweruser, annars två):
    * Graf (graf för 48h, och tabell under med det som matchar reglerna)
    * Karta (liten vindindikator + termometer på karta)
    * Bamse Vindindikator (annan sorts vindindikator + termometer på karta)

    Vilken av kartprognosalternativen är bäst? (Ja, jag skall hitta på bättre namn vart det lider. ) Finns det något sätt att förbättra dem ytterligare?

  16. #116

    Standard

    Gillar nog Bamse Vindindikator bäst.
    Powered by Joy and a LiPo pack

  17. #117

    Standard

    Hmmm. Vilken version av Android är det folk har? Jag råkade visst bygga in ett beroende mot Android 2.2...

  18. #118
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Android är ju lite halvtrist eftersom så gott som varje fabrikat har en helsikes massa egna anpassningar.
    Så man är tyvärr ganska låst till vad ens telefonleverantör pytsar ut, jag uppgraderade nyligen min X-10:a.
    Så nu kör den ver 2.1. Om där sen är några större skillnader/kompatibilitetsproblem mot 2.2 vet jag inte.
    /\/\vh // /\/\r J.

  19. #119

    Standard

    Bamse vind indikatorn e trevlig

    Prognosmailen har inte kommit på ett tag dock, är det nått strul eller är vädret så dåligt nu?
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  20. #120

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlägg
    Bamse vind indikatorn e trevlig

    Prognosmailen har inte kommit på ett tag dock, är det nått strul eller är vädret så dåligt nu?
    Var lite strul med min (hemma-) server ett litet tag, men det är fixat. Så nu är vädret nog så dåligt. Fick nyss ett mail om att jag kan flyga klockan 10 på tisdag. Heh.

    Arbetar på att skaffa en riktig produktionsserver med lite redundans och bättre lina. Snart så!

Liknande ämnen

  1. Ny unik vädertjänst bara hos RCFF
    Av Jakob i forum Allmänt och Tips
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-06-30, 03:34
  2. Ny modellflygare..
    Av Delta i forum Allmänt och Tips
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2008-05-06, 22:30
  3. En riktigt modellflygare
    Av Wåfflan i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-02, 21:32

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •