Reklam

Resultat 1 till 6 av 6

mne: Det hr mste vl vara bra fr nybrjare (som vill lra sig flyga RC p egen hand).

Reg.datum
    Apr 2009
    Inlgg
    1 383
    Klubb
    Karlstads MFK

Standard Det hr mste vl vara bra fr nybrjare (som vill lra sig flyga RC p egen hand).

Hej,

Kolla hr:

http://www.hobbyzonesports.com/Produ...=SuperCubLPBNF

With the Super Cub you can teach yourself to fly by mastering the basics of throttle, steering and pitch control with the assistance of HobbyZones exclusive Anti-Crash Technology (ACT). ACT ensures your first flights are smooth and stable by using special optical sensors and software that analyze your flight path. If ACT sees you are losing control and entering a steep dive, it reacts quickly to help prevent a crash by actually helping you regain control.

After youve mastered the basics, you can turn Anti-Crash Technology off with the flip of a transmitter switch. With ACT off, your Super Cub will be capable of more advanced maneuvers such as steep turns, loops and tail slides.

Snt har jag inte sett frr, det mste ju underltta fr de som av en eller annan anledning vill lra sig flyga RC p helt egen hand.

Nn som provat eller vet mer om det hr?
    r det s bra som det lter tro?

/Bo

Zkeeters avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlgg
    285
    Jobb
    skyddar arbetarna p vra vgar.
    Klubb
    MFK Skvadern

Standard

Stt ett blte runt magen s har du sex-packen utan att anstrnga dig..

Knns lite lika fast modellflyg fr mig...

Oavsett vad vi vill n s finns nog inga genvgar...
    Eller inte! en flygsimulator gr att man kan f mnga timmar vid spakarna utan att det kostar en massa balsa och lim...
    Det ordnar sig med blommor bara kringa dr....
    -----------------------------------------------
    MFK Skvadern Sundsvall.

Reg.datum
    Apr 2009
    Inlgg
    1 383
    Klubb
    Karlstads MFK

Standard

Sant, simulator underlttar mycket. Men nr det skall flygas i verkligheten blir det lite svrare trots allt n att sitta framfr datorn. Det r ju just det det momentet nr det brjar g verstyr (i verkligheten), nr nybrjaren tappar kontrollen, som det hr "ACT" kan hjlpa att rta upp modellen eller tminstone undvika den stora kraschen.
    r ju svrt att veta hur bra det dr ACT r i det hr fallet men tanken r ju rtt god.

/Bo

Zkeeters avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Inlgg
    285
    Jobb
    skyddar arbetarna p vra vgar.
    Klubb
    MFK Skvadern

Standard

Tidigare i sommar s kom en i dag medlem i vr klubb och berttade om nmnda ACT..
    Hjlper inte mot direkta fel, mjligen underlttar som ett gyro kan gra. Eller skaffa en modell som r stabil i sig..= hgvingad trainer..

Det jag vill sga att teknik r skitkul! Men man ska nog inte tro att det lser vra misstag IRL ...
    Det ordnar sig med blommor bara kringa dr....
    -----------------------------------------------
    MFK Skvadern Sundsvall.

Standard

Jag r ganska ny i detta med modellflyg och vill bara tipsa om en flygsimulator som inte r jttedyr men som har lite mer realistiskt beteende n FMS och det r nmligen en simulator som heter Clearview. Denna simulator r mer verklighetstrogen n FMS men har inte allt som t.ex Phoenix RC har.

Som frsta plan kpte jag en Parkzone radian RTF frn hobbex fr omkring 2500 kr och detta r en modell som jag skulle kunna rekommendera d denna flyger vldigt lngsamt och r ganska stor och inte allt fr vindknslig. Har en vldigt stark motor som driver p otroligt bra s man kan klara sig ur de flesta misstag utan problem.

Enda mjliga nackdelen r att det bara r 3 kanaler men jag har att gra nd.

bara ett tips ven om man inte r intresserad av att flyga segelflyg s kan dessa vara vldigt bra att brja med innan man gr p ngot fr avancerat.

Reg.datum
    Jan 2008
    Inlgg
    45
    Jobb
    Mech. Design Engineer CybAero AB

Standard

Har provat att flyga med ACT... i simulator! D satt jag skert Finns i realflight. Ssom det fungerade dr s rtade det upp planet ifall det dk eller rollade fr lngt. Tog ver sfort man slppte spakarna. Trttnade rtt snabbt p det.. trots att jag aldrig flugit "p riktigt" innan. Att bara slppa spakarna knns inte naturligt..

Liknande mnen

1. Svar: 2
    Senaste inlgg: 2013-07-20, 19:36
  2. Nu mste semestrarna vara ver...
    Av numnutchris i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 6
    Senaste inlgg: 2012-08-15, 23:03
  3. Wesse ska lra Anneli o flyga..hmm
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 17
    Senaste inlgg: 2009-05-03, 22:13
  4. Lra mig flyga modellplan runt Uddevalla