Reklam

 
Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: Köp Färdiga Quads i butik

  1. #1
    streems avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    169
    Jobb
    Hjälpmedelstekniker
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard Köp Färdiga Quads i butik

    One Life! Live it..!

  2. #2

    Standard

    Oj, det var faktiskt inte så dyrt.

    Finns även att få tag på här men då tillkommer väl frakt antar jag.
    http://www.flying-hobby.com/shop/ind...oducts_id=6590
    http://www.flying-hobby.com/shop/ind...oducts_id=7003
    Senast redigerat av Boopidoo den 2010-09-15 klockan 13:43.

  3. #3
    streems avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    169
    Jobb
    Hjälpmedelstekniker
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Nej jag blev faktiskt förvånad själv över priset..

    framförallt att man kan bygga ut den med gps och sånt utan att behöva modifiera
    så någon har tänkt till
    One Life! Live it..!

  4. #4


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

  5. #5

    Standard

    Jag har sett en live...jämfört med min hembyggda tricopter kändes GAUI'n som en leksak från teknikmagasinet.

    Dessutom flög min Tricopter mycket bättre och var mycket stadigare.

    Idag bygger ägaren en Arducopter istället...säger rätt mycket tycker jag...
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  6. #6


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    En liten fråga - kanske lite uppkäftig...
    Frånsett att en del har en trikopter/Quad som plattform för sitt FPV-flygande och att det är en tekniskt intressant utmaning - vad använder ni dom till...
    Utseendet gör ju att man knappast kan glädja sig över att ha fått ytterligare en skönhet i sin flygande samling.
    Vill man flyga lite mera avancerat med propeller på taket så finns ju vanliga helikoptrar.
    Visst kan den vara en fotoplattform men ändå - är det främst en teknisk utmaning eller....
    Hälsningar från en som i alla fall är liiite sugen på den tekniska utmaningen - men ändå ser ett högst begränsat användningsområde...
    Roger

  7. #7
    streems avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    169
    Jobb
    Hjälpmedelstekniker
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    jag har oxå en aeroquad med arduino
    tycker att den där gaui´n verkar lika stabil.. funderar starkt på att beställa en
    One Life! Live it..!

  8. #8
    streems avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    169
    Jobb
    Hjälpmedelstekniker
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Håller med, dom är inte så snygga, men det jag använder min till är att fota/filma där man inte kan komma åt
    tex domkyrkan här i uppsala..

    att flyga dom är inte så spännande..
    One Life! Live it..!

  9. #9

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Hej,
    En liten fråga - kanske lite uppkäftig...
    Frånsett att en del har en trikopter/Quad som plattform för sitt FPV-flygande och att det är en tekniskt intressant utmaning - vad använder ni dom till...
    För min del är det till största del att jag är intresserad av tekniken och det gamla vanliga att rita/designa och sen bygga något eget är ju alltid kul. Sedan är ju en skillnad mot helikopter att de är MYCKET mer stabila och krashtoleranta. När jag flög med min helikopter innebar varje liten skavank att jag var tvungen att punga ut med massor av stålar till den lokala bobbybutiken alternativt vänta flera veckor på inköp från kina. Med trikoptern lagar jag allvarliga krasher inom några minuter och det krävs betydligt mycket mer för att göra maskinen oflygbar.

    Som en bonus ska det bli kul att flyga med den FPV samt även lite AP.

  10. #10

    Standard

    Att kunna flyga på platser som inte är ämnade för flygning är riktigt kul

    Sedan är filmning/foto en stor fördel- speciellt med FPV.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  11. #11
    streems avatar
    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    169
    Jobb
    Hjälpmedelstekniker
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Fast jag håller fortfarade med McRegor att själva flygningen inte är så tillfredställande som att flyga mina acrobatkärror
    One Life! Live it..!

  12. #12
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Hej,
    En liten fråga - kanske lite uppkäftig...
    Frånsett att en del har en trikopter/Quad som plattform för sitt FPV-flygande och att det är en tekniskt intressant utmaning - vad använder ni dom till...
    Utseendet gör ju att man knappast kan glädja sig över att ha fått ytterligare en skönhet i sin flygande samling.
    Vill man flyga lite mera avancerat med propeller på taket så finns ju vanliga helikoptrar.
    Visst kan den vara en fotoplattform men ändå - är det främst en teknisk utmaning eller....
    Hälsningar från en som i alla fall är liiite sugen på den tekniska utmaningen - men ändå ser ett högst begränsat användningsområde...
    Roger
    Nu ska du inte vara sån... Dom är nästan lika svåra att flyga som att köra modelljärnväg...
    /\/\vh // /\/\r J.

  13. #13

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av McRegor Visa inlägg
    Hälsningar från en som i alla fall är liiite sugen på den tekniska utmaningen - men ändå ser ett högst begränsat användningsområde...
    Roger
    Måste bara lägga till en grej... vad är det för användningsområde med andra RC-modeller? Jag skulle nog säga att en tri/quad/hexacopter etc kan ju användas dels för friflygning, FPV och AP samt kan tas med nästan överallt. Kan flygas inomhus och utomhus även när det blåser lite iom självstabiliseringen. Jag skulle nog säga att den har fler användningsområden än de flesta andra rc-modeller. Förresten finns det någon annan rc-variant som har fler användningsområden?

  14. #14


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Tja - jag kanske uttryckte mig lite vårdslöst när jag använde ordet användningsområde. Alla våra flygande maskiner är ju trots allt vår hobby och våra leksaker...
    Snarare är det så att jag misstänker att man rätt snart lär sig den flygning som är möjlig med den typ av flygmaskin. Eftersom den inte heller är nån skönhet som t ex en skalakärra kan vara så var min tanke att man nog blir less på den lite snabbare än många andra kärror....
    Nu undantar jag givetvis den som har den som FPV- eller foto-plattform men för oss övriga...
    Nåja - det är ju frivilligt att bygga/flyga men jag var mest intresserad av hur ni övriga använder denna typ av maskiner. Är som sagt själv i alla fall lite sugen på den tekniska utmaningen men har inte lyckats övertyga den andra halvan av skallen ännu...
    Hälsningar
    Roger

  15. #15

    Standard

    För mig är det en utmaning som kombinerar yrke med hobby

    Eftersom jag jobbar med systemutveckling och programmering så är det kul att kunna ta detta till hobbyn.
    Mitt mål är en UAV som jag kan programmera hur den skall uppföra sig och vad den skall göra.

    Tex programmera en rutt och fotografera vissa saker på vägen, eller bara cirkla runt ett objekt och filma detta från alla olika vinklar. Möjligheterna är många, tekniken sätter inte gränserna
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Liknande ämnen

  1. Avancerade quads!
    Av Bertone i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-07-08, 23:57
  2. H-Quad eller Hobbykings färdiga....?
    Av jesse78 i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-08-20, 08:25
  3. Färdiga FPV paket??
    Av Utmanaren2002 i forum FPV Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-03-30, 11:17
  4. Färdiga quads?
    Av Jonnie Bergsén i forum Quad
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-08-25, 13:22
  5. Ny butik?
    Av jugg i forum FPV Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-23, 08:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •