Reklam

 
Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hacker eller Axi

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Standard Hacker eller Axi

    Hei. Jeg skal endelig investere i noen litt bedre el motorer. Tenkte skaffe ifra indoor size og opp til ca 2 meters 3d fly. Ser at hacker motorene trenger mer celler enn axi motorene. Men hvem er best av disse. Eller fins det andre merker av motorer som er likverdige i kvalitet som disse to merkene.

    Kai

  2. #2

    Standard

    Jag lägger goda ord för Hacker som jag använt och jag är mycket mycket nöjd. Vågar inte säga något om axi då jag inte provat dessa men många säger att de funkar bra

    Lycka till med valet!

  3. #3
    freddan_6s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 664
    Jobb
    Konsult inom telekom
    Klubb
    Eslöv MFK

    Standard

    Jag har en AXI 2820/12 som gått mycket och som jag är jättenöjd med. Jag har bara jämfört den med Turnigy 3542 som den är bättre än. Men egentligen är alla europeiska motorer snäppet bättre än kineserna, men med högre pris. Du har glömt Actro, Plettenberg och Torcman som av många anses vara bäst. Till 2 meter gissar jag att du hamnar på 5,5-7 kg, och för 3d flygning vill jag ha 400W/kg, så du behöver i alla fall 2200W-2800W.
    Exempel Torcman TM430-40 Triton, Actro 40-4, AXI 5330/F3A

    Lycka till med motorvalet.
    m.v.h. //Fredrik
    fredrik

  4. #4

    Standard

    Hej,

    Både Hacker och AXI är bra motorer och upp till kärror på ca 5kg och 1,8m spännvidd funkar det egentligen bra med de flesta motormärken.
    Hacker är ju ett säkert kort, med bra sortiment, och med sin motorkorg som ger extra stöd åt kassen i bak och speciellt bra för kärror runt 2m och uppåt som svingar stora propellrar och som kräver en stabilare motorkonstruktion.
    Tror AXI har släppt också en stabilare motor för stora plan men vet inte om de kommit ut på marknaden?
    En annan bra motor är Scorpion 5545 som också är extra lagrad i bak för att kunna hantera stora propellrar.

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Hej,

    Jag använder Hacker och det har fungerat bra hittills. Har dock ingen erfarenhet av andra fabrikat.

    /Bo

  6. #6
    gics avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Inlägg
    16
    Jobb
    Jo. än så länge...
    Klubb
    MK III Aviatörer Kivik

    Standard

    Har Hacker motorer i mina två Sebartar och Castle Creation reglage, det funkar bra ihop.

    // G
    AutoPartner.se
    aiR/C Pro Sweden

Liknande ämnen

  1. Hacker A30-12XL. Propelleradapter lossnar.
    Av Mattias S i forum Elmodeller
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-07-16, 23:27
  2. Futaba, Hitec eller Spektrum, en smaksak eller finns det skillnader?
    Av FlygareFröjd i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-01-20, 11:05
  3. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-15, 12:23
  4. Montering av Hacker Superzoom 4D
    Av hakank i forum Byggdagboken
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 19:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •