Reklam

 
Sidan 3 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 41 till 60 av 119

Ämne: Pilot-RC Decathlon 40% 100-150 ccm

  1. #41

    Standard

    Mer bilder från premiären.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	PB070202.jpg 
Visningar:	217 
Storlek:	77,4 KB 
Id:	15996Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	PB070214.jpg 
Visningar:	190 
Storlek:	36,0 KB 
Id:	15997Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	PB070215.jpg 
Visningar:	207 
Storlek:	38,5 KB 
Id:	15998Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	PB070216.jpg 
Visningar:	179 
Storlek:	45,6 KB 
Id:	15999Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	PB070217.jpg 
Visningar:	186 
Storlek:	38,1 KB 
Id:	16000
    //TEAMFJ
    Jörgen & Frédéric
    Segelbogsering - en passion - en upplevelse
    ASG29 skala 1:2
    ASG 29 skala 1:3
    DG1000 skala 1:3,5
    KA 8 b skala 1:2,5
    http://www.scalepilots.com
    http://www.autopartner.se

  2. #42

  3. #43

    Standard

    Idag åkte vi till flygfältet strax utanför Timmele. Här skulle det bogseras med Bellanca
    och premiärflygas med Swift : n.
    Vädret var molnigt med molnbas på ca 400 m.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	PB140225.jpg 
Visningar:	229 
Storlek:	53,1 KB 
Id:	16195Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	PB140229.jpg 
Visningar:	225 
Storlek:	75,8 KB 
Id:	16196Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	PB140236.jpg 
Visningar:	231 
Storlek:	73,5 KB 
Id:	16197Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	PB140242.jpg 
Visningar:	207 
Storlek:	50,4 KB 
Id:	16198

    Vilken underbar maskin denna Swift.Fantastisk prestanda och härlig flygbild.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	PB140237.jpg 
Visningar:	200 
Storlek:	48,8 KB 
Id:	16199Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	PB140238.jpg 
Visningar:	216 
Storlek:	57,8 KB 
Id:	16200Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	PB140239.jpg 
Visningar:	209 
Storlek:	64,0 KB 
Id:	16201Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	PB140244.jpg 
Visningar:	228 
Storlek:	55,0 KB 
Id:	16202Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	PB140250.jpg 
Visningar:	258 
Storlek:	52,3 KB 
Id:	16203
    Inför landning, gick som på räls.

    Och Bellanca:n en super bogsermaskin.

    Kommer snart en liten filmsnutt oxå, filmat med digitalkamera.



    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	PB140258.jpg 
Visningar:	225 
Storlek:	24,3 KB 
Id:	16204Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	PB140259.jpg 
Visningar:	213 
Storlek:	34,2 KB 
Id:	16205


    Senast redigerat av teamfj den 2010-11-14 klockan 21:11. Anledning: Liten filmsnutt
    //TEAMFJ
    Jörgen & Frédéric
    Segelbogsering - en passion - en upplevelse
    ASG29 skala 1:2
    ASG 29 skala 1:3
    DG1000 skala 1:3,5
    KA 8 b skala 1:2,5
    http://www.scalepilots.com
    http://www.autopartner.se

  4. #44

    Standard

    En liten video snutt från starten, tyvärr fick vi inte med något ljud.

    //TEAMFJ
    Jörgen & Frédéric
    Segelbogsering - en passion - en upplevelse
    ASG29 skala 1:2
    ASG 29 skala 1:3
    DG1000 skala 1:3,5
    KA 8 b skala 1:2,5
    http://www.scalepilots.com
    http://www.autopartner.se

  5. #45

    Standard

    Det totala intrycket är att Pilot-RC har lyckats göra en mycket välflygande modell.
    Länk till Autopartner : http://www.autopartner.se/
    Länk till MPX http://www.multiplex-rc.de

    Själva ihopsättandet/byggandet var enkelt, alla delar passade mycket bra utan större ändringar. Några limmförstärkningar runt motorfästet är ju standard i dessa sammanhang annars är den väl sammansatt.

    Det hade varit bra om man fick limma dit rutorna själva för jag ville tona dom lite mörka med spraylack.

    Plus var fastsättningen av huvudstället och att materialet är kolfiber, en kärra som väger runt 20 KG kräver kraftigt ställ. Rejäla vingrör av kolfiber, motorkåpans fastsättning, löstagbart höjd och sidoroder, rejäla vingstag med enkel fastsättning ,bra tillbehör som roderhorn, spinner i kolfiber, alla slags skruvar och muttrar i olika dimensioner.

    Flygmässigt är det en underbar maskin i olika flygmanövrar. Vi använder den som bogsermaskin för seglare men har flugit lite aerobatic utan problem. Som bogsermaskin är den perfekt med bogserkopplingen placerad strax bakom tyngdpunket som är ca 1/3
    av vingen från framkanten. Vi tog det som standarmått och det fungerade perfekt.

    Den har väldigt kort startsträck, med full gas direkt kan den lyfta på några 10 tal meter.
    Landar både med och utan klaff men bäst går det med klaff på ca 45 %. Inför landning sätter jag klaff på 45 % dyker ganska brant för att komma på finalen, planar ut och sätter den lugnt och fint. Absolut inga stallegenskaper, hade precis lyft med halvgas i bogsering och linan släppte i seglaren, skulle jag plana ut och landa eller ge gas och lyfta, hade väldigt låg fart men gasade på och lyfte utan problem.

    Konfiguration.
    Motor: DA 150 CC
    Dämpare: DA med MTW krökar (kulled)
    Propp: Biela Kolfiber 32x10
    Tank: 3W med klunk
    Tändning: Emcotec killswitsch med 6V Nimh 3000 mah
    Powerbox: EMCOTEC DPSI 2001 RV
    Accar: 2 x DesirePower 7,4 V 3700 mah
    Servo höjd: 2x Hitec 5645 MG
    Servo sida: Hitec 5745 MG
    Servo skev: 4 x Hitec 5645 MG
    Servo flaps: 2 x MPX SHV Torque 5
    Servo gas: Hitec 635 (karbonitdrev)
    Servo Koppling: HD Digital (17 KG ervo Koppling: HD Digital (17 KG Dragkraft)

    Nu har vi också en MPX Spänningssensor (Telemetriesystem) som övervakar spänningen på mottagar accarna i modellen, info om accarna visas på displayen i sändaren.Fick bra hjälp av Pelle på Autopartner om kopplingen til accarna.

    //TEAMFJ
    Jörgen & Frédéric
    //TEAMFJ
    Jörgen & Frédéric
    Segelbogsering - en passion - en upplevelse
    ASG29 skala 1:2
    ASG 29 skala 1:3
    DG1000 skala 1:3,5
    KA 8 b skala 1:2,5
    http://www.scalepilots.com
    http://www.autopartner.se

  6. #46
    anders es avatar
    Reg.datum
    Feb 2009
    Inlägg
    450
    Jobb
    Smart repair/bilskade tekniker
    Klubb
    Hadeland modellflyklubb (Norge)

    Standard

    Hei.
    Har bestilt meg en 40% i blå/hvit. Liker egentlig rød best, men alla vil ha det så da ble det blå fra Autopartner
    Kommer til at montera 150/170cc motor. Min nya hovra-maskin
    Røk, lys, airman wheels, og masse Spot On bling.

    Gleder meg.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	prcdecathlon_bw_top.jpg 
Visningar:	106 
Storlek:	51,0 KB 
Id:	19850  
    Anders Engesvoll
    GP-engines -- PAU-planes -- and a big Pitts Challenger II
    http://www.aztechaeromodels.com/

  7. #47

    Standard

    Tror ni att det skulle fungera med en motor som väger 5450 gram?
    Det är lite mer än en DA150 som ni flyger med men det är mycket vinge på planet också.

    DW

  8. #48

    Standard

    Härligt Anders.

    Du kommer inte att bli besviken, fixa lite bilder ioch säg vad du tycker.

    Har bokat in Arvika träffen i år för 1:a gången, ser fram emot detta evenemang.

    PS! DA 150 är den bästa motorn jag någonsin har ägt.




    Citat Ursprungligen postat av anders e Visa inlägg
    Hei.
    Har bestilt meg en 40% i blå/hvit. Liker egentlig rød best, men alla vil ha det så da ble det blå fra Autopartner
    Kommer til at montera 150/170cc motor. Min nya hovra-maskin
    Røk, lys, airman wheels, og masse Spot On bling.

    Gleder meg.
    //TEAMFJ
    Jörgen & Frédéric
    Segelbogsering - en passion - en upplevelse
    ASG29 skala 1:2
    ASG 29 skala 1:3
    DG1000 skala 1:3,5
    KA 8 b skala 1:2,5
    http://www.scalepilots.com
    http://www.autopartner.se

  9. #49
    anders es avatar
    Reg.datum
    Feb 2009
    Inlägg
    450
    Jobb
    Smart repair/bilskade tekniker
    Klubb
    Hadeland modellflyklubb (Norge)

    Standard

    Kan du ta en bild av motorkåpa så jeg ser hvor mye du har kappat i sidorna for DA-150?
    Anders Engesvoll
    GP-engines -- PAU-planes -- and a big Pitts Challenger II
    http://www.aztechaeromodels.com/

  10. #50

    Standard

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	P4020435.jpg 
Visningar:	174 
Storlek:	40,1 KB 
Id:	19997Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	P4020434.jpg 
Visningar:	180 
Storlek:	45,1 KB 
Id:	19996
    //TEAMFJ
    Jörgen & Frédéric
    Segelbogsering - en passion - en upplevelse
    ASG29 skala 1:2
    ASG 29 skala 1:3
    DG1000 skala 1:3,5
    KA 8 b skala 1:2,5
    http://www.scalepilots.com
    http://www.autopartner.se

  11. #51
    anders es avatar
    Reg.datum
    Feb 2009
    Inlägg
    450
    Jobb
    Smart repair/bilskade tekniker
    Klubb
    Hadeland modellflyklubb (Norge)

    Standard

    Takk, det kan jeg leva med
    Anders Engesvoll
    GP-engines -- PAU-planes -- and a big Pitts Challenger II
    http://www.aztechaeromodels.com/

  12. #52
    anders es avatar
    Reg.datum
    Feb 2009
    Inlägg
    450
    Jobb
    Smart repair/bilskade tekniker
    Klubb
    Hadeland modellflyklubb (Norge)

    Standard Produsjonsnr 0046 har ankommet fra Autopartner.

    Har fått min decathlon i dag og monterat lite.
    Har inte alla servon, men lite har jeg gjort

    Monterat lys i cowling og fenan. Monterat landstell, halehjul og limmat fena og satt på rudder. Den er avtagbar. + lite til.

    Utrolig kvalitet

    Kommer en review senare og lite acro video.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC05343.jpg 
Visningar:	145 
Storlek:	42,3 KB 
Id:	20428   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC05347.jpg 
Visningar:	161 
Storlek:	32,9 KB 
Id:	20429   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC05348.jpg 
Visningar:	145 
Storlek:	56,9 KB 
Id:	20430   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC05350.jpg 
Visningar:	188 
Storlek:	68,2 KB 
Id:	20431   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC05352.jpg 
Visningar:	163 
Storlek:	46,8 KB 
Id:	20432  

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC05353.jpg 
Visningar:	163 
Storlek:	48,2 KB 
Id:	20433   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC05354.jpg 
Visningar:	147 
Storlek:	58,7 KB 
Id:	20434   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC05351.jpg 
Visningar:	171 
Storlek:	56,3 KB 
Id:	20435   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC05358.jpg 
Visningar:	148 
Storlek:	66,0 KB 
Id:	20436  
    Senast redigerat av anders e den 2011-04-14 klockan 21:57.
    Anders Engesvoll
    GP-engines -- PAU-planes -- and a big Pitts Challenger II
    http://www.aztechaeromodels.com/

  13. #53

    Standard

    Grattis Anders!

    Mycket fin kärra det där!

    Lyka till!!!!!!

  14. #54
    chrille gs avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    114
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb Modellflygsektionen

    Standard

    härligt anders du får lycka till med bygget
    MULTIPLEX Royal Pro 16
    HACKER
    GB-model YAK 55m 1.8
    HITECH
    BIELA
    XOAR
    TECHONE

  15. #55
    anders es avatar
    Reg.datum
    Feb 2009
    Inlägg
    450
    Jobb
    Smart repair/bilskade tekniker
    Klubb
    Hadeland modellflyklubb (Norge)

    Standard

    Takk takk
    Skal holde dere oppdatert.
    Anders Engesvoll
    GP-engines -- PAU-planes -- and a big Pitts Challenger II
    http://www.aztechaeromodels.com/

  16. #56
    kjnis avatar
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    702
    Klubb
    Östersunds Modellflygklubb

    Standard

    Hej Anders, Jörgen & Frédéric.

    Trevligt att följa era berättelser och bilder. Håller just på att sätta ihop en "lillebror" till era kärror ( se byggdagboken). När jag ser era bilder blir det helt klart att det är precis samma uppbyggnad, bara en lite annorlunda storleksfaktor i instruktionen till laserskäraren. Jag saknar manual - fanns det med till era? Det mesta är väl inte så mycket att fundera över men jag har några funderingar.
    1/ Vad jag kan förstå har ni limmat fenan i kroppen - vad tror ni om att helt enkelt låta den vara olimmad? Den är ju ordentligt låst av de båda kolfiberbalkarna till stabben och dessutom med stagen mellan stabbe och fena? Enklare om även fenan kan tas bort om man behöver transportera eller lagra.
    2/ Min var ganska vek i kabindelen. Kanske OK när vingarna är monterade med sina 2 balkar som ju styvar upp rejält men jag funderar på att lägga in några kolfiberförstärkningar på diagonalerna som på fullskalaversionen.

    Hoppas på mera bilder som jag kan använda istf manual!

    MVH
    Kjell Nilsson, Östersund

  17. #57
    anders es avatar
    Reg.datum
    Feb 2009
    Inlägg
    450
    Jobb
    Smart repair/bilskade tekniker
    Klubb
    Hadeland modellflyklubb (Norge)

    Standard

    Hei.
    Ja jeg har limmat fenan. Tenkte også på at inte gjøra det, men torde inte.
    Kabindelen vil bli stark når den er monterad Saknar manualen jeg også.

    Har limmat rorhorn og provmonterat hjul og hjulkåper(wheelpants)
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC05360.jpg 
Visningar:	113 
Storlek:	70,4 KB 
Id:	20473   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC05361.jpg 
Visningar:	90 
Storlek:	22,0 KB 
Id:	20474   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC05362.jpg 
Visningar:	115 
Storlek:	54,8 KB 
Id:	20475  
    Senast redigerat av anders e den 2011-04-16 klockan 19:43.
    Anders Engesvoll
    GP-engines -- PAU-planes -- and a big Pitts Challenger II
    http://www.aztechaeromodels.com/

  18. #58

    Standard

    Hej Anders.

    Det är heller ingen dålig färg "blått/Rött/Vitt, rätt snyggt ändå.
    Vilken motor har du tänk dig. 150 cc som våran är nästintill perfekt, även för hovring.

    Nu i helgen var vi på Vängsö flygfält och hade en spontan bogserträff.

    Som många vet bestämde jag mig för att genomföra en spontan bogserträff på Vängsö flygfält i Östra Sörmland. Gjorde ut ett massutskick via mail att detta skulle ske på Söndag den 17 April.
    Jag kom dit Lördag eftermiddag och blev varmt välkommen av Klaus och hans fru.
    Mycket bra faciliteter med husvagnsuppställning med el och allt därtill. Dusch & Toalett och Kök.
    Började snabbt att packa upp Bellancan som jag sen förvarade i "Lillhangaren" som som Christer sa.
    Bar in Swift:n omonterad i hangaren för att bli ihopsatt på Söndag morgon.
    Söndag morgon började med fint soligt väder och mitt på dagen hade vi nog runt 17 grader varmt med en stadig västvind runt 7-8 s/m.
    Vi som var där var Christer K, Göran Jonsson från Västerås, Christer Eidebo med fru, Frédéric Holmström och jag.

    Efter den nionde flygningen såg vi att vänster höjdroder inte var som det skulle. Servot hamnade inte i nolläge gentemot radiospaken så vi beslöt att inte äventyra mer utan har beställt nya servon hos Autopartner.


    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	P4170450.JPG 
Visningar:	106 
Storlek:	242,0 KB 
Id:	20529Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	P4170451.JPG 
Visningar:	104 
Storlek:	201,4 KB 
Id:	20530Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	P4170452.JPG 
Visningar:	110 
Storlek:	210,7 KB 
Id:	20531Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	P4170453.JPG 
Visningar:	102 
Storlek:	215,4 KB 
Id:	20532Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	P4170454.JPG 
Visningar:	102 
Storlek:	237,3 KB 
Id:	20533Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	P4170455.JPG 
Visningar:	108 
Storlek:	246,7 KB 
Id:	20534Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	P4170456.JPG 
Visningar:	125 
Storlek:	241,2 KB 
Id:	20535Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	P4170457.JPG 
Visningar:	110 
Storlek:	213,9 KB 
Id:	20536Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	P4170458.JPG 
Visningar:	114 
Storlek:	209,1 KB 
Id:	20537
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	P4170459.JPG 
Visningar:	109 
Storlek:	212,2 KB 
Id:	20538Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	P4170460.JPG 
Visningar:	96 
Storlek:	233,9 KB 
Id:	20539Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	P4170461.JPG 
Visningar:	104 
Storlek:	229,1 KB 
Id:	20540
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	P4170464.jpg 
Visningar:	106 
Storlek:	84,8 KB 
Id:	20541Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	P4170469.JPG 
Visningar:	105 
Storlek:	193,3 KB 
Id:	20542Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	P4170472.JPG 
Visningar:	97 
Storlek:	258,7 KB 
Id:	20543
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	P4170473.JPG 
Visningar:	106 
Storlek:	233,6 KB 
Id:	20544

    Äntligen hemma med hela grejer , underbart att flyga och bogsera med Bellanca Decathlon. Vi ses snart igen.

  19. #59
    anders es avatar
    Reg.datum
    Feb 2009
    Inlägg
    450
    Jobb
    Smart repair/bilskade tekniker
    Klubb
    Hadeland modellflyklubb (Norge)

    Standard

    Takk for det
    Jeg står lite fast mellom DA-150 eller DLE -170.....................Jeg får DLE'n billigare enn DA-150'n, men DLE'n er 1'' bredare mellom pluggene.

    Bra du såg at något inte var bra. Hva slags servo har du på høyd?
    Anders Engesvoll
    GP-engines -- PAU-planes -- and a big Pitts Challenger II
    http://www.aztechaeromodels.com/

  20. #60

    Standard

    Vi har Hitec 5645 Digi.

    Det var första gången vi såg detta fenomen. Har använt i många andra stora kärror.

    Det blev lite svajigt i luften mellan varven så tur hade vi i alla fall.
    //TEAMFJ
    Jörgen & Frédéric
    Segelbogsering - en passion - en upplevelse
    ASG29 skala 1:2
    ASG 29 skala 1:3
    DG1000 skala 1:3,5
    KA 8 b skala 1:2,5
    http://www.scalepilots.com
    http://www.autopartner.se

Liknande ämnen

  1. lite kvällsflygning med pilot rc decathlon 122"
    Av helifanatic i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-08-14, 08:59
  2. Pilot-RC 50cc 122" Decathlon (del 1)
    Av kjni i forum Byggdagboken
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-10-19, 12:28
  3. Super Decathlon
    Av DrHanke i forum Byggdagboken
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2011-06-16, 22:43
  4. Aticle: Pilot-rc decathlon fra Autopartner
    Av anders e i forum Bensinmodeller
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-06-05, 23:32
  5. super decathlon
    Av mikael 54 i forum Bensinmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-08, 12:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •