Reklam

 
Sidan 5 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 81 till 100 av 119

Ämne: Pilot-RC Decathlon 40% 100-150 ccm

  1. #81

    Standard

    Skall du "köra in motorn lite grann innan" 1:a flygningen.

    Själv körde jag ca 5 liter på marken och 15 i luften med 3% mineralolja och nu skall
    jag gå över till helsyntetisk olja 2%
    //TEAMFJ
    Jörgen & Frédéric
    Segelbogsering - en passion - en upplevelse
    ASG29 skala 1:2
    ASG 29 skala 1:3
    DG1000 skala 1:3,5
    KA 8 b skala 1:2,5
    http://www.scalepilots.com
    http://www.autopartner.se

  2. #82

    Standard

    Hej
    Tror ni en 3W157CS passar detta plan? Den motorn är ju lite tyngre än DA150!
    Kommer det att bli för övermotoriserat?

    Jag såg att detta plan är 100-150cc därför blev jag lite fundersam.

    // Daniel

  3. #83
    anders es avatar
    Reg.datum
    Feb 2009
    Inlägg
    450
    Jobb
    Smart repair/bilskade tekniker
    Klubb
    Hadeland modellflyklubb (Norge)

    Standard

    Hmmmm jeg la til en video , men den ble borte. Provar igjen.
    En 3w 157 går nok bra. Men du vil få mye power Vet om en som monterar 3w 170 i sin.
    Nei har kjørt en kvart tank på bakken, det får holde

    Senast redigerat av anders e den 2011-05-13 klockan 19:00.
    Anders Engesvoll
    GP-engines -- PAU-planes -- and a big Pitts Challenger II
    http://www.aztechaeromodels.com/

  4. #84
    HS-Racings avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    207
    Jobb
    Landsvägsriddare
    Klubb
    RFK Utvandrarna

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av teamfj Visa inlägg
    Vi har Hitec 5645 Digi.

    Det var första gången vi såg detta fenomen. Har använt i många andra stora kärror.

    Det blev lite svajigt i luften mellan varven så tur hade vi i alla fall.
    Har haft Hitec 5645MG i min sbach 89" men efter en helt oförklarligt död av ett servo så vågade jag inte chansa och satte i InoLab 750MG ist och det ångarar jag inte en sekund !!

    Vad säger fullskalafolket om att ni flyger på deras fält ?
    Fly Low - Hit Hard
    Om det kanske går - Så går det troligvis..... ....kanske !!!

  5. #85

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av HS-Racing Visa inlägg
    Har haft Hitec 5645MG i min sbach 89" men efter en helt oförklarligt död av ett servo så vågade jag inte chansa och satte i InoLab 750MG ist och det ångarar jag inte en sekund !!

    Vad säger fullskalafolket om att ni flyger på deras fält ?


    Dom fullskalafält jag flugit på så har det funnit en modellflygsektion och på dom som inte har en MFS får man ha en dialog först men oavsett om du får eller inte så har fullskalaflyget alltid företräde i krissituationer även om du måste sätta kärran i backen så hårt att den blir skrot.
    //TEAMFJ
    Jörgen & Frédéric
    Segelbogsering - en passion - en upplevelse
    ASG29 skala 1:2
    ASG 29 skala 1:3
    DG1000 skala 1:3,5
    KA 8 b skala 1:2,5
    http://www.scalepilots.com
    http://www.autopartner.se

  6. #86

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av teamfj Visa inlägg
    Skall du "köra in motorn lite grann innan" 1:a flygningen.
    Det tyngste arbeidet motoren gjør er på bakken. Selvfølgelig bør man sjekke at motoren går bra før man flyr, men slett ikke mer. Den går da med maks belastning og minimum kjøling.

    En liten anelse rik på lav og høy med 3% olje som smøring er perfekt. Kan godt fly den helt tunet, men klok av skade så kan den fort bli mager og kutte



    mvh
    Alf
    _______________________________
    Med vennlig hilsen
    Alf W. Hansen

  7. #87

    Standard

    Var och hälsade på Varbergs MFk och deras första träff för året.
    Flygträff 2011-04-25
    Många av medlemmarna hade aldrig sett en sån stor maskin som min Decathlon.

    Tänkte försöka ha en liten uppvisning men fältet var bara 80 m långt i en cirkel men vädret var nästintill perfekt så jag kunde inte motstå att få upp maskinën och det blev en lyckad start och landning med full klaff. Inga problem med korta banor bara inflygningen blir bra.

    Se bilder på webben
    https://picasaweb.google.com/1076437...traff20110425#
    //TEAMFJ
    Jörgen & Frédéric
    Segelbogsering - en passion - en upplevelse
    ASG29 skala 1:2
    ASG 29 skala 1:3
    DG1000 skala 1:3,5
    KA 8 b skala 1:2,5
    http://www.scalepilots.com
    http://www.autopartner.se

  8. #88
    anders es avatar
    Reg.datum
    Feb 2009
    Inlägg
    450
    Jobb
    Smart repair/bilskade tekniker
    Klubb
    Hadeland modellflyklubb (Norge)

    Standard

    Fina bilder
    Anders Engesvoll
    GP-engines -- PAU-planes -- and a big Pitts Challenger II
    http://www.aztechaeromodels.com/

  9. #89
    anders es avatar
    Reg.datum
    Feb 2009
    Inlägg
    450
    Jobb
    Smart repair/bilskade tekniker
    Klubb
    Hadeland modellflyklubb (Norge)

    Standard

    Hadde en vellykket maiden i dag. 2x 10min før regnet kom.
    Meget bra modell, selv i vind på 12-14 m/s.
    Det var bare meg på stripa i dag, så video kommer på neste tur.

    Dette blir bra.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC05485.jpg 
Visningar:	110 
Storlek:	56,1 KB 
Id:	21039   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC05486.jpg 
Visningar:	102 
Storlek:	71,2 KB 
Id:	21040   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC05489.jpg 
Visningar:	86 
Storlek:	53,0 KB 
Id:	21041  
    Anders Engesvoll
    GP-engines -- PAU-planes -- and a big Pitts Challenger II
    http://www.aztechaeromodels.com/

  10. #90

    Standard

    Fina bilder.
    Skönt att du är nöjd

    Väntar på filmen
    //TEAMFJ
    Jörgen & Frédéric
    Segelbogsering - en passion - en upplevelse
    ASG29 skala 1:2
    ASG 29 skala 1:3
    DG1000 skala 1:3,5
    KA 8 b skala 1:2,5
    http://www.scalepilots.com
    http://www.autopartner.se

  11. #91
    anders es avatar
    Reg.datum
    Feb 2009
    Inlägg
    450
    Jobb
    Smart repair/bilskade tekniker
    Klubb
    Hadeland modellflyklubb (Norge)

    Standard

    Flybilder fra i dag
    Video kommer senare i dag.
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2408.jpg 
Visningar:	92 
Storlek:	17,5 KB 
Id:	21080   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2434.jpg 
Visningar:	116 
Storlek:	44,5 KB 
Id:	21081   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2417.jpg 
Visningar:	105 
Storlek:	48,3 KB 
Id:	21082   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_2459.jpg 
Visningar:	126 
Storlek:	72,4 KB 
Id:	21083  
    Anders Engesvoll
    GP-engines -- PAU-planes -- and a big Pitts Challenger II
    http://www.aztechaeromodels.com/

  12. #92
    anders es avatar
    Reg.datum
    Feb 2009
    Inlägg
    450
    Jobb
    Smart repair/bilskade tekniker
    Klubb
    Hadeland modellflyklubb (Norge)

    Standard

    Video av 3. flight.

    Anders Engesvoll
    GP-engines -- PAU-planes -- and a big Pitts Challenger II
    http://www.aztechaeromodels.com/

  13. #93
    anders es avatar
    Reg.datum
    Feb 2009
    Inlägg
    450
    Jobb
    Smart repair/bilskade tekniker
    Klubb
    Hadeland modellflyklubb (Norge)

    Standard

    Har en video til.
    Veldig kraftig vind. Enjoy

    Anders Engesvoll
    GP-engines -- PAU-planes -- and a big Pitts Challenger II
    http://www.aztechaeromodels.com/

  14. #94

    Standard

    Fint. vad tycker du om flygegenskaperna när det blåser?
    //TEAMFJ
    Jörgen & Frédéric
    Segelbogsering - en passion - en upplevelse
    ASG29 skala 1:2
    ASG 29 skala 1:3
    DG1000 skala 1:3,5
    KA 8 b skala 1:2,5
    http://www.scalepilots.com
    http://www.autopartner.se

  15. #95
    anders es avatar
    Reg.datum
    Feb 2009
    Inlägg
    450
    Jobb
    Smart repair/bilskade tekniker
    Klubb
    Hadeland modellflyklubb (Norge)

    Standard

    Inga problem med vinden.
    Du merker vinden men jeg føler meg 100% trygg i stark vind med den. Vingler lite under landing, men det gjør vel alla flygplan i vind. This is fun
    Senast redigerat av anders e den 2011-05-28 klockan 18:39.
    Anders Engesvoll
    GP-engines -- PAU-planes -- and a big Pitts Challenger II
    http://www.aztechaeromodels.com/

  16. #96

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av anders e Visa inlägg
    Inga problem med vinden.
    Du merker vinden men jeg føler meg 100% trygg i stark vind med den. Vingler lite under landing, men det gjør vel alla flygplan i vind. This is fun
    Snyggt fluget!
    Modellen verkar flyga riktigt bra och akrobatiskt trots att den är högvingad.
    Håller med om att det är riktigt ballt att flyga stora modeller även när det blåser för man känner hur stark vinden är men modellerna påverkas inte speciellt mycket.
    För varje 30cm man går upp i spännvidd på flygplan känns det som att vinden minskat med 2 s/m

  17. #97
    anders es avatar
    Reg.datum
    Feb 2009
    Inlägg
    450
    Jobb
    Smart repair/bilskade tekniker
    Klubb
    Hadeland modellflyklubb (Norge)

    Standard

    Takk...........
    Jeg provar at flyga skala, men får inte til..............................

    Takk for nyttig bygginfo av teamfj
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20110528-123944.jpg 
Visningar:	82 
Storlek:	62,7 KB 
Id:	21287   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	011.jpg 
Visningar:	101 
Storlek:	71,4 KB 
Id:	21288   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20110528-124438.jpg 
Visningar:	78 
Storlek:	62,8 KB 
Id:	21289   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20110528-121330.jpg 
Visningar:	97 
Storlek:	69,5 KB 
Id:	21290  
    Anders Engesvoll
    GP-engines -- PAU-planes -- and a big Pitts Challenger II
    http://www.aztechaeromodels.com/

  18. #98

    Standard

    Så jädra snyggt Anders! Är kärran snäll i luften eller har den några hyss? ser riktigt nice ut i hovrandet!

  19. #99
    anders es avatar
    Reg.datum
    Feb 2009
    Inlägg
    450
    Jobb
    Smart repair/bilskade tekniker
    Klubb
    Hadeland modellflyklubb (Norge)

    Standard

    Nei inga hyss
    Den ultimate showmodellen. En trøg cub-liknande sak som humper ru.....n.........t, hva fan, den hovrar ju
    Anders Engesvoll
    GP-engines -- PAU-planes -- and a big Pitts Challenger II
    http://www.aztechaeromodels.com/

  20. #100
    anders es avatar
    Reg.datum
    Feb 2009
    Inlägg
    450
    Jobb
    Smart repair/bilskade tekniker
    Klubb
    Hadeland modellflyklubb (Norge)

    Standard

    Denna rørar seg inte mye under hover.
    Anders Engesvoll
    GP-engines -- PAU-planes -- and a big Pitts Challenger II
    http://www.aztechaeromodels.com/

Liknande ämnen

  1. lite kvällsflygning med pilot rc decathlon 122"
    Av helifanatic i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-08-14, 08:59
  2. Pilot-RC 50cc 122" Decathlon (del 1)
    Av kjni i forum Byggdagboken
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-10-19, 12:28
  3. Super Decathlon
    Av DrHanke i forum Byggdagboken
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2011-06-16, 22:43
  4. Aticle: Pilot-rc decathlon fra Autopartner
    Av anders e i forum Bensinmodeller
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-06-05, 23:32
  5. super decathlon
    Av mikael 54 i forum Bensinmodeller
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-08, 12:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •