Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Medel mot imma?

  1. #1

    Standard Medel mot imma?

    Någon som hittat medel mot imma?
    I cyklop hjälper det att spotta och gnussa in för att slippa imma. Jag vill inte spotta i mina googles och undrar om någon vet ett bra medel mot imma? Jag vill ibland inte kolla på en skärm istället och just nu är vädret så det hjälper inte att värma googles först. Inte för mig som får lite imma och sedan blir stressad så det blir massor med imma.
    Vet att det fanns förut till tex skidglasögon mm. Var inne på närmaste mc affär hemma vid och frågade men expediten såg ut som om jag frågat efter uran men hon visste nog inte ens vad imma är...
    Har även sett att turtles hade något medel mot imma på vindrutor förut men nu hittar jag inget.

  2. #2
    radioactives avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    473
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Astronomi, RC-flyg, Multirotorflyg, Radio-DXing
    Klubb
    Fri och obunden skånepåg

    Standard

    Tvål, diskmedel, tandkräm eller raklödder fungerar mot imma. Gnid in och torka av så ska imman hållas borta. Det beror iofs hur mycket imma som produceras, men testa.

    Lasse
    ----------------------------------------------------------------------------------------------
    Team Radioactives
    http://www.radioactives.se/rc

  3. #3

    Standard

    Jag vet att jag haft en liten tub med något som ser ut som vasselin - smetigt värre...liten klick - gnid in och torka bort överflödet.

    Annars skulle jag kolla med optikers eller butiker som säljer kikare/kameror(vildmark)
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  4. #4
    Bauas avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    856
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Klubbfri

    Standard

    Tjena Tommy!

    Jag vet att Beatrice har en spray som hon använder i sina alldeles för dyra tävlings simglasögon.
    Ska lyssna med henne.

    Hils
    Magnus
    Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.

  5. #5
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Imskyddsmedel brukar gå att hitta hos dykfirmor.
    Eller kanske sån här http://www.simbutiken.se/se/art/imsk...imglasogon.php

    Berätta gärna om du hittar nåt som funkar, jag har samma problem med mina Fat Shark.
    /\/\vh // /\/\r J.

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Baua Visa inlägg
    Tjena Tommy!

    Jag vet att Beatrice har en spray som hon använder i sina alldeles för dyra tävlings simglasögon.
    Ska lyssna med henne.

    Hils
    Magnus
    Bra skicka över henne till mig så berättar jag för Mr J hur det gick sedan.

  7. #7

    Standard

    Inte ett spår av Bauas dotter så jag provade just med YES gröna diskmedel. Verkar fungera alldeles utmärkt. Tack för tipps. Jag gick fort en bit och sedan tillbaka för att bli varm och satte på mig nybehandlade svala fat charks. Inte ett spår av imma. Men har inte flugit med dom ännu...
    Jag dippade en mjuk trasa i outspädd YES och smetade på. Sedan torkade jag bort det med torr del av mjuk trasa.
    Senast redigerat av TommyzT den 2011-09-13 klockan 18:53. Anledning: ja

  8. #8

    Standard

    I dykningen är klart en rejäl harkling det bästa, funkar för övrigt till annat med utan att gå in på detaljer... I brillor tvivlar jag på tandkrämen då jag tror den repar linserna så Tommys test med YES var välkommet! Dags att behandla mina brillor nu med för imman har ja retat mig på ett tag nu...
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  9. #9

    Standard

    haha - när det börjar hetta till i FPV'andet så svetten rinner - kommer ni fylla era goggles med bubblor
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  10. #10
    Bauas avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    856
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Klubbfri

    Standard

    Hej alla!
    Beatrice sprayflaska var naturligtvis slut, men hon sa att denna produkt va "skitbra" för att slippa imma i simglasögonen.
    Länk till Arena som säljer produkten Antifogdrops. http://www.simbutiken.se/se/grp/simg...simglasoga.php
    Ett alternativ till diskmedel.

    Hils
    Magnus
    Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.

  11. #11
    radioactives avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    473
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Astronomi, RC-flyg, Multirotorflyg, Radio-DXing
    Klubb
    Fri och obunden skånepåg

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlägg
    II brillor tvivlar jag på tandkrämen då jag tror den repar linserna...
    Att tandkräm repar linser är överdrivet. Jag använde tandslippasta (Denivit) för att få bort coating från ett filterglas till en DSLR och det tog 4 timmars idogt slipande innan coatingen ville lossna. Glaset förblev repfritt. Dock får man se upp att använda tandkräm på plastglas/LCD-display av plast. Diskemedel är mkt bra. Jag använder det på vindrutan till bilen och har för det mesta aldrig någon imma.

    Lasse

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •