Reklam

 
Resultat 1 till 15 av 15

Ämne: kanske out of topic, jag vet inte?

  1. #1

    Standard kanske out of topic, jag vet inte?

    Hej, jag bara mpåste få berätta, och tänkte att under reklam kanske det passar bra...

    Jag har levt ensam länge, och förutom flyget och vännerna runt det har mitt liv varit mestadels jobb jobb jobb. Jag har känt att det varit svårt att träffa nytt folk, och jag vet inte, flyg och modellvärlden är iallafall i min landslänga extremt dominerad av män.

    Iallafall så gjorde jag en dag det jag aldrig trott att jag skulle göra, jag registrerade mig för en dejtingsajt på nätet, http://www.edarling.se. och tro't eller ej, men det fanns faktiskt någon där för mig! och som en extra bonus är hon modellbyggare hon med!

  2. #2

    Standard

    Der ser du, det fins noen for alle, Grattis

  3. #3

    Standard

    Grattis. Två modellbyggare tillsammans kan bara ge fler modellbyggare
    Jörgen
    Segelbogsering - en passion - en upplevelse
    ASG29 skala 1:2
    DG1000 skala 1:3,5
    KA 8 b skala 1:2,5
    Swiss Trainer skala 1:2,8
    http://www.scalepilots.com
    http://www.autopartner.se

  4. #4
    MonaHMFKs avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Inlägg
    115
    Jobb
    Personlig assistent.
    Klubb
    Hallstahammars modellflygklubb (bil/båt/heli/flyg)

    Talking

    Grattis! Skicka henne till denna sidan, det är nästan tomt med tjejer. vi är en minoritet. Det behövs fler tjejer
    Flygartant nr 1.

    varje start är frivillig, varje landning obligatorisk.

  5. #5

    Standard

    Tack kai! haha, teamfj, lite tidigt att prata om sådant kanske, men det måste ju vara en bra början!


    Ja, det är egentligen märkligt, varför det är så få tjejer som håller på med modellbyggen? Könsstereotypt sett borde det ju vara en typisk tjejgrej, sitta och pyssla och pilla i timtal.

    Mona, jag ska definitivt skicka hit henne, så vi bättrar på statistiken!
    Senast redigerat av gnutte den 2010-10-18 klockan 08:12.

  6. #6
    Nexuss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    758
    Jobb
    Steve Jung är jag och Är Hörselskadade själv (
    Klubb
    Stöd ÖMFK,RCFF och mitt Eget klubben

    Standard

    ja jösses tur för dig trevlig du har fått en tjejen som är samma intressant av Modellbyggen eller flygmodell Hobby Grattis

    MVH Steve
    Excell 60 2 St
    Heim 10 CC skala Hughes 500 E
    Concept SR
    Modeltech Cap 21 2 st
    Wonder 2 St
    skaffa:Ace Ultimate, Edge 540
    Ägare nuvarande Nya:Ultimate !!
    Min modellflyg:Cap 21 (modeltech)

  7. #7
    MonaHMFKs avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Inlägg
    115
    Jobb
    Personlig assistent.
    Klubb
    Hallstahammars modellflygklubb (bil/båt/heli/flyg)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av gnutte Visa inlägg
    Tack kai! haha, teamfj, lite tidigt att prata om sådant kanske, men det måste ju vara en bra början!


    Ja, det är egentligen märkligt, varför det är så få tjejer som håller på med modellbyggen? Könsstereotypt sett borde det ju vara en typisk tjejgrej, sitta och pyssla och pilla i timtal.

    Mona, jag ska definitivt skicka hit henne, så vi bättrar på statistiken!
    Jag tror stora anledningen att inte tjejer håller på med det här är att det räknas som leksaker tror jag. sedan har man som tjej inte alltid blivit bra behandlad heller.

    En tjej ska inte flyga bättre än en kille, en tjej ska inte kunna mer, en tjej ska definivt inte kunna hantera en helikopter eller något annat "manligt".
    Tyvärr har jag förståelse att det inte finns så många tjejer.
    Numera är alla snälla mot mig och blir glada när man kommer och flyger på deras fält.

    De i hemklubben frågar gärna mig om det är något de undrar, och jag tycker det är jätteroligt att hjälpa till utan att se ner på någon.

    Tror det handlar lite om att man som tjej måste visa att man är värdig på något sätt.Man måste kämpa för att bli en i gruppen.

    Men ganska kul är det faktiskt när man träffar någon surpuppa som inte gillar tjejer som flyger och så piskar man mattan med dem ,både med bil,heli och flygplan.
    Det är roligt

    Vi tjejer har ju bättre simultanförmåga eller vad det heter. borde inte vi bli mycket bättre på att flyga då ?
    Flygartant nr 1.

    varje start är frivillig, varje landning obligatorisk.

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av MonaHMFK Visa inlägg
    Jag tror stora anledningen att inte tjejer håller på med det här är att det räknas som leksaker tror jag. sedan har man som tjej inte alltid blivit bra behandlad heller.

    En tjej ska inte flyga bättre än en kille, en tjej ska inte kunna mer, en tjej ska definivt inte kunna hantera en helikopter eller något annat "manligt".
    Tyvärr har jag förståelse att det inte finns så många tjejer.
    Numera är alla snälla mot mig och blir glada när man kommer och flyger på deras fält.

    De i hemklubben frågar gärna mig om det är något de undrar, och jag tycker det är jätteroligt att hjälpa till utan att se ner på någon.

    Tror det handlar lite om att man som tjej måste visa att man är värdig på något sätt.Man måste kämpa för att bli en i gruppen.

    Men ganska kul är det faktiskt när man träffar någon surpuppa som inte gillar tjejer som flyger och så piskar man mattan med dem ,både med bil,heli och flygplan.
    Det är roligt

    Vi tjejer har ju bättre simultanförmåga eller vad det heter. borde inte vi bli mycket bättre på att flyga då ?
    Du har väldigt fel när du säger att kvinnor har simultanförmåga,kvinnor kan inte göra två saker på en gång.Dom flesta kan inte ha SEX för jag har ont i huvudet älskling.Du gillar väl inte cubbar hoppas jag.
    Nybörjare

  9. #9

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av MonaHMFK Visa inlägg
    Jag tror stora anledningen att inte tjejer håller på med det här är att det räknas som leksaker tror jag. sedan har man som tjej inte alltid blivit bra behandlad heller.

    En tjej ska inte flyga bättre än en kille, en tjej ska inte kunna mer, en tjej ska definivt inte kunna hantera en helikopter eller något annat "manligt".
    Tyvärr har jag förståelse att det inte finns så många tjejer.
    Numera är alla snälla mot mig och blir glada när man kommer och flyger på deras fält.

    De i hemklubben frågar gärna mig om det är något de undrar, och jag tycker det är jätteroligt att hjälpa till utan att se ner på någon.

    Tror det handlar lite om att man som tjej måste visa att man är värdig på något sätt.Man måste kämpa för att bli en i gruppen.

    Men ganska kul är det faktiskt när man träffar någon surpuppa som inte gillar tjejer som flyger och så piskar man mattan med dem ,både med bil,heli och flygplan.
    Det är roligt

    Vi tjejer har ju bättre simultanförmåga eller vad det heter. borde inte vi bli mycket bättre på att flyga då ?
    Det är himla trist att det är en sådan jargång. tyvärr är den inställningen bland män du talar om rätt vanligt, bland många hobbies och yrken också, för den delen. medans det tvärt om till exempel om man som man kommer in i ett stall, eller på en arbetsplats med majoritet av kvinnor, att man blir gullad med och beundrad och uppmuntrad för att man kan ha ett "tjejjobb".

    det är bra med coola tjejer som du, och min camilla, som vågar visa att ni står över könsmobbing!

  10. #10

    Standard

    Grattis va kul! Kul att båda är modellflygare/byggare sällan man inte har något o prata om dom (Y)

  11. #11
    MonaHMFKs avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Inlägg
    115
    Jobb
    Personlig assistent.
    Klubb
    Hallstahammars modellflygklubb (bil/båt/heli/flyg)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av gnutte Visa inlägg
    Det är himla trist att det är en sådan jargång. tyvärr är den inställningen bland män du talar om rätt vanligt, bland många hobbies och yrken också, för den delen. medans det tvärt om till exempel om man som man kommer in i ett stall, eller på en arbetsplats med majoritet av kvinnor, att man blir gullad med och beundrad och uppmuntrad för att man kan ha ett "tjejjobb".

    det är bra med coola tjejer som du, och min camilla, som vågar visa att ni står över könsmobbing!
    kan inte det här med multicitat

    varför blir killar bättre behandlade på tjejjobb?
    är vi konkurrenter, är killar rädda att tjejer också kan, bättre i vissa fall?
    Jag har haft flera typiska killjobb och samma sak på alla, man måste kämpa för respekten, men jag gillar utmaningar. Haha
    Senast redigerat av MonaHMFK den 2010-10-08 klockan 16:28.
    Flygartant nr 1.

    varje start är frivillig, varje landning obligatorisk.

  12. #12
    MonaHMFKs avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Inlägg
    115
    Jobb
    Personlig assistent.
    Klubb
    Hallstahammars modellflygklubb (bil/båt/heli/flyg)

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Klavins Visa inlägg
    Du har väldigt fel när du säger att kvinnor har simultanförmåga,kvinnor kan inte göra två saker på en gång.Dom flesta kan inte ha SEX för jag har ont i huvudet älskling.Du gillar väl inte cubbar hoppas jag.

    Jag har inte ont i huvet så ofta
    Jodå, jag är cubägare. både en 1:6 och äger tillsammans med gubben en 1:4.
    Tyvärr
    Flygartant nr 1.

    varje start är frivillig, varje landning obligatorisk.

  13. #13

    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    1
    Jobb
    Data / IT
    Klubb
    Stranda MFK

    Standard

    Jag bestämde mig för att prova detta edarling men måste nog säga att det kändes som lite lureri över det hela. Eller missar jag något? För att kunna skicka ett meddelande till någon eller kunna läsa ett meddelande man fått måste man vara premium-medlem. Likaså för att kunna se någons bilder.

    Hur blir man då sådan medlem? Jo, man betalar såklart. Väldigt mycket enligt min åsikt. En månad 399 kr eller ett helår för nästan 1200 kr (99/mån).

    Edit: Rättstavning
    Senast redigerat av Gnutten den 2010-10-09 klockan 19:11.

  14. #14

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av MonaHMFK Visa inlägg
    kan inte det här med multicitat

    varför blir killar bättre behandlade på tjejjobb?
    är vi konkurrenter, är killar rädda att tjejer också kan, bättre i vissa fall?
    Jag har haft flera typiska killjobb och samma sak på alla, man måste kämpa för respekten, men jag gillar utmaningar. Haha
    haha, gött att höra! antar att man som kille känner att man inte vill bli utkonkurrerad av en tjej, hur mycket man är man då, liksom? (ja, självklart är det fånigt)

    Gnutten, ja, det kostar pengar, men det tycker jag det var värt

  15. #15
    chrisvåss avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    141
    Jobb
    Beteendevetare på arbetsförmedlingen
    Klubb
    Vmfk

    Standard

    Och på andra forumsidor finns samma typ av inlägg gjorda av nyreggade fast där med hojbrudar eller bilbrudar... Spam och reklam för att få ensamma att slösa pengar.
    Människan är det enda djur som har tråkigt.

Liknande ämnen

  1. Kanske tur man inte kan språket!
    Av jugg i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-03-24, 22:39
  2. ni kanske förstår varför jag inte har nåt landningsställ.haha
    Av per i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-05, 21:50
  3. Väldigt off topic men KUL att läsa !
    Av Diesel i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 20:35
  4. Off topic Rc Tractorpulling
    Av Jakob i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-06-12, 21:08
  5. Denna film har kanske inte alla sett!
    Av Jakob i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-03, 12:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •