Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: Kört fasst med 10CP

  1. #21

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Tur man har en R6014HS så man slipper det där spänningsproblemet.

    /Bo

  2. #22

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlägg
    Ja vit/silver jag har ett par likadana och de funkar helt enkelt inte med alla saker har jag märkt pga detta trix med signalspänningen. Du hade väl en 7 kanalere, kan du prova med den å se om det är OK så kan vi helt enkelt kan utesluta programeringsfel först innan vi dömmer ut din 14k mottagare?
    Kan du precisera lite mer vad som är det egentligen problemet med "vit/silver-prickiga" 14-kanalaren? Vad skall man inte använda denna till? Jag har en och vill gärna använda den, men i vad/till vad? Vad innebär "låg spänning"? Att den ger ut klen spänning beroende på last? Annat?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  3. #23

    Standard

    Ålänning det är alltså själva puls signalen som är "svagare" på 14 kanals FS mottagaren. Svaret jag fick från Futaba kan nog vara lite missvisande för du kan fortfarande använda 10 kanaler men inte säkert att allt du kopplar in fungerar... Det som funkar funkar som det skall men som i mitt fal en "killswitch" funkar inte alls för den får för svag puls signal (det som kittlar i den vita sladden).
    Läs även i tråden som "QatHome" länkade till så förstår man lite mer. Använd du din mottagare och bli nöjd

  4. #24

    Standard

    Aha, så det funkar eller så funkar det inte. =) Inte så att man flyger och mitt i allt så lägger fanskapet av och man skrotar dyrgripen pga Futaba...

    EDIT: Jag missade länken, för den hade samma färg som texten och bestod av ordet "Forumtråd". Länkar som inte syns... hm... =) Hanke, fixa!!!
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  5. #25

    Standard

    Jag kom på en sak till... en polare flög sin JR Airskipper 50 på isen en lagom kall vinterdag. Mitt i allt så lägger den fullt dyk och helin far givetvis i backen. Ett servo hade fått spunk, det drog i botten allt vad det kunde, elevator-servot, dvs kanal 2 om jag minns rätt? Servot var inte ett Futaba (som man bör ha på kanal 1-3) utan ett bättre Hitec MG-servo. Och mottagaren, ja det var en Futaba R6014FS. Var det detta eller var det nåt annat, som tex att poten gick slut i servot? Det funkade inte efteråt efter vi powercycle'at, men sen funkade det när vi kom inomhus nån timme senare. Hmmmm... Händer det mitt under en flygning alltså?
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

  6. #26

    haskells avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    237
    Jobb
    'En fri man'
    Klubb
    RFK Fyris

    Standard

    Hej,
    kan bar konfirmera det som skrivits ovan om Futabas 14-kanalare. Jag har provat allt som
    kunnat tänkas för att få en 'kill-switch' att fungera. Ove på Air-Media bytte tom ut min mot
    en ny, för jag trodde att det var något fel på den. Har nu provat den mot två olika typer av
    FRSky-mottagare och vips så funkar det.
    Vilken härlig söndagskväll det blev till slut ändå !

Liknande ämnen

  1. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2012-07-12, 18:28
  2. Futaba FF7-FASST
    Av sundqvistjohan i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-07-29, 21:20
  3. Futaba 7c 2.4g fasst
    Av js_ i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-04-15, 19:04
  4. Nu är det kört för wesse
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2009-02-28, 14:20
  5. Mottagare 6-Kanal 2.4G FASST
    Av Dawson i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-07-25, 22:30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •