Tja!
Jag har trots mitt "pryl intresse" inte kopplat dem till en HD-källa. Jag har bara haft dem ett par månader. Jag ska testa detta och återkomma. Jag har tittat på DVD genom dem och det är sjysst men man ska inte förvänta sig att det är som att titta på en bioduk. Det är som med alla goggles lite speciellt att se i dem. Tänk dig att ögonen fastnar på en sån där 3D bild som var populära för 10 år sedan, ungefär samma känsla får man i glasögonen. Ögonen hålls öppna fastän man är trött
Lådan fungerar ju som en mediebox, den har in och utgångar och kan spela upp musik/bilder/film från usb eller CF-kort. Svagheten är kontakten från glasögonen och den kan inte förlängas enkelt. Skulle man lyckas att löda om allt så kan man ändå få förluster och dålig bild som följd. Jag har längre 12v sladd och 1m VGA sladd så man kan ha boxen utanför väskan.
VGA-konvertern är en adapter som gör om vanlig komposit från mottagaren till en VGA signal. Du kan koppla den till en monitor och mata monitorn med komposit/S-vhs osv. Den gör att boxen alltid får signal och inte börjar att lagga. Jag köpte den mest för att den kunde vara kul att ha. Kostar runt $30 ink. frakt. PAL fixen verkar dock ha löst allt så den kanske är onödig.
Jag tänkte nog att jag skulle titta på mer film i dem med men sen skaffade jag en Ipad och tittar där när man inte kan se på stora TVn..
Mvh,
Calle
Bokmärken