Reklam

 
Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 76

Ämne: Lcd goggles

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    45
    Jobb
    Mech. Design Engineer CybAero AB

    Standard Lcd goggles

    Hej!

    Jag vill köpa ett par lcd glasögon men undrar vilken man ska välja egentligen? Det finns ju en hel drös att välja bland. B.la. Fatsharks, MyVu video glasses, iTheater 50", iTheater 80" och Video Eyewear 50".

    Har ni fler tips så fyll gärna på och skriv gärna om ni har positiva eller negativa erfarenheter av någon goggle

    Hälsningar
    Daniel

  2. #2

    Standard

    Jag har MuVu originals och är mycket nöjd med dessa

    Den slimmade designen tillåter dig att titta ovanför goggles och se din modell direkt (vilket kan vara bra om man tar hänsyn till regelverk)

    Då designen är slimmad kanske man störs av solsken - men en Keps på huvudet löser detta problem galant

    Dongeln laddas via USB så det är lätt att ladda vid behov - jag har en 220V laddare->USB och den ger mer än datorns USB-port == snabbare laddning

    Nu är batteritiden inget problem iofs - men det kan vara bra att veta att det även går lätt att ladda i ex cigguttaget.
    Senast redigerat av UndCon den 2010-10-13 klockan 10:13.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  3. #3

    Standard

    Är det nån som känner till om det finns svenska återförsäljare av Headplay goggles? Jag är sugen på just headplay för att jag ska kunna ha använding av för mer än just FPV-flygning. Jag har googlat runt lite men inte fått några bra träffar

  4. #4

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UlfB Visa inlägg
    Är det nån som känner till om det finns svenska återförsäljare av Headplay goggles? Jag är sugen på just headplay för att jag ska kunna ha använding av för mer än just FPV-flygning. Jag har googlat runt lite men inte fått några bra träffar
    Hej!

    Finns en kille på rcgroups som kallar sig "Sentry 62" som kanske kan hjälpa dig. Han handlade åt mig.
    Väntar iofs fortfarande på paketet (Lämnade Miami den 4:dec :-( ) men snubben verkar sjysst och det är nog svenska
    tullen/posten som håller på mitt paket

    Mvh,
    /Z

  5. #5

    Standard

    Ok, tack. Jag gjorde som så att jag beställde direkt från rangevideo

    //ulf

  6. #6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UlfB Visa inlägg
    Ok, tack. Jag gjorde som så att jag beställde direkt från rangevideo

    //ulf
    Du kanske får dina före mig =)
    Jag har samma tanke som dig att använda mina headplays till annat än FPV.
    3D verkar intressant men luddigt...

    Hittat en hyfsad tråd om diverse modifieringar av Headplays
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1341201

    Mvh,
    /Z

  7. #7

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    45
    Jobb
    Mech. Design Engineer CybAero AB

    Standard

    http://cgi.ebay.co.uk/myvu-video-gla...#ht_500wt_1156

    hehe Du tycker alltså att de är mycket bra bild i dem?

  8. #8

    Standard

    Det är lika hög upplösning som i Fatshark's
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  9. #9

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    45
    Jobb
    Mech. Design Engineer CybAero AB

    Standard

    Okej, men har Fatsharks bra bild då? Förlåt om jag är lite jobbig, men jag har ingen erfarenhet av dessa. Jag vill kunna se skapligt bara så att man kan styra

  10. #10

    Standard

    Jag har aldrig sett fatsharks - men på mina är det tillräckligt hög upplösning för att lätt kunna läsa OSD text

    320*240 skall du undvika
    640*480 är vanligast idag
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  11. #11

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Jag har både ett par föregångare till EVG920 och ett par FatShark brillor.
    Flyger uteslutande med FatShark brillorna.
    Det jag tycker om med FatSharken är att man kan ställa om linserna efter pupillavståndet.
    Man kan även justera ljuset i glasögona.
    Vad jag upplevde negativt med dem var att de "klämde" lite i ansiktet i början.
    Märker inte av det nu, eftersom jag troligen vant mig vid känslan.

    /Lasse
    //Lasse

  12. #12

    Standard

    Mina Headplaygoggles kom i dag, jag blev glatt överaskad. Endast 100 i expeditionsavgift plus 157 kr i mervärdesskatt :-)

  13. #13

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UlfB Visa inlägg
    Mina Headplaygoggles kom i dag, jag blev glatt överaskad. Endast 100 i expeditionsavgift plus 157 kr i mervärdesskatt :-)
    Gratulerar! =)

    Emotser en rapport om hur bra de funkar!

    /Z

  14. #14

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av zoomzky Visa inlägg
    Gratulerar! =)

    Emotser en rapport om hur bra de funkar!

    /Z
    Nu har jag inte all utrustning, har bara min gopro-kamera och HP goggles, det fungerade utmärkt med att köra live feed på kameran och ut i HP goggles, bildkvaliten var bra men jag har inget annat att jämföra med. Sen testade jag att se på divx från USB, var nöjd med bildkvaliten. Sen fanns det en del features som jag inte begripit mig på än, man ska kunna se 3D. Nån lösning för kontakten på klumpen får man nog hitta på, finns risk att den lossnar eller går sönder men det är ingen stor grej att lösa. Jag provade även att köra clear viewsimulatorn i HP och var riktigt roligt. Så de kommer jag få använding för på flera sätt än bara FPV. Ska beställa sändare och mottagare så småningom.

  15. #15
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Var försiktig bara med kontakten mellan brillorna och lådan.

    //Matte

  16. #16

    Standard

    Hej !

    Undrar om någon har provat Head plays video glasögon eller någon annan HD set där man kan koppla in en HD singnal ?

    Mvh Mikael

  17. #17

    Standard

    Jag var först inne på Headplay pga bättre upplösning och att den klarar av "3d" (två kameror). Problemen jag såg var dels klumpen som man kopplade in A/V från RX och strömmen, och dels ljusinsläpp..

    Men jag valde att beställa Fatsharks häromdagen, då den inte lider av ovannämda och att folk verkar digga dess field of view som ska ge en bättre upplevelse Och lite bättre pris

    /A

  18. #18
    rfnoises avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    330
    Jobb
    IT
    Klubb
    Kungsholmen STHLM

    Standard

    Hej

    Jag har ett par HeadPlay och är riktigt nöjd med bilden i dem. Har tittat på andra märken och inte varit så imponerad. Jag har inte testa FatShark eller Muvu dock. Man ser knappt pixlarna i HP glasögonen men man får ett ljusinsläpp från sidorna. Även Liberator eller "Klumpen" kan ju bli ett problem då kontakten till ögonen sitter där med ett snäppfäste. Några har pratat om att det är problem med blue screen om kameran tappar mottagningen men jag fixade en composit->VGA adapter för en billig peng så det är löst. Jag har varit extremt försiktig och sliter inget i grejjorna så min håller än.

    Jag tror dock att montera ett par goggles i ett par skidglasögon är det ultimata. Skön passform och noll ljusinsläpp. Kolla Dadde och Trappy tex.

    Har inte testat att köra RGB 720p i dem.

    Mvh,
    Calle

  19. #19

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av rfnoise Visa inlägg
    Hej

    Jag har ett par HeadPlay och är riktigt nöjd med bilden i dem. Har tittat på andra märken och inte varit så imponerad. Jag har inte testa FatShark eller Muvu dock. Man ser knappt pixlarna i HP glasögonen men man får ett ljusinsläpp från sidorna. Även Liberator eller "Klumpen" kan ju bli ett problem då kontakten till ögonen sitter där med ett snäppfäste. Några har pratat om att det är problem med blue screen om kameran tappar mottagningen men jag fixade en composit->VGA adapter för en billig peng så det är löst. Jag har varit extremt försiktig och sliter inget i grejjorna så min håller än.

    Jag tror dock att montera ett par goggles i ett par skidglasögon är det ultimata. Skön passform och noll ljusinsläpp. Kolla Dadde och Trappy tex.

    Har inte testat att köra RGB 720p i dem.

    Mvh,
    Calle
    Tjena Calle!

    Har läst på nätet om bekymmer med PAL och HP. Tydligen ska en firmwareuppdatering fixat.
    Går det att få i tag i firmwareuppdateringar?? Säljs dom fortfarande nya?

    Mvh,
    /Micke

  20. #20
    rfnoises avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    330
    Jobb
    IT
    Klubb
    Kungsholmen STHLM

    Standard

    Tja!

    Jag har inte haft några problem men jag kör som sagt genom VGA porten via en converter. Jag vet att en PAL fix släpptes som löste problemen enligt många. Jag skulle gärna vilja jämföra med fatsharks dock.

    Hittar du ett par HP på Ebay för rätt pris så köp, det är kvalitetsprylar. De har inte släppt nått nytt sen flera år tillbaka dock..

    Downloads finns på Headplays sida!

    De drar ca 400mah om du undrar.

    /Calle

Liknande ämnen

  1. Kluven när det gäller goggles?
    Av The Flyer i forum FPV Markstation, Googles, DVR mfl
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2013-07-12, 01:33
  2. Foxtech AIO goggles
    Av Boopidoo i forum FPV Markstation, Googles, DVR mfl
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-03-03, 23:47
  3. FatShark Goggles?
    Av Ålänning i forum FPV Markstation, Googles, DVR mfl
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-26, 10:19
  4. Goggles
    Av Lenny i forum FPV Markstation, Googles, DVR mfl
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-22, 07:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •