Reklam

 
Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 76

Ämne: Lcd goggles

  1. #21

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    45
    Jobb
    Mech. Design Engineer CybAero AB

  2. #22

    Standard

    Är det nån som känner till om det finns svenska återförsäljare av Headplay goggles? Jag är sugen på just headplay för att jag ska kunna ha använding av för mer än just FPV-flygning. Jag har googlat runt lite men inte fått några bra träffar

  3. #23

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UlfB Visa inlägg
    Är det nån som känner till om det finns svenska återförsäljare av Headplay goggles? Jag är sugen på just headplay för att jag ska kunna ha använding av för mer än just FPV-flygning. Jag har googlat runt lite men inte fått några bra träffar
    Hej!

    Finns en kille på rcgroups som kallar sig "Sentry 62" som kanske kan hjälpa dig. Han handlade åt mig.
    Väntar iofs fortfarande på paketet (Lämnade Miami den 4:dec :-( ) men snubben verkar sjysst och det är nog svenska
    tullen/posten som håller på mitt paket

    Mvh,
    /Z

  4. #24

    Standard

    Ok, tack. Jag gjorde som så att jag beställde direkt från rangevideo

    //ulf

  5. #25

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UlfB Visa inlägg
    Ok, tack. Jag gjorde som så att jag beställde direkt från rangevideo

    //ulf
    Du kanske får dina före mig =)
    Jag har samma tanke som dig att använda mina headplays till annat än FPV.
    3D verkar intressant men luddigt...

    Hittat en hyfsad tråd om diverse modifieringar av Headplays
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1341201

    Mvh,
    /Z

  6. #26

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av zoomzky Visa inlägg
    Du kanske får dina före mig =)
    Jag har samma tanke som dig att använda mina headplays till annat än FPV.
    3D verkar intressant men luddigt...

    Hittat en hyfsad tråd om diverse modifieringar av Headplays
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1341201

    Mvh,
    /Z

    Beställde dom från USA den 26 dec och sen den 30/12 ligger dom hos tullen sverige så jag får dom förhoppningsvis snart. Intressant sida du länkade till, tack!

    //ulf

  7. #27

    Standard

    Mina Headplaygoggles kom i dag, jag blev glatt överaskad. Endast 100 i expeditionsavgift plus 157 kr i mervärdesskatt :-)

  8. #28

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UlfB Visa inlägg
    Mina Headplaygoggles kom i dag, jag blev glatt överaskad. Endast 100 i expeditionsavgift plus 157 kr i mervärdesskatt :-)
    Gratulerar! =)

    Emotser en rapport om hur bra de funkar!

    /Z

  9. #29
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Var försiktig bara med kontakten mellan brillorna och lådan.

    //Matte

  10. #30

    Standard

    Varför inte lösa kontaktbekymret med en liten moddning?
    http://www.rcgroups.com/forums/attac...mentid=3620831

    /Z

  11. #31

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av zoomzky Visa inlägg
    Gratulerar! =)

    Emotser en rapport om hur bra de funkar!

    /Z
    Nu har jag inte all utrustning, har bara min gopro-kamera och HP goggles, det fungerade utmärkt med att köra live feed på kameran och ut i HP goggles, bildkvaliten var bra men jag har inget annat att jämföra med. Sen testade jag att se på divx från USB, var nöjd med bildkvaliten. Sen fanns det en del features som jag inte begripit mig på än, man ska kunna se 3D. Nån lösning för kontakten på klumpen får man nog hitta på, finns risk att den lossnar eller går sönder men det är ingen stor grej att lösa. Jag provade även att köra clear viewsimulatorn i HP och var riktigt roligt. Så de kommer jag få använding för på flera sätt än bara FPV. Ska beställa sändare och mottagare så småningom.

  12. #32

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UlfB Visa inlägg
    Nu har jag inte all utrustning, har bara min gopro-kamera och HP goggles, det fungerade utmärkt med att köra live feed på kameran och ut i HP goggles, bildkvaliten var bra men jag har inget annat att jämföra med. Sen testade jag att se på divx från USB, var nöjd med bildkvaliten. Sen fanns det en del features som jag inte begripit mig på än, man ska kunna se 3D. Nån lösning för kontakten på klumpen får man nog hitta på, finns risk att den lossnar eller går sönder men det är ingen stor grej att lösa. Jag provade även att köra clear viewsimulatorn i HP och var riktigt roligt. Så de kommer jag få använding för på flera sätt än bara FPV. Ska beställa sändare och mottagare så småningom.

    Hej!

    Det låter lovande!
    Jag har forskat lite i 3d-möjligheterna men det är luddig info som finns att tillgå. Den skall som jag förstår klara av att visa 3d-filmer i "side by side"-format. Finns gratisprogram att ladda ner från headplays sida för att konvertera 3d filmer till Headplays egna format. http://www.headplay.com/downloads.html

    Sajt som har lite 3d-filmer http://3dvision-blog.com/the-3d-samu...rom-the-3dguy/

    /Z

  13. #33

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av zoomzky Visa inlägg
    Hej!

    Det låter lovande!
    Jag har forskat lite i 3d-möjligheterna men det är luddig info som finns att tillgå. Den skall som jag förstår klara av att visa 3d-filmer i "side by side"-format. Finns gratisprogram att ladda ner från headplays sida för att konvertera 3d filmer till Headplays egna format. http://www.headplay.com/downloads.html

    Sajt som har lite 3d-filmer http://3dvision-blog.com/the-3d-samu...rom-the-3dguy/

    /Z
    Att konvertera från en stereoskopisk 3D-film till headplays egna format .hed fungerade förvånansvärt bra. Det blev en hyfsad 3D effekt men kankse inte som "riktig" 3D

  14. #34
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av zoomzky Visa inlägg
    Varför inte lösa kontaktbekymret med en liten moddning?
    http://www.rcgroups.com/forums/attac...mentid=3620831

    /Z
    Den modden såg ju bra ut. Har sett värre moddar med en klump smältlim runt hela kontakten :/

    //Matte

  15. #35

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UlfB Visa inlägg
    Att konvertera från en stereoskopisk 3D-film till headplays egna format .hed fungerade förvånansvärt bra. Det blev en hyfsad 3D effekt men kankse inte som "riktig" 3D
    Läste om någon snubbe som döpte om en "side by side"-divxfil till .hed och påstod att det fungerade.
    Vet du vilken firmware du använder?

    Är jag avundsjuk på att du har fått dina Headplays?

    Jopp!

    Mina verkar ha försvunnit någonstans över atlanten....flyg från Miami den 4 dec...5 jan nu..jisses

    /Z

  16. #36

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av zoomzky Visa inlägg
    Läste om någon snubbe som döpte om en "side by side"-divxfil till .hed och påstod att det fungerade.
    Vet du vilken firmware du använder?

    Är jag avundsjuk på att du har fått dina Headplays?

    Jopp!

    Mina verkar ha försvunnit någonstans över atlanten....flyg från Miami den 4 dec...5 jan nu..jisses

    /Z
    Ok, ja det är ju enkelt att testa att döpa om till .hed. Den firmware som jag har är 1.20r och den ska tydligen var den som lämpar sig bäst för FPV enligt rangevideo men än vet jag inte varför, håller på att läsa på alla möjliga forum om HP.

    Har du inget kollinummer så du kan spåra din försändelse?

    //Ulf

  17. #37

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UlfB Visa inlägg
    Ok, ja det är ju enkelt att testa att döpa om till .hed. Den firmware som jag har är 1.20r och den ska tydligen var den som lämpar sig bäst för FPV enligt rangevideo men än vet jag inte varför, håller på att läsa på alla möjliga forum om HP.

    Har du inget kollinummer så du kan spåra din försändelse?

    //Ulf
    Har du testat att döpa om en fil? Tyckte det lät alldeles för enkelt när jag läste om snubben som sa sig ha lyckats.

    I mina läsrundor om Headplaybrillorna minns jag svagt att en firmware fixade ett PAL-bekymmer, Impulze vet nog mer.

    Jo jag har kollinummer som jag kan spåra paketet med på USPS sajt men det har inte reggats på svenska posten än.
    Står i svart och vitt att paketet lämnade USA den 4:dec. Felanmält både hos USPS och svenska posten.
    Jag må då säga att postens kundsupport är riktigt usel....

    /Z

  18. #38
    Impulzes avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Inlägg
    1 352
    Jobb
    System-ingengör vid Försvarets Materielverk
    Klubb
    Älvsbyn

    Standard

    På headplays hemsida finns firmware med PAL-fix. Annars kan man ju flyga med NTSC kamera om man vill, många spelar ju in videon på HD-kamera.

    //Matte

  19. #39

    Standard

    Mina Headplays levererades igår!! 50 dagar tog det att få paketet från USA och hit
    Skam den som ger sig.

    /Z

  20. #40

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av zoomzky Visa inlägg
    Mina Headplays levererades igår!! 50 dagar tog det att få paketet från USA och hit
    Skam den som ger sig.

    /Z
    Den som väntar på nåt gott....

    Skickades dom med båt?

Liknande ämnen

  1. Kluven när det gäller goggles?
    Av The Flyer i forum FPV Markstation, Googles, DVR mfl
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2013-07-12, 02:33
  2. Foxtech AIO goggles
    Av Boopidoo i forum FPV Markstation, Googles, DVR mfl
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-03-04, 00:47
  3. FatShark Goggles?
    Av Ålänning i forum FPV Markstation, Googles, DVR mfl
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-26, 11:19
  4. Goggles
    Av Lenny i forum FPV Markstation, Googles, DVR mfl
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-22, 08:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •