Reklam

 
Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Sebart Sbach 342 fra Autopartner

  1. #1

    Standard Sebart Sbach 342 fra Autopartner

    Da var det ny Sebart modell i gang og www.autopartner.se sender denne til test hos redaksjonen så fort den er tilgjengelig.

    Litt info og bilder under:
    Wing Span: 132cm
    Lenght: 134cm
    Wing area: 38dm2
    Weight: 1.300gr
    RTF with 2100-3S
    Radio: 4-Channel with 4 sub-micro servos
    RTF without batteries / 1.600gr

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	seb-sb30-w-1_5500.jpg 
Visningar:	102 
Storlek:	19,4 KB 
Id:	14616Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Sebach30.JPG 
Visningar:	121 
Storlek:	17,6 KB 
Id:	14617
    _______________________________
    Med vennlig hilsen
    Alf W. Hansen

  2. #2

    Standard Premounting

    Noen bilder før monteringen starter!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4628.jpg 
Visningar:	101 
Storlek:	39,8 KB 
Id:	14618 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4634.jpg 
Visningar:	91 
Storlek:	56,2 KB 
Id:	14619
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4633.jpg 
Visningar:	87 
Storlek:	50,2 KB 
Id:	14620 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4632.jpg 
Visningar:	104 
Storlek:	44,8 KB 
Id:	14621
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4631.jpg 
Visningar:	101 
Storlek:	36,9 KB 
Id:	14622 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4629.jpg 
Visningar:	95 
Storlek:	59,9 KB 
Id:	14623
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4630.jpg 
Visningar:	95 
Storlek:	47,8 KB 
Id:	14624
    _______________________________
    Med vennlig hilsen
    Alf W. Hansen

  3. #3

    Standard

    å var Hangar 9 Beast på vingene og det ble plutselig litt plass på benken igjen.
    Sbachèn kom for en stund siden og har blitt bygget litt parallelt og i tillegg ventet på litt servoer etc fra Autopartner.

    Men som alt annet jeg tidligere har testet fra Sebart så er det meget enkelt å sette samme, gode løsninger og en fin finish.

    Jeg startet med å lime inn alle ror med tynn CA og CA hengsler. Ikke bruk mye lim men lim inn alle hengsler i rorene først, deretter inn i stab/vinge/finne og lim med tynn CA. Pass på å lime roret slik at man får maksimale utslag og allikevel ikke glippe i hengslelinjen.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ca2.jpg 
Visningar:	133 
Storlek:	26,5 KB 
Id:	14681Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ca1.jpg 
Visningar:	135 
Storlek:	31,7 KB 
Id:	14682

    For å få inn staben så må man lime denne ETTER at staben er satt på plass. Enkle bilder viser hvordan man trer inn staben slik at man får det riktig på. Deretter må man forsiktig tre inn CA hengslene og nå kan de limes.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	stab6.jpg 
Visningar:	121 
Storlek:	33,8 KB 
Id:	14683 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	stab1.jpg 
Visningar:	99 
Storlek:	34,5 KB 
Id:	14684
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	stab4.jpg 
Visningar:	127 
Storlek:	35,2 KB 
Id:	14685 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	stab5.jpg 
Visningar:	99 
Storlek:	42,2 KB 
Id:	14686
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	stab2.jpg 
Visningar:	123 
Storlek:	42,7 KB 
Id:	14687 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	stab3.jpg 
Visningar:	155 
Storlek:	30,6 KB 
Id:	14688

    Vingene kommer uten monterte fairings for å spare plass så disse må også limes på plass. Trekker filmen godt tilbake og fester den med papirtape og limer fairingen på plass med epoxy. La det tørke, trekk over filmen og stryk den på plass og straks er vingene ferdige.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	rorhorn.jpg 
Visningar:	87 
Storlek:	14,9 KB 
Id:	14689 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	fairing2.jpg 
Visningar:	95 
Storlek:	28,4 KB 
Id:	14690 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	fairing2.jpg 
Visningar:	95 
Storlek:	28,4 KB 
Id:	14690
    _______________________________
    Med vennlig hilsen
    Alf W. Hansen

  4. #4

    Standard

    Servoene hadde ikke kommet ennå så avsluttet med å pusse, vaske og lime inn rorhornene med medium/tykk CA før jeg la de til side inntil videre.
    Så startet jeg på kroppen ellers. Jeg hadde selvfølgelig skrudd på understellet først slik at ikke skroget skulle få noen skader. Det skrus fast med to skruer og Loctite rett inn i islagsmutter i kroppen.

    Sideroret klargjøres. Her skal halehjulsbraketten tilpasses først. Det måles ut hvor pianotråden skal inn i sideroret. Borer opp med 2 mm og forsterker hullet med tynn CA. Stikker så styringen inn i hullet og kutter vekk litt ved hengslelinjen slik at roret ellers skal stå helt inntil finnen. Klok av skade forsterker jeg med en liten bit av glassfiberforsterket klar tape. Limer også inn rorhornet med tykk CA nå. Så prøver jeg sideroret mot finnen og ser at det passer fint før jeg limer fast med tynn CA.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	sideror2.jpg 
Visningar:	64 
Storlek:	18,5 KB 
Id:	14850 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	sideror1.jpg 
Visningar:	63 
Storlek:	24,6 KB 
Id:	14851
    Senast redigerat av affas den 2010-10-24 klockan 17:48.
    _______________________________
    Med vennlig hilsen
    Alf W. Hansen

  5. #5

    Standard Motorbukk / motor / cowling

    Neste steg er motorbukk og motor/esc installasjon. Den ytre delen av motorbukken kommer ikke limt inn fra fabrikken. Prøver den først og småpusser ett par steder så den skal gli enkelt inn. Blander opp 30 min epoxy og påfører ett tynt lag på alle limflater. Motorbukken tres på og skyves på plass i en låsemekanisme. Lar det tørke i fred før jeg installerer motoren som passer rett inn i motorbukken.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	motorbukk.jpg 
Visningar:	86 
Storlek:	47,1 KB 
Id:	14853 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	motorbukk.JPG2.jpg 
Visningar:	69 
Storlek:	22,3 KB 
Id:	14854

    Motoren monteres inne i motorbukken så bare å finne frem propelladapteret og klargjøre for montering av esc og så cowling. Castle Creation 50 ICE monteres under motorbukken med strips. Kobler til ledninger mellom motor og esc, binder opp mottakeren og sjekker at den går riktig vei.
    Så klipper jeg til de gjennomsiktige luftscoopene og limer de på motorbukken slik at de guider inn luft fra luftinntakene i cowlingen. Jeg bruker Casco kontaktlim til formålet. Passelig seigt og sitter bra over tid. Husk at kontaktlim skal påføres tynt på begge flater, la det tørke 2-3 minutter og sett det på plass med godt trykk. Hold litt også sitter det!

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	motorbukk.JPG3.jpg 
Visningar:	87 
Storlek:	27,1 KB 
Id:	14856 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	motorbukk.JPG4.jpg 
Visningar:	84 
Storlek:	44,6 KB 
Id:	14857 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	motorbukk.JPG5.jpg 
Visningar:	104 
Storlek:	44,1 KB 
Id:	14858

    Legger fire papirtapestrimler fra kroppen og frem over festene hvor cowlingen skal skrus fast. Merker av senter i disse tabbene på tapen og trekker så tapen tilbake på kroppen. På med cowling, propelladapter og bakplaten på spinneren. Sentrerer moroa og legger så alle fire tapestripene fremover på cowlingen igjen. Frem med Dremel og tynt bor og borer opp. Skrur fast cowlingen og forsterker så disse hullene med tynn CA.

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	motorbukk.JPG5.jpg 
Visningar:	104 
Storlek:	44,1 KB 
Id:	14858 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	cowling1.jpg 
Visningar:	89 
Storlek:	37,0 KB 
Id:	14859 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	cowling ferdig.jpg 
Visningar:	89 
Storlek:	37,3 KB 
Id:	14860

    Når jeg er i gang der foran skrur jeg like godt fast propell og spinner også.
    _______________________________
    Med vennlig hilsen
    Alf W. Hansen

  6. #6

    Standard

    Tack Affas för dina reviews och intressanta byggtrådar!
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlägg
    Tack Affas för dina reviews och intressanta byggtrådar!
    Verkligen professionellt, mycket bra skrivet!

    Vad använder du dig av för drivlina i denna?

    mvh
    mvh Kenny

    Go big, fly fast, be awsome!
    www.youtube.com/kennerdahl
    www.vimeo.com/kennerdahl

  8. #8

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kennerdahl Visa inlägg
    Verkligen professionellt, mycket bra skrivet!

    Vad använder du dig av för drivlina i denna?

    mvh
    Tack for det! Men kan vel knappes kalles bygge? Kan strekke meg til montering ;-)

    Jeg bruker Torque motoren beregnet for 3/4S og Castle Creation 50A ICE. En fin kombinasjon som flyr bra på både 3 og 4S. Jeg bruker mest 3S, men liker 4S når været er litt ruffste og når det er mer vind.

    Kommer video av EF MXS med samme oppsett så fort jeg får tid....
    http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...ra-Autopartner
    _______________________________
    Med vennlig hilsen
    Alf W. Hansen

  9. #9

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av affas Visa inlägg
    Tack for det! Men kan vel knappes kalles bygge? Kan strekke meg til montering ;-)
    Ja vel, det var pent montert da.. Takk for deling!
    mvh Kenny

    Go big, fly fast, be awsome!
    www.youtube.com/kennerdahl
    www.vimeo.com/kennerdahl

Liknande ämnen

  1. Pilot rc sbach 53'' fra Autopartner
    Av anders e i forum Elmodeller
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2012-04-18, 21:47
  2. Standard Sebart thrustvectored MIG 29 EDF fra Autopartner
    Av affas i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-07-17, 00:30
  3. cliped wing cub hos autopartner.
    Av oldtimer i forum Bensinmodeller
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-02-14, 22:13
  4. Extremeflight mxs exp fra Autopartner
    Av anders e i forum Elmodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-01-17, 21:24
  5. Autopartner Sbach EPP 850mm
    Av Sigun i forum Elmodeller
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-01-15, 02:06

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •