Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: RangeVideo 300mw 1.3Ghz TX stänger av sig?

  1. #1
    rfnoises avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    330
    Jobb
    IT
    Klubb
    Kungsholmen STHLM

    Standard RangeVideo 300mw 1.3Ghz TX stänger av sig?

    Hej på er!

    Har någon av er haft problem med att er videosändare stänger av sig/tappar sändningen när ni kör den i bänk? Vet att den blir varm men hur är era erfarenheter?

    Jag satte ihop Tx, SimpleOSD XL + cam, uppdaterade till senaste firmware på OSDn (utan några problem) körde ett tag o fipplade lite. Märker att sändaren blir lite varm (som vanligt) sen dog bilden en stund. Rycker ur kontakten och sätter i den igen och allt startar och kör en stund igen, men olika länge.

    Hur är andra märken? Är sändarna så känsliga för värme? Ska testa igen ikväll men GPSen/Telemetry på men då med en fläkt på sändaren.

    Mvh,
    Calle

  2. #2

    Standard

    Till flera sändare finns det kylflänsar och det rekommenderas att de monteras i fartvinden - så värme är ett troligt problem.

    Testa att montera på en gammal PC-kylare om du har något liggandes
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  3. #3
    rfnoises avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    330
    Jobb
    IT
    Klubb
    Kungsholmen STHLM

    Standard

    Tjena!

    Jag satte upp grejjorna på balkongen utan ytterligare kylning för att också få igång GPSen. Det var sannolikt värmen när jag testade sist, nu hade jag bild i över en timma utan problem! Sändaren fick också en lagom hård behandling när den stöp i backen och böjde nya antennen. Med lite lödtenn och epoxy så ska den hålla ett tag till Ville inte egentligen limma antennen tills den var utvärderad men nu är det för sent. Den är ju exakt mätt så vad kan gå fel?

    Lite bilder från telefonen:

    61:14 minuter och 8 satelliter - Inte fel! (Ja kameran/bilden är upp och ned!)




    Moddad TX ala Dadde



    Flytron GPS med ferrit magnet:



    Ha det gott,
    Calle
    Senast redigerat av rfnoise den 2010-11-16 klockan 00:49.

  4. #4

    Standard

    snyggt - jag satte på en likdan antenn på min sändare - men den bröts loss helt från kretskortet inklusive några komponenter -so jag fick beställa en ny och då tog jag en på 850mW
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  5. #5
    rfnoises avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    330
    Jobb
    IT
    Klubb
    Kungsholmen STHLM

    Standard

    Ja lödpunkten är typ 1mm lång och 0.5mm bred! Tänkte först att 0.5mm koppartråd var för tunt men icke.. Har dubbla krympslangar på för att stabilisera. Nu sitter skiten ordentligt iallafall. Ska fläta trådarna också men får väl be frugan om hjälp

    850mW! Sweet, borde gå >15km med patch antenn?

    Ha det gott,
    Calle

  6. #6

    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    37
    Jobb
    Projektör
    Klubb
    Vännnäs RFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av UndCon
    snyggt - jag satte på en likdan antenn på min sändare - men den bröts loss helt från kretskortet inklusive några komponenter -so jag fick beställa en ny och då tog jag en på 850mW
    Hej! Jag är också inne på att beställa 850mW sändaren, visst är det från rangevideo? Någon kommentar på sändaren/rangevideo? Funkar allt bra, frakt, eventuell tull osv?

    Min tanke är att beställa en sändare samt dubbla mottagare med diversitet och patchantenner. Som jag har förstått det verkar det medfölja en wee antenn till sändaren, någon kommentar på den?

    /Johan

  7. #7

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av aplund Visa inlägg
    Hej! Jag är också inne på att beställa 850mW sändaren, visst är det från rangevideo? Någon kommentar på sändaren/rangevideo? Funkar allt bra, frakt, eventuell tull osv?

    Min tanke är att beställa en sändare samt dubbla mottagare med diversitet och patchantenner. Som jag har förstått det verkar det medfölja en wee antenn till sändaren, någon kommentar på den?

    /Johan
    Jag är inte sponsrad av Sunsky men blev så nöjd med leverans och pris. 492,- inklusive DHL-frakt. 2 dagar tog det.
    Man ska väl vara medveten att det är Kina-prylar men har kikat in i lådorna och det ser inte så illa ut kvalitémässigt.
    http://www.sunsky-online.com/product...bject.id=13087 ser ut att vara samma som ElectronicaRC säljer

    Mina erfarenheter av att handla från USA är lååånga leveranstider och tullpåslag men det kan vara jag som haft otur...

    /Z

  8. #8

    Reg.datum
    jan 2012
    Inlägg
    3 871
    Jobb
    AutomationsIngenjör
    Klubb
    ÖdeshögMFK, Tranås Mfk, Mfk Malmen

    Standard

    Ser ut att vara precis samma som rcflight säljer, plockade precis med en sådan.
    allt ser likadant ut. förutom att det inte följer med några likspaggar .

    Nu letar jag bara efter en sändare till. fast en lite mindre som inte blir så brutalt varm.
    denna dog efter ett par minuter under testerna här.
    ------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
    |FPV STUFF|
    |FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
    |RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
    | DJI Inspire 1 |
    |TERMIK OCH HANG |
    |
    Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
    |FPV4FUN @ Youtube |

Liknande ämnen

  1. Rangevideo flygande vinge
    Av Boopidoo i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 733
    Senaste inlägg: 2015-01-30, 22:17
  2. Spyhawk FPV @ rangevideo.com
    Av Boopidoo i forum FPV Flygmodeller
    Svar: 45
    Senaste inlägg: 2013-04-21, 18:24
  3. Pinout på rangevideo 300mw 1.3ghz
    Av neu i forum FPV Video Sändare - Mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-01-26, 00:10
  4. GoPro-sladd från Rangevideo
    Av Sickan i forum FPV Video Sändare - Mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-01-13, 09:30
  5. När stänger fartreglaget strömmen?
    Av Ville i forum Elmodeller
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-08, 13:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •