Reklam

 
Sidan 6 av 9 FörstaFörsta 123456789 SistaSista
Resultat 101 till 120 av 172

Ämne: JAS 39 Gripen

  1. #101
    Bauas avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    856
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Klubbfri

    Standard Slav

    Tjena Micke!
    Jag har tänk på det. Kan man lägga den kanalen som reverserad och som slav under en annan kanal?

    Hils
    Magnus
    Citat Ursprungligen postat av Bonanza Visa inlägg
    Baua:
    En annan ide är kanske att koppla framstället till egen kanal, då har du ju full inställningsmöjlighet.
    Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.

  2. #102
    marell01s avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    830
    Jobb
    39 chaffis
    Klubb
    MFK Jupiter

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Bonanza Visa inlägg
    Baua:
    En annan ide är kanske att koppla framstället till egen kanal, då har du ju full inställningsmöjlighet.
    Det där är nog den bästa idéen. Bara du har kanaler lediga. Då kan du lägga den kanalen som en mix-kanal av ordinare ställkanalen (6?) och dessutom reversera den. Då kan du skippa alla andra enheter!
    Hälsningar
    /Marcus - Livet börjar vid 9G...

  3. #103

    Standard

    Du kan mixa med slav om du har kanaler så det räcker?
    Här finns billig reverserare åxå. typ 2 spänn
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...dProduct=17033

  4. #104
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Ahh..Titta! Du hittade den från Hobbyking vi provade! Kalas!
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  5. #105

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av marell01 Visa inlägg
    Det där är nog den bästa idéen. Bara du har kanaler lediga. Då kan du lägga den kanalen som en mix-kanal av ordinare ställkanalen (6?) och dessutom reversera den. Då kan du skippa alla andra enheter!
    Ja, men kör du fortfarande din "gamla" 7 kanaler, blir det nu tight på den modellen skulle jag tro.

  6. #106
    Bauas avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    856
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Klubbfri

    Standard Reverserare

    Hej alla!
    Nja reverseraren, fick jag inte att fungera som jag hade tänkt, ska gör ytterligare ett test innan jag lägger ner den ideén.
    Blir nog till att testa att lägga en reverserad enskild kanal som slav under 6an.
    Ska grotta ner mig i det i helgen med en pilsner eller två.
    Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.

  7. #107
    Bauas avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    856
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Klubbfri

    Standard Yes!

    Hej alla!

    Kunde inte hålla mig, kopplade kanal 5 och 7 till Switch B. Reverserade kanal 5 och voila nu fungerar ställen som dom ska. Nu ska ställen förlängas med 2cm sen ska servot till styrningen monteras fartreglaget monteras och ställas in sen är det dags för fläktstart och förhoppningsvis lite taxning på F18. Våren närmar sig.

    Hils
    Magnus
    Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.

  8. #108
    Bauas avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    856
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Klubbfri

    Standard Ställen på plats!

    Hej alla!
    Idag har huvudställen blivit förlängda med ca 2cm/st. Tycker fortfarande att dom ser lite korta ut, men tyvärr får längre ställ inte plats, thats it. Fronstället har nu också monterats och provkörts. Här ska jag dock försöka förlänga det någon cm. Framhjulen från Sapac passade alldeles utmärkt, enligt mitt tycke, ska försöka markera en hålbild på fälgen med en försänkare och batteriborrmaskin, för att få till en struktur på fälgen som nu känns lite för slät. Vägde också maskinen idag och vågen stannade på ca 4,5kg, till det kommer acc paketet till fläkten om ca 1kg samt fartreglage och acc till den separata BEC kretsen. Förhoppningsvis ska vikten hamna runt 6kg startklar. Lite bilder och film blev det också, tyvärr med mobilkameran.
    http://www.vimeo.com/21454085

    Hils
    Magnus
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	201103241.jpg 
Visningar:	156 
Storlek:	5,9 KB 
Id:	19812   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	201103242.jpg 
Visningar:	165 
Storlek:	5,3 KB 
Id:	19813   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	201103243.jpg 
Visningar:	134 
Storlek:	5,0 KB 
Id:	19814   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	201103245.jpg 
Visningar:	129 
Storlek:	4,9 KB 
Id:	19815  
    Senast redigerat av Baua den 2011-03-24 klockan 21:02.
    Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.

  9. #109

    Standard

    Tja Magnus !

    Bra det går främåt, vilka servon skall du köra i den ? Och har modellen flaps ?
    Vad ble det för ESC ? Vilkan storlek på batteri ? (celler/mah)

    Min Habu 32 är på väg från Tyskland med DHL, och motor/fläkt/ESC och ställ är på väg från Tamjets, Yeeeah !

  10. #110
    Bauas avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    856
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Klubbfri

    Standard

    Hej Sören!
    Kul med Habun.
    Jag kommer att köra 39an med 2x6s 5000mAh accar i serie, Esc 120Amp från Hobbywing, servona kommer från Bluebird (BMS 620 MG) Modellen har inga flaps. Naturligtvis ska ska jag se hur många Amp och Watt hon drar innan läget blir skarpt. Ligger jag på gränsen för vad ESC klarar av kommer det att bytas ut.

    Hils
    Magnus
    Citat Ursprungligen postat av Dufniall Visa inlägg
    Tja Magnus !

    Bra det går främåt, vilka servon skall du köra i den ? Och har modellen flaps ?
    Vad ble det för ESC ? Vilkan storlek på batteri ? (celler/mah)

    Min Habu 32 är på väg från Tyskland med DHL, och motor/fläkt/ESC och ställ är på väg från Tamjets, Yeeeah !
    Senast redigerat av Baua den 2011-03-24 klockan 21:19.
    Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.

  11. #111
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    BlueBird servon, då kan jag tipsa dig om att dessa inte skall stå och skorra(knorra) för då överhettar de och slutar fungera tills de blir svala igen annars lägger de av förgått. Du måste stänga av strömmen för att de skall svalna.

    Jag har sådana till min Zero på landställen och de fungerar om det inte är för varmt ute, jag skall byte ut dem så fort jag får tummarna loss och köpa ett par av högre kvalitet.

    Ville bara varna dig.

    Mvh
    KE
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  12. #112
    Bauas avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    856
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Klubbfri

    Standard

    OOOppssss!
    Den informationen tackar jag för. Ska lyssna x-tra noga när jag kopplar upp mig på dom.
    Gäller det samtliga av deras servon, och gäller det dom jag har?

    Hils
    Magnus
    Citat Ursprungligen postat av Kenneth E Visa inlägg
    BlueBird servon, då kan jag tipsa dig om att dessa inte skall stå och skorra(knorra) för då överhettar de och slutar fungera tills de blir svala igen annars lägger de av förgått. Du måste stänga av strömmen för att de skall svalna.

    Jag har sådana till min Zero på landställen och de fungerar om det inte är för varmt ute, jag skall byte ut dem så fort jag får tummarna loss och köpa ett par av högre kvalitet.

    Ville bara varna dig.

    Mvh
    KE
    Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.

  13. #113

    Standard

    Tipps! OM du behöver en kanal till någon gång så kan du använda reverse sladden du fick låna. Kan du reversera i radion så måste det bara gå med sladden. Ena av de 2 st "utgående" sladdarna är reverserad. Och så fintrimmas center med trimpotten!

    (Inga digital servon bör stå och knorra. Bir mer eller mindre varma då)

  14. #114
    Bauas avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    856
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Klubbfri

    Standard Styrningen!

    Hej alla!
    Det blev inte så mycket gjort idag, men jag har monterat in servot, som ska ta hand om styrningen till frontstället.
    Liten film på det hittar ni här, http://www.vimeo.com/21502601
    och ja batterierna i sändaren är bytta. I morgon ska fartreglage monteras, kontakter ska lödas och kablar ska dras, och kanske kommer fläkten att väckas till liv.

    Hils
    Magnus
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	20110325 001.jpg 
Visningar:	106 
Storlek:	43,2 KB 
Id:	19860  
    Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.

  15. #115

    Standard

    Riktigt schyssta ställ, bra hastighet och snygga är dom också..

    Kolla igenom dina andra klipp på Vimeo också, hur gick det med den där F15 egentligen?
    mvh Kenny

    Go big, fly fast, be awsome!
    www.youtube.com/kennerdahl
    www.vimeo.com/kennerdahl

  16. #116
    Bauas avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    856
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Klubbfri

    Standard Köpe o köpe!

    Hej Kenny!
    Jo, F15 huserar numer på någon av SRV.s många återvinningstationer. Har nog inte lagat en kärra så många gånger, som jag gjorde med henni. Tyvärr fick hon vara med om ett gäng inte allt för lyckade kaststarter vilket mer eller mindre avlivade henne i förtid. När hon väl kom i luften var hon faktiskt mycket trevlig att flyga, inte speciellt snabb, men F15 profil i luften får man ju ståpäls av. Har förresten hittat en F15 i en lite mer passlig storlek, problemet där är att hon drivs av dubbla 64mm fläktar. Frågan är om det verkligen är dubbelt så kul. Här har dom även din F18 som är riktigt läcker. Nu tycker jag faktiskt att jag varit tillräckligt snäll under en längre tid, för att åter få trycka på köpknappen, så vi får väll se vad det blir. Ska bara smöra lite för Lotta först, blir lite sprattelvatten och räkor ikväll.

    Som leverantör funkar dom bra, beställde min 120mm fläkt härifrån. http://www.jettechmodels.com/servlet...ets/Categories

    Hils
    Magnus


    Citat Ursprungligen postat av Kennerdahl Visa inlägg
    Riktigt schyssta ställ, bra hastighet och snygga är dom också..

    Kolla igenom dina andra klipp på Vimeo också, hur gick det med den där F15 egentligen?
    Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.

  17. #117

    Standard

    "Jo, F15 huserar numer på någon av SRV.s många återvinningstationer"

    Hahahaha, det gör den f.. rätt i...... ;o)

  18. #118

    Standard

    De har Eurofightern också ser jag men du får båda modellerna till ett bättre pris hos EM.
    F15 i glasfiber lät väldigt fint men dubbla drivlinor får nog priset att springa iväg lite.
    Lite coolt är det men känns lite som att elda för kråkorna i jämförelse med en 90mm.

    När blir det maiden med Gripen då? Vi måste göra något stort av det med alla kamraterna!


    Citat Ursprungligen postat av Baua Visa inlägg
    Hej Kenny!
    Jo, F15 huserar numer på någon av SRV.s många återvinningstationer. Har nog inte lagat en kärra så många gånger, som jag gjorde med henni. Tyvärr fick hon vara med om ett gäng inte allt för lyckade kaststarter vilket mer eller mindre avlivade henne i förtid. När hon väl kom i luften var hon faktiskt mycket trevlig att flyga, inte speciellt snabb, men F15 profil i luften får man ju ståpäls av. Har förresten hittat en F15 i en lite mer passlig storlek, problemet där är att hon drivs av dubbla 64mm fläktar. Frågan är om det verkligen är dubbelt så kul. Här har dom även din F18 som är riktigt läcker. Nu tycker jag faktiskt att jag varit tillräckligt snäll under en längre tid, för att åter få trycka på köpknappen, så vi får väll se vad det blir. Ska bara smöra lite för Lotta först, blir lite sprattelvatten och räkor ikväll.

    Som leverantör funkar dom bra, beställde min 120mm fläkt härifrån. http://www.jettechmodels.com/servlet...ets/Categories

    Hils
    Magnus
    mvh Kenny

    Go big, fly fast, be awsome!
    www.youtube.com/kennerdahl
    www.vimeo.com/kennerdahl

  19. #119

    Standard

    Baua:
    Ska du montera några landställsluckor på henne ?

  20. #120
    Bauas avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    856
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Klubbfri

    Standard

    Jag har luckor, men ska nog börja utan

    Hils
    Magnus
    Citat Ursprungligen postat av Bonanza Visa inlägg
    Baua:
    Ska du montera några landställsluckor på henne ?
    Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.

Liknande ämnen

  1. JAS 39 Gripen
    Av Baua i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-19, 22:09
  2. Jas Gripen
    Av rf4 i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-20, 18:34
  3. Ett gripen har havererat
    Av Krille i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-20, 22:10
  4. Jas Gripen
    Av |mix i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-08, 01:54
  5. GRIPEN
    Av bokis i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-20, 00:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •