Tänkte höra om det finns någon som kan hjälpa mig här.

Jag har precis fått min Fr-Sky hack-modul med expresshantering av Ove på Airmedia.
Detta är min första 2,4a någonsin.
Radion jag har som uppgraderingsobjekt är en gammal JR Max 6.
Innuti var det ganska enkelt, hela HF modulen satt för sig på ett eget kretskort där en normal löstagbar modul brukar sitta.
Och kopplad till den var det bara 3 kablar, mätning visade att brun var + på 12 volt, röd va - och orange måste då vara signal/PPM och visade runt 2,5-3 volt beroende på spakutslag (vanlig DC mätes).
Hackmodulen löddes i enligt konstens alla regler.

Nu till själva testerna.
När jag slår på sändaren lyser Fr-Skymodulens diod och jag gör som det står.
- Ställer först om sändaren till PPM (PCM som standard) (har provat båda varianterna för säkerhets skull).
- Stänger av och startar sändaren med F/S knappen intryckt, släppe efter 5 sek och dioden börjar blinka fort.
- Har kopplat servo på mottagaren och trycker nu in F/S knappen på densamma och slår sedan på strömmen.
- På mottagaren (8 kanalaren) tänds så både en grön och en röd diod, och efter ca 1,5 sekund börjar den röda dioden blinka snabbt.
- Släpper bindknappen (F/S) på mottagren och stänger av den och sändaren
- Jag har även provat att hålla in bindknappen i upp till 1 minut, men det händer inte mer, bara fortsätter att blinka på samma sätt.
- Startar sändare och mottagaren normalt
- På sändaren lyser dioden röd/orange. På mottagare lyser den röda dioden, dessutom lyser den dioden som tidigare lyste grönt nu orange fast svagare. Alla med fast sken.
- Stänger jag av sändaren så släcks den orange dioden på mottagaren och den röda dioden blinkar långsamt. Slår jag på sändaren så tänds den orange dioden igen och den röda lyser med fast sken. detta inom 1 sek. (möjligen kan man ana ett litet flimrande på den orange dioden)

Problemet jag har är att jag aldrig får funktion på mina servo kopplade till mottagaren (HS-81 och nått billigt men nytt och testat Turnigy servo). Inte heller från ESCn med motor inkopplad.
När jag slår på mottagaren rycker servona som de brukar, så ström finns det på dem, men ingen reaktion efter det.

Jag har provat med en annan mottagare också med exakt samma resultat.

Någon som har en ide????