Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 29 av 29

Ämne: Mitt projekt Waterrocket vs 90mm Edf Turbines

  1. #21

    Standard

    isvatten smart ide.... jag kan ju laminera plasten? jag är ute efter styrkan, flaskan väger väl typ 25 gram eller nått så det spelar ingen roll, den behöver inte släppa

  2. #22

    Standard

    gissar på fake hahahahaha

  3. #23

    Standard

    De gjorde en liknande grej på Mythbusters men inte alls med samma resultat.. haha.. ballt experiment iaf.. : )

    Vad jag har serr av raketbyggen så är det bättre med EN motor istället för flera.. har man fler motorer (momentkällor) måste alla generera samma kraft exakt samtidigt för en rak avfyrning.. se hur det blev i bokis klipp t.ex. tanken var att styra med EDF:erna samt ge längre accelerationstid som jag förstod det, eller? har du funderar kring roder på fenorna? lär va en effektiv och snabbt sett att styra reketen..

    Riktigt häftigt bygge iaf.. ser fram emot uppdateringar!

    Keep it up!
    mvh Kenny

    Go big, fly fast, be awsome!
    www.youtube.com/kennerdahl
    www.vimeo.com/kennerdahl

  4. #24

    Standard

    kom på en ide jag provar, hittade en 50cl dim på flaska som har bra form och tjockare gods.
    satte den i vattenbad för att få bort limmet och etikett.
    tvättade den sen med nafta. polerade med vax och sist lite släpp olja,
    sen satte jag en bilventil i korken och pumpade i tryck i flaskan så den expanderar,
    på med kolfiber och epoxy låta härda, då jag sen pyser ut trycket borde flaskan släppa från kolfibret

    blir 2 lager alt 3

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	50cl.jpg 
Visningar:	98 
Storlek:	33,6 KB 
Id:	17011Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	flarra.jpg 
Visningar:	93 
Storlek:	59,6 KB 
Id:	17012Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	kolfiber.jpg 
Visningar:	105 
Storlek:	66,1 KB 
Id:	17013

    sen hur slutresultatet blir var ju en annan fråga vet jag att detta funkar ska jag gjuta en ny noskona också, kommer spara massor med vikt.

    jag kapar bort ändarna sen så jag får bort fibret från flaskan

  5. #25

    Standard

    Fan vad irriterande, första lagret med kolfiber blir hur bra som helst, slipar ner det på med epoxy härda perfekt, på med lager nr 2 allt blir mkt bra MEN DET HÄRDAR INTE!!! har stått i 48 timmar nu och det är fortfarande kladdigt, har blandat exakt som det står på förpackningen och samma som till tidigare varv men det härdar inte...

  6. #26

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av onlyrobin Visa inlägg
    Fan vad irriterande, första lagret med kolfiber blir hur bra som helst, slipar ner det på med epoxy härda perfekt, på med lager nr 2 allt blir mkt bra MEN DET HÄRDAR INTE!!! har stått i 48 timmar nu och det är fortfarande kladdigt, har blandat exakt som det står på förpackningen och samma som till tidigare varv men det härdar inte...
    Tråkigt med motgångar men man blir extra glad när man finner en lösning..
    mvh Kenny

    Go big, fly fast, be awsome!
    www.youtube.com/kennerdahl
    www.vimeo.com/kennerdahl

  7. #27

    Standard

    Kom äntligen på iden till hur jag skulle få det att härda, snickrade ihop en ugn av en 2 kw värmefläkt och gjorde som en liten låda där jag härdar kolfibret, kan ställa tempen också rätt bra.

    såhär blev resultatet på ena batterilådan/hållaren, skall klura ut en infästning också till dom, ideer är välkomna,
    jag tycker kolfiber verkar vara en dröm material att jobba med, är mkt lätt att slipa och blir grymt snyggt lätt och starkt,

    håller även på med en ny noskona också som också blir i kolfiber, blir ett jäkla projekt att få till det!Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	kolfiber.jpg 
Visningar:	96 
Storlek:	34,6 KB 
Id:	17137

  8. #28

    Standard

    inte är det nått typiskt? då jag kommer ut till garaget har den ena formen formidabligen exploderat...kul..var den som aldrig riktigt härdat verkar ha blivit nått knas med blandningen, får göra om den helt enkelt... den andra blev skitbra.

  9. #29

    Standard

    håller på med noskonan, har varit på biltema och köpt deras vacumpåse, och moddat lite, inte optimalt kanske men alla sätt är bra utom dom riktigt dåliga.

    en dammsugare och en vacumpåse samt ett lager med gladpack som inte reagerar med epoxin så borde jag ftt ut all luft.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	vacumbag.jpg 
Visningar:	96 
Storlek:	58,9 KB 
Id:	17160

Liknande ämnen

  1. Lillquadde mitt nya projekt
    Av Stiffe i forum Quad
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-05-14, 23:00
  2. Mitt ASK 18 projekt
    Av LIP i forum Byggdagboken
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-04-26, 12:42
  3. Mitt lilla projekt
    Av Krille i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-02-07, 21:27
  4. Mitt nya projekt.
    Av lundgren i forum Elmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 17:56
  5. Mitt nuvarande projekt
    Av Taylorcraft i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-27, 16:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •