Reklam

 
Resultat 1 till 16 av 16

Ämne: Trappy goes west

  1. #1
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard Trappy goes west

    Det här är riktigt läckert



    Läs mer om inspelningen här:

    http://arstechnica.com/gaming/news/2...no-arrests.ars
    /\/\vh // /\/\r J.

  2. #2

    Standard

    Då är interljuvn med Trappy ett måste också, det ligger mer bakom hans flygningar än vad många tror, främst på planering och säkerhet.

    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  3. #3

    Standard

    Raphael Pirker är din nya idol va Hanke? Otroligt härliga filmer han har gjort.. undra hur mycket han plöjt ner i sin PFV-utrustning? :P

    Thanks for shearing doc!
    mvh Kenny

    Go big, fly fast, be awsome!
    www.youtube.com/kennerdahl
    www.vimeo.com/kennerdahl

  4. #4

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kennerdahl Visa inlägg
    Raphael Pirker är din nya idol va Hanke? Otroligt härliga filmer han har gjort.. undra hur mycket han plöjt ner i sin PFV-utrustning? :P

    Thanks for shearing doc!
    Har blivit lite epostande å PM, klart han är en inspiration liksom FPV-Leif:s filmer. Faktum är att Trappy har enkla grejor och inte dyra värsting saker. Hans filosofi stämmer med min där KISS ( Keep It Simple Stupid) modellen tillämpas. Han har en patch antenn direkt till googles, patchen monterad på en tracking rig, 2,4 Video tx samt en UHF radio. Det är löjligt enkel setup han har jämnfört med andra. FPV-Leif har också löjlig enkelt setup. Saken är att istället för att trixa å bråka med tekniken så lägger de sina timmar på att få flygtid och det gillar jag, jag vill flyga å ha skoj inte mecka med elektronik som är så komplicerad ihopsatt att man måste vara proffesor för att bruka den...

    Ett tydligt exempel är Eagle Tree OSD som jag har i en av maskinerna, det är så satans mycket å få att funka att man skiter i hälften för jag vill flyga, min EzOSD däremot är super enkel och bara kameran och VTX skall kopplas in. Super enkel men riktigt funktionell OSD visning av de parametrarna man vill ha. Det blir mycket flyga med den, ET OSD får man fippla med hit å dit.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  5. #5

    Standard

    Jag har aldrig flugit FPV själv ännu, fick titta på när en vän på fältet körde och jag blev lite smått illamående satte.. det är ett coolt koncept och det är säkert något jag kikar på lite längre fram men just nu pratar du rena grekiskan för mig.. *flin*

    Gillar din glöd för det hela iaf och KISS-tänket tar jag helt klart med mig..
    mvh Kenny

    Go big, fly fast, be awsome!
    www.youtube.com/kennerdahl
    www.vimeo.com/kennerdahl

  6. #6

    Standard

    Åkesjukan har flera som provat min också fått, dock har inga av dem kunna flyga själv. Men jag inbillar mig att om man själv spakar och får bestämma är det som i en bil att den delvis eller helt försvinner?
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  7. #7

    Standard

    Jag har inte heller haft problem med åksjukan, det får jag mycket sällan.

    När man fått allt att funka så är det bara att flyga - men resan dit kan vara problematisk.
    Ex flytta antenner för att få så bra mottagningar som möjligt med så lite störningar som möjligt.

    FPV-Leif, Trappy och Dadde är förebilder i mina ögon

    Sedan tillkommer en faktor som ingen talar om nämligen videoredigeringen -aldrig har man haft så bråttom hem när man flugit färdigt för man vill se resultatet direkt - så blir det ett antal timmar vid datorn igen
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  8. #8

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlägg
    Åkesjukan har flera som provat min också fått, dock har inga av dem kunna flyga själv. Men jag inbillar mig att om man själv spakar och får bestämma är det som i en bil att den delvis eller helt försvinner?
    Jo det är nog som DrHanke skriver.
    Jag har svårt att "åka med" när någon annan spakar.
    Liksom kolla när någon spelar Tv eller Pc spel utan att bli lätt åksjuk.
    Har däremot aldrig upplevt någon åksjuka när jag själv fpv.ar

    /Lasse
    //Lasse

  9. #9

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlägg
    Åkesjukan har flera som provat min också fått, dock har inga av dem kunna flyga själv. Men jag inbillar mig att om man själv spakar och får bestämma är det som i en bil att den delvis eller helt försvinner?
    Ja, det hjälper nog att spaka själv och Sören sa att "man vänjer sig" sådet är nog ett mindra bekymmer..
    Att sitta ner när man flyger FPV kan va skönt också.. eller?
    mvh Kenny

    Go big, fly fast, be awsome!
    www.youtube.com/kennerdahl
    www.vimeo.com/kennerdahl

  10. #10

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kennerdahl Visa inlägg
    Ja, det hjälper nog att spaka själv och Sören sa att "man vänjer sig" sådet är nog ett mindra bekymmer..
    Att sitta ner när man flyger FPV kan va skönt också.. eller?
    Ja själv måste jag sitta ner, annars skulle jag med all säkerhet ramla omkull.

    /Lasse
    //Lasse

  11. #11

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av lassebetong Visa inlägg
    Ja själv måste jag sitta ner, annars skulle jag med all säkerhet ramla omkull.
    Bara för att du vill ha "rätta känslan" och lutar dig med i svängarna..
    mvh Kenny

    Go big, fly fast, be awsome!
    www.youtube.com/kennerdahl
    www.vimeo.com/kennerdahl

  12. #12

    Standard

    Ja det är en häftig film , men som vanligt kommer alla säkert att få lida för detta.
    New York är det mest trafikerade klass B luftrummet på denna jord.
    EAA och AMA har sedan tidigare ett MOA för att få till ett bra samarbete mellan modellflyget och det "storaflyget"
    och detta hjälper ju inte till direkt.
    Lite att läsa om bravaden från annat håll.
    /Lennart
    http://www.eaa.org/news/2010/2010-12-09_zephyr.asp
    http://www.eaa.org/news/2010/2010-05-26_modeling.asp

  13. #13

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Lennart Olsson Visa inlägg
    Ja det är en häftig film , men som vanligt kommer alla säkert att få lida för detta.
    New York är det mest trafikerade klass B luftrummet på denna jord.
    EAA och AMA har sedan tidigare ett MOA för att få till ett bra samarbete mellan modellflyget och det "storaflyget"
    och detta hjälper ju inte till direkt.
    Lite att läsa om bravaden från annat håll.
    /Lennart
    http://www.eaa.org/news/2010/2010-12-09_zephyr.asp
    http://www.eaa.org/news/2010/2010-05-26_modeling.asp
    Som den lilla hobbyfilur jag är tänkte jag inte på det först men som en skrev på EAA-forumet så har han ju precis visat hur man kan flyga en sprängladdning till ett mål flera milbort från där man är.. Kan en privatperson så kan även en terroristgrupp.. hemska tanke!
    Med tanke på attentatet i stockholm här i helgen vågar man inte tänka på vad som kan hända framöver..
    Senast redigerat av Kennerdahl den 2010-12-16 klockan 17:57.
    mvh Kenny

    Go big, fly fast, be awsome!
    www.youtube.com/kennerdahl
    www.vimeo.com/kennerdahl

  14. #14

    Standard

    Om man nu kan se det postiva i bombningen så var det väl ändå tur att det var en amatörbombare som inte hade koll å lyckades spränga sig själv när fipplade med bomberna på en gata där det inte var befolkat, hade kunnat bli betydligt värre och mer tragiskt om han inte vara amatör på området...

    Vad gäller Trappy och hans film i NY kan de ses som en klottrare, det bästa sättet att få bort klottret är oftast inte att ta upp det i media. Då vinner klottraren och nya verk sprids rätt fort över stan. Lika med denna filmning, ju fler som talar och sprider filmerna ju fler "look a likes" kommer dyka upp samt att trappy får den uppmärksamhet han ville. Hela anledningen till flygningen var ju att fler och fler ifrågasatte hans kompetens och om filmerna verkligen var riktigt från alperna. Så för att sätta folk på plats och bevisa så gjordes flygningen i NY. Inte smart, nej det var det inte. Mål uppnått? JA troligen...

    Vi hade ju "tunnelflygningen" i årsta tunnelen för några år sedan, detta är återigen en publicitet vi inom modellflyget inte vill ha. Bäst verkar vi i det dolda, en notis om nya medaljer i fackpressen, trevliga familjeträffar i lokaltidningar, reportage osv är positiv publicitet vi vill ha och eftersträvar.

    För att göra ett kort avslut så vad gäller dessa människor så är det publiciteten som är målet, syns man inte finns man inte och den dagen halva stockholm bombas bort har man troligen nått målet och kommer att synas. För ett misslyckande kommer ingen att ta på sig men ett lyckande kommer man fajtas om att stå för i de kretsarna. Trist men troligen det som kommer ske?
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  15. #15

    Standard

    Väl skrivet Hanke men vi får hoppas du inte har rätt i den sista meningen..
    mvh Kenny

    Go big, fly fast, be awsome!
    www.youtube.com/kennerdahl
    www.vimeo.com/kennerdahl

  16. #16

    Standard

    Nu e trappy å gänget hemma igen, gillar dessa filmer mer än deras skryt rullar som cirkulerat senaste veckorna...

    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Liknande ämnen

  1. Snyggfilm från Trappy igen...
    Av MrOvanhill i forum FPV och Flygfoto - Båda dina egna och andras
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-06, 18:23
  2. West 50V1 motor med pipa
    Av js_ i forum Metanolmodeller
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-06-08, 13:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •