Reklam

 
Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: FS one VS Real life

  1. #1

    Standard FS one VS Real life

    Tjena Tjena!

    Flyger masse sim om dagen. Testar olika modeller. Tycker det är tråkigt med trainer modeller ( dom går for sakta). Flyger EDGE 540 modell i FS ONE simmulatoren. Denne flyger jag som en "dröm" :-) vilken modll bør man satsa på som är en snäll storlek. Som sagt tidligare har jag flygit helicopter i ca to år. Jørn

  2. #2

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    Tjena Tjena!

    Flyger masse sim om dagen. Testar olika modeller. Tycker det är tråkigt med trainer modeller ( dom går for sakta). Flyger EDGE 540 modell i FS ONE simmulatoren. Denne flyger jag som en "dröm" :-) vilken modll bør man satsa på som är en snäll storlek. Som sagt tidligare har jag flygit helicopter i ca to år. Jørn
    Hej Jörn!

    Tror det kan finnas lika många svar på frågan som det finns piloter..

    Jag är inte bekant med FS ONE utan har alltid kört Real Flight. I RF kan man ställa in svårighets nivån (beginner, intermediate & advanced) och när man känner sig trygg med en trainer eller enklare lågvingad på "advanced" kan man flyga minst lika bra IRL. Det är till och med enklare för man kan bedöma avståndet på ett lättare sett..

    Mitt första plan va en balsa/ply 40-size trainer, ca 1,5m i vingspann och det tycker jag va en bra storlek att börja med. Andra har jag sett börja med enklare högvingade faomies. Håller med om att en trainer med .40 motor är förbannat tråkigt och kan man flyga bra i en simulator kan man börja kika bortom första flygplanet. Jag vässa min trainer med en OS 55AX, den blev väldigt rolig för en högvingad trainer och det var en motor jag kunde använda sen i min första lågvingade akrobat (SuperAir) som också va en 40-size, nu sitter den i en Extra 300S..

    Jag rekommenderar iaf en balsa/ply 40-size med semisymetrisk vingprofil med vikt omkring 2,5Kg flygklar..

    Min trainer (Excel 2000) och akrobat trainer (SuperAir).
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC01256.jpg 
Visningar:	83 
Storlek:	77,6 KB 
Id:	17261Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_6675.jpg 
Visningar:	89 
Storlek:	56,3 KB 
Id:	17262
    mvh Kenny

    Go big, fly fast, be awsome!
    www.youtube.com/kennerdahl
    www.vimeo.com/kennerdahl

Liknande ämnen

  1. Ladda life mottagarpack?
    Av chrisvås i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-12, 17:55
  2. LiFe balanserings problem
    Av Patrik J i forum Batterier och Laddare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-04, 22:09
  3. Speed is life!!!!!!!!!!!!!!
    Av Jakob i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-12-04, 07:47
  4. Real flight G4
    Av Glawe i forum Allmänt och Tips
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 22:24
  5. Real 3G 3 -> 3.5
    Av haskell i forum Allmänt och Tips
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-16, 22:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •