Citat Ursprungligen postat av bem Visa inlägg
Hej,

Storleken på fältet beror lite på.
Till min lilla Sebart Angel S30E använde jag ett uppskottat "fält" på ca 5 x 30 meter ute på isen. Se här:
http://www.svensktmodellflyg.se/foru...2&replypage=99

Men det är inte säkert du orkar skotta en sådan yta själv (tog 3 timmar för mig att ensam skotta den ytan ovan) men är ni några stycken med bra snöskyfflar kan det kanske gå på en timme.
Sen beror det väl på hur bra du är att landa, 5 x 30 meter är inte en stor yta vid landning. Dock funka det bra för mig då jag har skevrodren även som klaff så jag kan få ner farten på modellen rejält när den kommer in för landning och rull-/glid-sträckan blev ganska kort men det funka bra att göra en sladd i banänden om det skulle bli landning en bit in på banan. Man det är bra om planet tagit mark inom första tredjedelen av banan.
Beror ju på vilken modell som skall landa också hur stor bana man behöver. Men jag tror nog i storlek som den bana jag skotta upp kan passa din modell också.

/Bo
Såg riktigt sjyst ut, 30m är ju en bit iaf,jag torde kanske behöva större känns det som. Har problem med att få ner kärran där jag vill ha den. edge 540'in är det andra efter edge 540 minum som är det första, trodde det skulle va svårare å flyga det då alla rekommenderat högvingat i början. Men det vart en lågvingad kärra iaf. har landat ca 10ggr nu å fortfarande hel. Men det skall bli de större dubro skidorna längre fram, hoppas få a-kassan godkänd så man kan söka jobb utan å behöva fundera på hur man skall överleva dagen typ.