Reklam

 
Sidan 4 av 4 FörstaFörsta 1234
Resultat 61 till 70 av 70

Ämne: Laserskuret trikopterkit, intresse?

  1. #61

    Standard

    Har fått mitt kit och skurit ut alla delar - får se om jag hinner få den träfärdig idag.
    Det mesta ser bra ut, dock lite missnöjd över att det var så ojämnt utskuret på mitt kit, på vissa ställen hade lasern inte ens bränt igenom så man var tvungen att skära ut delarna med kniv, vilket inte var så lätt då det är plywood.
    Men får du till laserskärningen perfekt så finns absolut inget att klaga på

  2. #62

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mic Visa inlägg
    Har fått mitt kit och skurit ut alla delar - får se om jag hinner få den träfärdig idag.
    Det mesta ser bra ut, dock lite missnöjd över att det var så ojämnt utskuret på mitt kit, på vissa ställen hade lasern inte ens bränt igenom så man var tvungen att skära ut delarna med kniv, vilket inte var så lätt då det är plywood.
    Men får du till laserskärningen perfekt så finns absolut inget att klaga på
    Hej,

    ledsen för att det inte var riktigt genombränt på vissa delar. Vissa av kiten blev perfekta medan andra inte riktigt brändes igenom. Ska försöka få till skärningen bättre om jag skär ut någon mer gång, jag har lite idéer på hur jag ska kunna få till det bättre. För att lossa på delarna brukar jag trycka ut dem och sen slipa av kanten som blir. Om man trycker delarna mot den sida där de inte är helt genombrända och trycker hål o.s.v. i motsatt riktning så får man "skägget" på rätt sida och kan slipa av det. Går lite fortare än att skära ut delarna och blir nästan lika bra.

  3. #63

    Standard

    Det är inte hela världen, men som sagt lite irriterande när man vill få ihop grejerna snabbt
    Annars så är det ju riktigt genomtänkt och suveränt med en byggbeskrivning - lägger upp en bild på resultatet här när jag hunnit få ihop den.

  4. #64

    Standard

    Lite bilder från mitt bygge. Ska bli intressant och se om det fungerar då detta är min första Tricopter...
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4911.jpg 
Visningar:	113 
Storlek:	70,3 KB 
Id:	18527Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4912.jpg 
Visningar:	104 
Storlek:	70,2 KB 
Id:	18528Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	IMG_4913.jpg 
Visningar:	103 
Storlek:	74,7 KB 
Id:	18529

    /Johan

  5. #65

    Standard

    Såg snyggt ut det där Johan, vad har du använt för utrustning?


    Jag har inte hunnit skaffa någon elektronik ännu, men så här ser min ut träfärdig iaf:

  6. #66
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Jag hade också samma färg på alla bommarna i början, men jag kom snabbt fram till att det var lättare att hålla reda på orienteringen med en avvikande färg på stjärtbommen.
    /\/\vh // /\/\r J.

  7. #67

    Standard

    Kan tänka mig att det blir svårt, kommer nog göra detsamma så småningom eller hitta på något annat så man tydligare kan se vad som är fram och bak.

  8. #68

    Standard

    Mitt bygge! verkar dock ha fått ett trasigt KK-blackboard allt fungerar utom gyrostabiliseringen på pitchaxeln!

    Jag såg att Johan här på forumet har ett likadant kort som jag, har du testat kortet? bara att hoppas att ditt fungerar. Alla motorer fungerar, bara själva gyrot som verkar dött!
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSCN8294.jpg 
Visningar:	104 
Storlek:	64,7 KB 
Id:	18535  

  9. #69
    Krilles avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 183
    Jobb
    Flygtekniker JAS 39 Gripen på F7
    Klubb
    Slättlanda MFK

    Standard

    Vad kör ni för setuper i era trikopters? jag sitter å funderar å funderar å kan inte bestämma mig.

    Just nu funderar jag på antingen eflight park 370 eller 400 motorer. Vill helst köra 3s 2200 ackar då jag redan har många sådana. Å vill helst ha en flygtid på minst 5 min. 8-10 helst.

    370 motorerna väger 45g. 400 56g. lite mer vikt men lite mer drag. sammtidigt drar dom mer A.... va svårt de ska vara.
    Senast redigerat av Krille den 2011-02-02 klockan 21:23.
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

  10. #70
    Mr Js avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    4 159
    Jobb
    Mats Johnsson
    Klubb
    RFK Kometen, Lomma

    Standard

    Jag kör med dessa: Turnigy 2217 20turn 860kv 22A Outrunner
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...idProduct=5691

    Med GWS Slowflyer EP 10x4,7 proppar flyger jag 7-8 min med lite marginal med 2200 mAh batterier.
    /\/\vh // /\/\r J.

Liknande ämnen

  1. Viggen intresse, för nyproduktion?
    Av K-Å i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2010-01-12, 19:34
  2. Finns det intresse för modellsegelflygaerobatic
    Av BosseN i forum Segel och Hang
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-05, 14:19
  3. Intresse för en svensk videopodcast?
    Av dadde i forum Allmänt och Tips
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-06-27, 22:46
  4. Familjens andra intresse
    Av jobex i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-31, 10:40
  5. Intresse för Fjäll Meeting
    Av Eklind i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-03-27, 17:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •