Reklam

 
Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 70

Ämne: Laserskuret trikopterkit, intresse?

  1. #21

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rickard Visa inlägg
    Hej!

    Vilken del av axeln menar du kommer ta upp all belastning? Axeln kommer att utsättas för samma typ av belastning som en balk som är fast inspännd i t.ex. en vägg. I detta fall tar hela balken upp belastning. Alltså, hela axeln kommer att hjälpa till att ta upp böjkrafterna, dock kommer det att bli som högst påfrestning precis där axeln går ut från motorfästet. Men en 3 mm kolfiberpinne klarar av stora krafter i böjning utan att deformeras nämnvärt, jag hoppas att det kommer fungera! Annars får jag göra enligt din konstruktion på nästa version. Rent hålfasthetsmässigt är det ett bättre sätt att göra det på Anledningen till att jag valde bort det är att det inte tillåter lika stor tiltning av motorn.

    //Rickard
    Jo, det var felaktigt uttryckt. Hela kraften tas givetvis inte upp på ett enda ställe, du har rätt. Det jag menar är att det blir mycket belastning just i gränsen mellan motorfästet och stjärtbommen. Då den här punkten är en bit från motoraxeln så blir det även ett visst moment. Vid kraschlandning och stjärten tar i först så blir kraften vid denna punkt ännu större och momentet (pga längre avstånd ännu mer). Jag har dock inte provat med enbart kolfiber utan jag har använt smidda stålaxlar istället som erfarenhetsmässigt inte håller. I fästet som jag har nu (tror det var RENATOA på RCG som visade det först) så sker inte böjningen på ett och samma ställe utan längs flera punkter på axeln. Då den är placerad under motorn så är det heller inte så stort böjmoment. Kraftupptagning vid kraschlandningar tas även de mestadels upp av stjärtbommen och inte motorfästet. Men du har helt rätt i att motorn inte alls går att vrida lika mycket med en sådan lösning.

  2. #22

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av rfnoise Visa inlägg
    Tjena!

    Skriv upp mig på ett kit! Jag har länge funderat på quad eller tri men inte kommit till skott. Med detta så ser det ut att bli tri helt enkelt Har KK-kort utan komponenter liggandes och vill komma igång!

    Kan det vara ide att skära ut i glasfiber för att få bättre hållbarhet eller blir det en annorlunda historia då?
    Hej!

    Självklart är glasfiber ett alternativ! Jag har beställt glasfiberväv och epoxy för att prova på att gjuta egna glasfiberplattor, vi får se hur det går Nästa version kanske blir i glasfiber?! Dock tror jag inte att glasfiber går att laserskära utan då blir man tvungen att använda en cncfräs med sämre precision som följd..

    Skriver upp ett kit på dig!

  3. #23

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    Jo, det var felaktigt uttryckt. Hela kraften tas givetvis inte upp på ett enda ställe, du har rätt. Det jag menar är att det blir mycket belastning just i gränsen mellan motorfästet och stjärtbommen. Då den här punkten är en bit från motoraxeln så blir det även ett visst moment. Vid kraschlandning och stjärten tar i först så blir kraften vid denna punkt ännu större och momentet (pga längre avstånd ännu mer). Jag har dock inte provat med enbart kolfiber utan jag har använt smidda stålaxlar istället som erfarenhetsmässigt inte håller. I fästet som jag har nu (tror det var RENATOA på RCG som visade det först) så sker inte böjningen på ett och samma ställe utan längs flera punkter på axeln. Då den är placerad under motorn så är det heller inte så stort böjmoment. Kraftupptagning vid kraschlandningar tas även de mestadels upp av stjärtbommen och inte motorfästet. Men du har helt rätt i att motorn inte alls går att vrida lika mycket med en sådan lösning.
    Din lösning håller garanterat bättre vid en krash! Visst hade du köpt dina fästen på HobbyKing, tror att du skickat länk till dom för länge sen?

    Jag har utgått från den lösning som jag sett att de flesta använder på sina trikoptrar och gjort min egen variant av samma koncept.

  4. #24

    Standard

    Jag är eventuellt intresserad av två kit, ska kolla med brorsan först om han vill ha ett =)
    Är det fortfarande söndag som är deadline?

  5. #25

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mic Visa inlägg
    Jag är eventuellt intresserad av två kit, ska kolla med brorsan först om han vill ha ett =)
    Är det fortfarande söndag som är deadline?
    Japp, fortfarande söndag som gäller.

  6. #26
    Kenneth Es avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    3 453
    Jobb
    Glidare
    Klubb
    IGG SYD

    Standard

    Då beställer jag också ett kit.
    Mvh
    Kenneth
    DS-24 operatör.
    Hatar min dator, men tillbringar ändå 10 timmar om dagen med den.
    Älskar mina 30s med Stinger 400 size när den går som bäst.
    FPV is das Shit! avstånd 27km med TechPod, höjd 2.7km med X8, Dragonlink och 1.3VTx.

  7. #27

    Standard

    låter kanon! jag beställer ett kit! (är Mics bror) skulle du med ha ett?

  8. #28

    Standard

    Kenneth och staflaraf, har skrivit upp ett varsitt kit på er!

  9. #29

    Standard

    kanon!

  10. #30

    Standard

    Skriv upp mig på ett exemplar också, du kan skicka den tillsammans med den som Staflaraf beställde då vi bor i samma stad.

  11. #31

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mic Visa inlägg
    Skriv upp mig på ett exemplar också, du kan skicka den tillsammans med den som Staflaraf beställde då vi bor i samma stad.
    Fixar det!

    Jag tror jag sa det tidigare, men bara för att förtydliga, 300:- är vid avhämtning hos mig i sthlm, ev frakt tillkommer.

  12. #32
    rfnoises avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    330
    Jobb
    IT
    Klubb
    Kungsholmen STHLM

    Standard

    Kul initiativ!!

    Go helg på er!

  13. #33

    Standard

    Har idag köpt material för att skära upp totalt 25 stycken trikoptrar, kommer att lämnas över till firman som ska laserskära under helgen och skäras i mitten av nästa vecka!

  14. #34

    Standard

    Vart köpte du materialet och hur stora är plattorna? Fredde

  15. #35

    Standard

    Jag köpte dels på Rynos Hobbyshop samt på Söders RC. Plattorna är 200x500 mm.

  16. #36

    Standard

    Kommer furuarmarna ingå i priset?

  17. #37

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av staflaraf Visa inlägg
    Kommer furuarmarna ingå i priset?
    Furubommarna ingår!

  18. #38

    Standard

    Bra! KK multicopter blackboard beställt och på väg =)

  19. #39
    Krilles avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 183
    Jobb
    Flygtekniker JAS 39 Gripen på F7
    Klubb
    Slättlanda MFK

    Standard

    Ta ett till mig med, om det inte är för sent
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

  20. #40

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Krille Visa inlägg
    Ta ett till mig med, om det inte är för sent
    Det är inte för sent! Kommer skära upp några extra och lägga på hyllan oxå eftersom det verkar finnas ett stort intresse.

Liknande ämnen

  1. Viggen intresse, för nyproduktion?
    Av K-Å i forum Turbin och EDF modeller
    Svar: 29
    Senaste inlägg: 2010-01-12, 19:34
  2. Finns det intresse för modellsegelflygaerobatic
    Av BosseN i forum Segel och Hang
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-05, 14:19
  3. Intresse för en svensk videopodcast?
    Av dadde i forum Allmänt och Tips
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-06-27, 22:46
  4. Familjens andra intresse
    Av jobex i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-31, 10:40
  5. Intresse för Fjäll Meeting
    Av Eklind i forum Meetings och träffar / Kalendarium
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-03-27, 17:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •