Hej
Jag är en ny RC-flygare i "mogen" ålder. Jag fick ett ryck och bestömde mig att bygga en Parkflyertrainer som fanns i Allt om Hobby Nr2-2010. På den vägen är det. Jag tycker att depron är ett häftigt material och varvar flygandet med byggande av en ny modell. Jag kanske tar vatten över huvudet, men mitt andra bygge i livet blir (förhoppningsvis) en "skalaliknande" modell av MB2 Souricette i skala 1:7. I dagsläge är kroppen i princip klar. Vingar är det som ligger i röret just nu. Jag har nu även betämt mig för att byta upp mig på radiofronten. Ett 6-kanalig 2.4 system är det jag hade siktat in mig på. Kan man få lite input på varför man skall välja vilket märke.

Min egna efterforskning har gett mig följande kunskaper:

Om jag köper Hitec Optic Sport finns det möjlighet att andvända min nuvarande sändare som elevhandtag och den nya som lärarsändare.

Till Futaba 6EX 2.4 finns det billigare mottagare från tex FrSky att tillgå.

Fördelen med Spektrum DX6i är bind n fly-lösningar, men det har inte jag någon nytta av.
Den är ju dessutom dyrast.

Alla tre är hyfsat likvärdiga när det gäller funktioner och finnesser.

Det lutar mest åt Futaban för mig, men hjälp gärna mig med fler inputs eller om jag har fel i mina argument.

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	SEUPP.jpg 
Visningar:	230 
Storlek:	116,5 KB 
Id:	18156
Här är min lilla Trainer innan jag tog bort landningsställen. Nu finns det en kolfiberlist under buken i stället. Sedan dess kommer jag hem när accarna är slut och inte när planet är havererat.

Tack på förhand för hjäpen

Flygare Fröjd