Reklam

 
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 27

Ämne: Törs man satsa på en Fr SKy 2,4 inbyggnadsmodul

  1. #1
    Wulfmans avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    481
    Jobb
    Entrepenör
    Klubb
    Siljansbygdens MFK

    Standard Törs man satsa på en Fr SKy 2,4 inbyggnadsmodul

    Vet att ämnet varit uppe flera gånger, men nu har det ju gått en tid och några kanske har samlat på sig erfarenheter med nedanstående modul och mottagare.

    Hur fungerar det överhuvudtaget törs man sätta det in en dyrare kärra ?

    Hur fungerar modulen med analoga servon ?

    Hört vissa som säger att analoga servon blir varma p.g.a. hög uppdateringsfrekvens.

    Tacksam om någon vill dela med sig lite erfarenheter

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DFT-main.jpg 
Visningar:	162 
Storlek:	135,3 KB 
Id:	18216

    ps. har en futaba 9 c
    Kyosho Extra EP Turnigy 50-55B 600kv / ST MX-2
    Tiger Moth Saito 62 4t
    Piper J-3 Cub OS 70 4t
    Bellanca Decathlon OS 46 fx
    Spitfire Supermarine Saito 62 4t
    Henschel HS-129 dubbla os 10
    Focke Wulf TT15
    Bygger:P-40E Warhawk 1/6 skala OS200 FSP (fortfarande)

    "En gång modellflygare, alltid modellflygare"

  2. #2
    mulders avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    1 033
    Jobb
    Fifflare, min kropp kräver inget hederligt arbete längre.
    Klubb
    Olofströms & Åhus Mfk JET-SKÅNE

    Standard

    Om man törs sätta in det i en dyrare kärra? Det är nog bara du själv som kan besvara den frågan, alla system kan lägga av, bedömer att en billig kärra kan ställa till med stor skada också, jag vill inte råda dig. Mvh Mulder
    Flyger: JET
    Bygger: I Composite
    Motor: Turbin
    Radio: Futaba

    JET SKÅNE

  3. #3
    Wulfmans avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    481
    Jobb
    Entrepenör
    Klubb
    Siljansbygdens MFK

    Standard

    Tänkte mest för egen del

    Man har ju ingen lust att bli "uberfattig" om man skulle dra en dyrare kärra i marken p.g.a radion. Har en känsla av att futaba måste sänka sina modulpriser snart om de skall hänga med öht. Futaba modul + mottagare = 2600:- över en halv NY radio, aningen obalans där.
    Kyosho Extra EP Turnigy 50-55B 600kv / ST MX-2
    Tiger Moth Saito 62 4t
    Piper J-3 Cub OS 70 4t
    Bellanca Decathlon OS 46 fx
    Spitfire Supermarine Saito 62 4t
    Henschel HS-129 dubbla os 10
    Focke Wulf TT15
    Bygger:P-40E Warhawk 1/6 skala OS200 FSP (fortfarande)

    "En gång modellflygare, alltid modellflygare"

  4. #4
    zablars avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    107
    Jobb
    Systemutvecklare på Emric
    Klubb
    PMFK

    Standard

    Hej,

    Jag har sedan i somras använt mig av en FrSky modul i min Hitec Eclipse. Har inte kört den i någon dyr kärra då jag inte är ägare av någon sådan.
    Har inte märkt av några som helst negativa sidor med den. Sändaracken räcker dessutom klart längre nu.
    Temp på mina analoga servon är något jag aldrig kollet, men har iaf inte märkt av några problem. Än så länge är det endast analoga servon jag använt mig av.

    Är helt klart nöjd över modulen och mottagarna. Speciellt för den slant de kostar.

    /Mats

  5. #5


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Tjena Lasse,
    Så du tuffar vidare med dina investeringar...
    Jag har nu kört Assans 2,4 GHz-system i mina Futabor under 3 års tid utan några som helst problem. Visst möttes man med viss skepsis bland de stolta Fasst-ägarna när man sa att mottagarna kostade ca: 100 kr/st när dom fick betala 1000-lappen...
    Men inget har kunnat fungera bättre och det är väl ett så bra betyg som något.
    Skulle jag välja idag så blev det nog ändå FrSky eftersom dom dels har ett frekvenshoppande system a'la Futaba Fasst, dels har telemetri-möjlighet vilket i alla fall låter käckt...
    Jag har som sagt inget alls att anmärka på Assan-systemet men det var ju det första, kinesiska 3:e-partssystemet på marknaden så det är ju inte så tekniskt avancerat som senare efterföljare.
    Har också en Fasst-modul till min 10C och en 14-kanalersmottagare liggandes men dessa grejor är bara testade en enda gång för att se så dom fungerade. Visst får man med Futaborna nackdelen att köra i PPM-mode när man köra pirat-system vilket bl a ger max 8 kanaler. Sen är det säkert också lite långsammare i reaktionen än original-modulen (Fasst) men i min ålder så är det så mycket annat som är ännu långsammare i reaktionerna så det är inget jag märker av...
    Köp du en FrSky-modul och några mottagare men som vanligt så tycker jag man skall testa grejorna i lite enklare kärror innan man anförtror den stora och fina kärran nya radioprylar.
    Lycka till hälsar
    Roger

  6. #6
    Wulfmans avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    481
    Jobb
    Entrepenör
    Klubb
    Siljansbygdens MFK

    Standard

    Tjena Elgurun

    Skjuter två snabba frågor från höften igen.

    Bygger inte alla moduler på ppm signaler, även futabas ?

    Om jag förstått det rätt så är endast nya renodlade 2,4 or befriade från ppm. Vilket gör att de får snabbare responstid t.e.x. nya 10 c.

    Precis fått hem ett splånkans nytt Lipo 2500 mah batteri till sändaren.

    Kan man bränna på 2,5 A genom sändararens laddutag (när batteriet sitter i) ?

    Kör ju korvlåda jag och det är så bökigt att ta loss sändaren.

    La precis en beställning på Frsky (blir en renodlad 2,4 lite senare) och Turnigy grejerna ligger på posten.2-3 dagar till sen är man klar med sin första elkärra.

    ps. mulder å zablar tack för värdefulla synpunkter
    Senast redigerat av Wulfman den 2011-01-18 klockan 12:04.
    Kyosho Extra EP Turnigy 50-55B 600kv / ST MX-2
    Tiger Moth Saito 62 4t
    Piper J-3 Cub OS 70 4t
    Bellanca Decathlon OS 46 fx
    Spitfire Supermarine Saito 62 4t
    Henschel HS-129 dubbla os 10
    Focke Wulf TT15
    Bygger:P-40E Warhawk 1/6 skala OS200 FSP (fortfarande)

    "En gång modellflygare, alltid modellflygare"

  7. #7
    Patrik Js avatar
    Reg.datum
    aug 2008
    Inlägg
    71
    Jobb
    Transmissioner
    Klubb
    Kongelf MFK

    Standard

    Råder till att inte ladda lipoaccen via radions ladduttag.
    Ladda accen separat.
    Jo, det är som du säger att radion måste vara inställd på PPM för att lira ihop med 2.4 modulen.

  8. #8

    Peos avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    51
    Klubb
    Enköping mfk

    Standard

    Vad är det för radio du ska ha lipon i??
    Jag har en FF9 med ett 2500 mah lipo och en diod inkopplad mellan acc och sändare för att ta ner spänningen.
    Med nyladdad acc så har jag 10,6V i disp.Stabiliserar sig efter några minuter på 10,4V. Utan diod får du väl
    hög spänning till sändaren. Dioden omöjliggör laddning via ladduttaget på radion.

    Jag skulle nog inte ladda accen i radion även om det gick att göra.
    Ta ur accen vid laddning, du behöver inte göra det många ggr på en sommar, jag har ca 6timmar driftid
    innan spänningen är nere på 9,6V och då går det i 1800-1900 mah.

    Peo

  9. #9

    Standard

    Jag har kört med frsky telemetri modul ett tag nu. Flyger både helikopter och plan utan problem. Söker av nätet nästan varje dag för att se om man hittar något negativt om frsky men har inte hittat en enda negativ eller någon som haft problem. För 400 kr inkl frakt (hobbyking) för modul med telemetri och program, kabel till datorn för att programmera och en mottagare kan man ju inte än annat va nöjd. Frsky kommer snart med en display att montera på radion. Här har du en tråd på RC group.com om frsky
    http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1176328
    Är en som är negativ men det visar sig sen att det var hans eget fel. Angående analoga servo kan du ställa om mellan två lägen ett för digitala och ett för analoga.
    Senast redigerat av rcnisse den 2011-01-18 klockan 19:34.

  10. #10

    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    145
    Jobb
    Pensionär
    Klubb
    Marks Modell Flyg Klubb

    Standard

    Hej
    Jag vill instämma i den allmänna positiva åsikten om detta radiomärke. Jag använder inte telemetri men kör en FrSky modul i min Graupner MX 22 och har gjort detta sedan i somras.
    Allt har funkat helt perfekt!
    Jag har idag 6 mottagare, de flesta av dessa är 8 kanals men jag har även två 4 kanals som jag använder för mina inomhusmodeller. Jag har även en Futaba 10. Den funkar naturligtvis superbra men jag kan inte uppleva någon skillnad. Detta innebär att jag enbart köper FrSky mottagare nu när jag behöver utöka

    Stig

  11. #11
    Wulfmans avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    481
    Jobb
    Entrepenör
    Klubb
    Siljansbygdens MFK

    Standard

    Hej Peo

    Har Futaba FF9 köpte den här acken som bara ska vara att plugga in enligt hobbyhandlarn.


    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...idProduct=6955


    Hmmm....verkar som jag får bygga snabbfäste för radion i korvlådan, känns lite osäkert att bränna på 2,5 Amp rakt in i sändarn.

    Verkar bara vara goda omdömen om FR skyn än så länge hoppas leveransen går snabbare den här gången från hobbyking.
    Kyosho Extra EP Turnigy 50-55B 600kv / ST MX-2
    Tiger Moth Saito 62 4t
    Piper J-3 Cub OS 70 4t
    Bellanca Decathlon OS 46 fx
    Spitfire Supermarine Saito 62 4t
    Henschel HS-129 dubbla os 10
    Focke Wulf TT15
    Bygger:P-40E Warhawk 1/6 skala OS200 FSP (fortfarande)

    "En gång modellflygare, alltid modellflygare"

  12. #12


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej igen,
    Alla piratmoduler kör PPM-signalen såvitt jag kan förstå och har då begränsningen till max 8 kanaler i Futaborna.
    Men har du Futabas original 35 MHz-modul i kan du ju t ex köra PCM istället -med rätt mottagare givetvis - och även då kan du nog få ut flera kanaler.
    Men i min 10C har jag Futabas Fasst-modul (original för 10C) och den kör inte PPM utan något annat interface vilket gör att den hanterar flera kanaler och är snabbare. Futaba har också gjort om "modulfacket" lite och 2,4-modulen fyller hela utrymmet medan alla "vanliga" Futaba-moduler gör att det blir lite utrymme över på ena sidan. Rimligen har man också någon förändring i kontaktsystemet men den är som sagt bakåtkompatibel om man väljer PPM i setup:en.
    LiPo i sändaren ? Nja säger jag. Körde det ett år i min 9C men upplevde inte fördelarna så uppenbara att det motiverade strulet med att ta ur acken när man laddar (inkl slitaget på kontakten) samt att man måste "droppa" spänningen för att få någon som helst lågspänningsvarning. Jag satt i två zenerdioder i serie och det fungerade väl i o f s bra. Sen finns det en annan fara också och det är om man glömmer sändaren på - vilket jag måste erkänna att jag faktiskt gjort en gång det senaste året. Med NiMh så brukar det gå bra men med LiPo så lär väl i alla fall acken ge upp. Förhoppningsvis händer det inget allvarligare men ändå - jag tyckte inte att detta "stök" uppvägdes av evventuella fördelar. En modern NiMh-ack av den lågurladdande typen har samma kapacitet som en LiPo, du kan långsamladda den i sändaren, lågspänningsvarningen fungerar och risken att något otrevligt skall hända den dag du i obetänksamhet glömmer sändaren på i verkstan när du "bara" skall in en sväng och fika - den risken är i alla fall lägre än med en LiPo i sändaren.
    Jag har lite svårt att förstå varför man skall ha LiPo till allt. Till drivackar är det närapå enda alternativet men till lågström-förbrukare som i grunden är byggda för att drivas av gammal NiCd/NiMh-teknik har jag inte insett fördelarna när det nu finns lågurladdande NiMh - och jag har som sagt provat 1 år. Är sändaren byggd för LiPo inkl skydds-system anpassade för LiPo är det en annan sak men inte annars.
    Oj, vad mycket surr det blev men detta är i alla fall min åsikt och jag förstår att andra tycker annorlunda.
    Hälsningar
    Roger

  13. #13
    Debattglad entusiast
    AMs avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    3 505
    Jobb
    Engagerad pensionär
    Klubb
    Ripa MFK

    Standard

    Finns för leverans hos Air Media för samma pengar. Leverans dagen efter. Som skandinavisk distributör av FrSky kan jag avslöja att FrSky nu också är färdig med sin LCD-display till Voltmonitorsystemet i Telemetrisystemet. Vidare kommer det nya FrSky-produkter med betydligt längre räckvidd (mer än de nuvarande ca 2,5 km). Byggt med tanke på FPV.
    Talar man om tekniken konstaterar man att FrSky är ett 10 år yngre system än Futabas och använder den senaste 2,4GHz-tekniken. Att servona kan bli varma beror troligen på att man kör i HS-mode på standardservon. Den snabbare responstiden (760us) med 10C beror väl på att man just kör HS, dvs en dubbelt så snabba pulståg.
    Angående priser - det finns en industristandard för 2,4 GHZ-system och komponenter. Fabrikationsmetod och kostnad för en Futabaprodukt och en - exempelvis - FrSkyprodukt är i stort sett densamma. Fabrikerna säljer säkert produkterna till distributörerna för ungefär samma pengar. Då kan man ju undra varför en Futabamottagare kostar 140 dollar och en FASST-mottagare FrSky 40 dollar? Likvärdig tillverkning och standard på komponenter... Man får inte alltid vad man betalar för tycker jag.
    Mitt tips är att Du satsar på FrSky's telemetrisystem - Då kan du även använda standardmottagarna.
    FrSky's 8-kanals FASST-mottagare har nu kommit i varianten TFR8-S, vilket genom att bygla signalstiften på kanal 1 och 2 ger kanalerna 9-14. Så du får ut 14 kanaler FULL räckvidd med två mottagare för 700 kr!
    Vad gäller PCM så gör väl den tekniken ingen som helst nytta i ett 2,4 GHz-system.
    Mvh
    Senast redigerat av AM den 2011-01-18 klockan 21:19.
    Ove (AM) Nielsen

  14. #14
    Wulfmans avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    481
    Jobb
    Entrepenör
    Klubb
    Siljansbygdens MFK

    Standard

    Ove

    Hade inte uppmärksammat att du sålde FR förrän det var försent annars hade jag natruligtvis tagit grejerna från dig. Hmmm har du V1 el V2 versionen ?

    ps. ska kolla om jag kan annullera ordern.
    Senast redigerat av Wulfman den 2011-01-18 klockan 21:31.
    Kyosho Extra EP Turnigy 50-55B 600kv / ST MX-2
    Tiger Moth Saito 62 4t
    Piper J-3 Cub OS 70 4t
    Bellanca Decathlon OS 46 fx
    Spitfire Supermarine Saito 62 4t
    Henschel HS-129 dubbla os 10
    Focke Wulf TT15
    Bygger:P-40E Warhawk 1/6 skala OS200 FSP (fortfarande)

    "En gång modellflygare, alltid modellflygare"

  15. #15


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej Ove,
    PCM hade egentligen inget alls med 2,4 att göra - jag bara påpekade att man via PCM bl a kunde få ut flera kanaler via samma typ av "modulplats" medan alla 2,4-moduler kör i PPM mode och det betyder som känt 8 kanaler i en Futaba.
    Hälsningar
    Roger

  16. #16

    Standard

    Nja Ove, att futaba kostar betydlig mer beror på största delen av att man i futaba har dubbla oberoende mottagare med full diversity. FrSky har inte diversity i rätta meningen, de har två antenner samt en enkel elektronisk switch som enligt ett givet intervall skiftar mellan antennerna. Men visst även om FrSky skulle montera dubbla chip med "riktigt" diversity på antennerna så skulle de fortfarande vara billigare.

    Vad gäller FPV med FrSky så har jag tillräcklig erfarenhet att säga att den funkar inte alls med varken 2.4 eller 1.2 videolänkar, max så har jag 100 meters räckvidd (3st plan har gått i backen), nån mer som har provat får gärna berätta vad de har för erfanheter. Varken min spektrum eller Futaba är ens i närheten av FrSky:s dåliga räckvidd.

    Visst är många av dessa "kinessystem" billiga men jag vill nog också påstå att de har sitt pris, det finns en anledning till priset. Visst funkar det, men hur? Jo olika, för alla flyger på olika sätt. Alla behöver inte mer än 200-300meter räckvidd vilket är mycket vid "vanlig klubbflygning". Vid FPV krävs det att man lägger ner nån krona mer om man vill ha ett "rock solid" system.

    Det jag vill ha sagt är att vet man och förstår skillnaden mellan att busa runt på fältet i en 100x100m box så funkar nog det mesta, men i en maskin där man har mycket elektronik är min erfarenhet att dessa billigare systemen inte klarar det. Nåstans i designen måste det ju sparas på pengarna, det går helt enkelt inte att bygga en mottagare eller sändare för 1/4 av priset och ha samma presentanda/kvalitet.

    Visst bygger både spektrum och futabas system på en standard, en 1mb WLAN krets men det är ju hur man bygger upp allt runt omkring den samt mjukvaran som i slutändan bestämmer kvaliteten och prestandan.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  17. #17
    Bauas avatar
    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    856
    Blogginlägg
    1
    Klubb
    Klubbfri

    Standard 2,4?

    Hej alla!

    Kan det här vara något månne? Du kan ju använda informationen för att jämföra priset om inte annat.
    http://robotbirds.com/catalog/produc...oducts_id=5754
    http://robotbirds.com/catalog/index.php?cPath=85_438

    Har handlat en del av detta företag, framförallt deras http://robotbirds.com/catalog/produc...oducts_id=2584
    Priset på denna mottagare tycker jag är riktigt bra.
    Tycker också att dom sköter sina leveranser.
    Att det sen är original till ett vettigt pris, gör ju inget heller.

    Hils
    Magnus
    Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.

  18. #18


    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    7 920
    Jobb
    Modellflygare
    Klubb
    Västerås Modellflygkubb

    Standard

    Hej,
    Tror säkert att det ligger en hel del i Hankes resonemang. Precis som han säger så skall man nog tänka över sitt eget behov. Jag skulle precis som han hellre sätta i min Fasst-modul och köra med Futaba-systemet om jag hade en större/dyrbarare modell - om inte annat har man känslan att man kan lite mera på detta än nåt billigt "Kina-skit" och bara det är inte fy skam...
    Å andra sidan så är de flesta 2,4-system idag överlägsna alla tidigare 35 MHz-system när det gäller elektriska störningar och är man en vanlig söndagsflygare med inte alltför krävande behov så kommer de flesta Kina-system att fungera förträffligt.
    Visst kan t ex en enstaka 2,4 Ghz-mottagare strula men strulade gjorde det även på 35 MHz-tiden vilket vi inte skall glömma. Generellt har vi nog klart färre radiostörningar numera oavsett 2,4-system. Men rätt system till ditt behov - där har definitivt Hanke en poäng.
    Hälsningar
    Roger

  19. #19

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlägg
    Nja Ove, att futaba kostar betydlig mer beror på största delen av att man i futaba har dubbla oberoende mottagare med full diversity. FrSky har inte diversity i rätta meningen, de har två antenner samt en enkel elektronisk switch som enligt ett givet intervall skiftar mellan antennerna. Men visst även om FrSky skulle montera dubbla chip med "riktigt" diversity på antennerna så skulle de fortfarande vara billigare.

    Vad gäller FPV med FrSky så har jag tillräcklig erfarenhet att säga att den funkar inte alls med varken 2.4 eller 1.2 videolänkar, max så har jag 100 meters räckvidd (3st plan har gått i backen), nån mer som har provat får gärna berätta vad de har för erfanheter. Varken min spektrum eller Futaba är ens i närheten av FrSky:s dåliga räckvidd.

    Visst är många av dessa "kinessystem" billiga men jag vill nog också påstå att de har sitt pris, det finns en anledning till priset. Visst funkar det, men hur? Jo olika, för alla flyger på olika sätt. Alla behöver inte mer än 200-300meter räckvidd vilket är mycket vid "vanlig klubbflygning". Vid FPV krävs det att man lägger ner nån krona mer om man vill ha ett "rock solid" system.

    Det jag vill ha sagt är att vet man och förstår skillnaden mellan att busa runt på fältet i en 100x100m box så funkar nog det mesta, men i en maskin där man har mycket elektronik är min erfarenhet att dessa billigare systemen inte klarar det. Nåstans i designen måste det ju sparas på pengarna, det går helt enkelt inte att bygga en mottagare eller sändare för 1/4 av priset och ha samma presentanda/kvalitet.

    Visst bygger både spektrum och futabas system på en standard, en 1mb WLAN krets men det är ju hur man bygger upp allt runt omkring den samt mjukvaran som i slutändan bestämmer kvaliteten och prestandan.
    I andra tester jag läst är det inte minst den långa räckvidden som imponerar vad gäller Frsky. Men tydligen har de mindre 4 ch mottagarna kortare räckvidd. Nu vet jag inte om det är några speciella förhållanden för just FPV flygning men i övrigt har vad jag förstått Frsky legat i topp vad gäller räckvidd.

    Däremot har jag problem med att ett antal billiga Futaba standardservon blivit väldigt ryckiga med Frsky. Ska dock nämnas att jag inte testat dem med ngn annan radio. Ryckigheten försvann med Hitecservon.

    Vad gäller Kinaskit eller inte inbillar jag mig att elektroniken är tillverkad i Kina oavsett vad det står för märke utanpå. Sedan kan det ju hända att kvalitetskontrollen är strängare på vissa märken. Ska man ha någon nytta av att det står Futaba på sändaren antar jag att man får gå upp rejält i pris. Det duger nog inte med någon av deras billigare modeller.

    /Mats
    Senast redigerat av senmathal den 2011-01-18 klockan 23:42.

  20. #20
    Wulfmans avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    481
    Jobb
    Entrepenör
    Klubb
    Siljansbygdens MFK

    Standard

    Baua

    Tack för länken, orginalmodul för en 700 hundring är var de borde ligga även i Sverige.
    Kyosho Extra EP Turnigy 50-55B 600kv / ST MX-2
    Tiger Moth Saito 62 4t
    Piper J-3 Cub OS 70 4t
    Bellanca Decathlon OS 46 fx
    Spitfire Supermarine Saito 62 4t
    Henschel HS-129 dubbla os 10
    Focke Wulf TT15
    Bygger:P-40E Warhawk 1/6 skala OS200 FSP (fortfarande)

    "En gång modellflygare, alltid modellflygare"

Liknande ämnen

  1. Törs man köpa skit billiga lipo ackar?
    Av bogieboy i forum Batterier och Laddare
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2013-01-05, 15:56
  2. frsky 2.4GHz V8 8k Inbyggnadsmodul
    Av maccan i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-13, 02:09
  3. Vilken nybörjar modell ska jag satsa på
    Av roggie_49 i forum Metanolmodeller
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2009-10-24, 17:45
  4. Törs man ladda (snabbt svar)
    Av Casimir_rc i forum Batterier och Laddare
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-09-03, 17:58

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •