Reklam

 
Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Finlands längsta bro

  1. #1
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard Finlands längsta bro

    Idag var det soligt och fint, så jag begav mig iväg ut till skärgården (Replotbron) tillsammans med min co-pilot. Förstås blåste det rejält ute i skärgården, inte alls så lugnt som jag trodde att det skulle vara. Vi vågade inte gå lika långt ut på isen som pilkfiskarna (det är strömt och svag is under bron). Co-piloten tyckte att min EasyStar såg ut som en liten prick när jag närmade mig brons första pylon så jag vågade mig inte längre ut. Ska göra ett ordentligt räckviddstest inför nästa flygning så kanske jag vågar flyga ut till mitten av bron. Hoppas också på vindstilla vid nästa försök.


  2. #2

    Standard

    snyggt!

    du skulle kunna sitta mitt på bron (om man får det) och flyga lika långt åt bägge hållen = dubbel räckvidd inom synhåll
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  3. #3

    Standard

    Håller med läckert
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  4. #4

    Standard

    Snyggt!!!!!!! Hur många sjöar har Finland?

  5. #5
    sundqvistjohans avatar
    Reg.datum
    jul 2006
    Inlägg
    1 298
    Jobb
    Musiklärare
    Klubb
    Sundom RC Club

    Standard

    Finland kallas ”De tusen sjöarnas land”, men antalet sjöar är betydligt högre än så. Enligt wikipedia finns 187 888 sjöar med en yta större än 500 m².

    Den is som syns i min video är inga sjöar utan havet (Kvarken), havet mellan Vasa i Finland och Umeå i Sverige. Tack vare Replotbron kan man åka bil ända ut till Björkö, en god bit på väg till Umeå. Har märkt ut bron på kartan nedan.


  6. #6

    Stig H.s avatar
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    250
    Jobb
    Byggnadsingenjör
    Klubb
    RCFF och Karlstads MFK

    Standard

    Hej,
    Unika och tjusiga bilder på ett imponerande brobygge. Enormt hur tekniken gått framåt.
    Men låt det nu stanna vid att så småningom kanske smeka pylonerna med EasyStaren - inte t.ex. försöka landa på taket av någon långtradare som passerar !
    mvh
    Stig
    2,4 GHz - en milstolpe inom RC-tekniken

  7. #7

    Standard

    Vio vio! Vackert!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •