Reklam

 
Sidan 8 av 8 FörstaFörsta ... 345678
Resultat 141 till 153 av 153

Ämne: Turnigy 9X

  1. #141

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Timtimtim Visa inlägg
    Har iallfall beställt ett life batteri så får väl se när det kommer, kör på vanliga AA batterier nu hehe, finns det någon nackdel med dessa?
    AA:na eller LiFe:t?
    Enda är väl se till att kalibrera voltmätarn i radion o sätt ackvarningen på 3.0-3.1V cell för LiFepacket. O laddar du flygackar (LiPo) med samma laddare som LiFe så kolla att du verkligen är i rätt program innan du laddar...
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  2. #142

    Standard

    Tänkte mer på AA:na om dessa är dåliga på något vis? annars ska jag tänka mig för så jag ställer in rätt program i laddaren hehe

  3. #143

    Standard

    Problemet är snarare kvaliteten på batterihållaren som ofta glappar (kanske är bättre numera?)


    För att ta radion ett steg vidare så har jag ett ERSKY9X kort liggandes.

    Detta byter ut orginal "moderkort" mot ett mycket bättre, fler funktioner och fler möjligheter.

    Till detta har jag även beställt OpenLRS. Denna kommer sitta i det vanliga modulfacket på baksidan och jag kommer byta till min interna FR-SKY DIY med en knapp
    (se tex Daddes sida för en beskrivning hur man kan ha dubbla moduler)

    Utöver det kommer jag även byta ut en vridpot mot en med fasta lägen. Det för att få klicklägen när jag byter flightmode i Arduplane.

    //UndCon
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  4. #144

    Standard

    Jisses - kanske står nåt om det redan i tråden men jag har flugit min 9X/open9x eller opentx som det heter med fel expovärden och trott att man flyger lite väl illa...
    Futabavanan har betytt negativt expo = mindre servorörelse vid spakcenter. Och så har jag ställt in med companion9X så det har inte blivit av att kolla kurvor, men till slut upptäckte jag att programvaran definierar expo tvärtom a la spektrum - dvs positivt expo ger mindre/snällare spakar i mittläge...
    Ifall nån mer lyckas misslyckas, typ...
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

  5. #145

    Standard

    Har haft min TGY 9x ett tag nu med er9X och är mycket nöjd med den!
    Tänkte ta den ett steg längre genom att installera Gimbals från Aurora 9 och byta moderkortet till ett ERSKY9X, egentligen byter jag moderkortet bara för att kunna köra "vanliga" pottar, istället för dom knepiga 60 graders potarna som 9x envisas med att använda. har ezUHF som sändare till radion, och det fungerar utmärkt.

    Så snart har jag ett Smartieparts kort till övers om någon vill börja modda sin 9x

  6. #146
    Flufs avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    1 580
    Jobb
    Datornörd på heltid
    Klubb
    Mölndals ModellFlyg

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bmw Visa inlägg
    Har haft min TGY 9x ett tag nu med er9X och är mycket nöjd med den!
    Tänkte ta den ett steg längre genom att installera Gimbals från Aurora 9 och byta moderkortet till ett ERSKY9X, egentligen byter jag moderkortet bara för att kunna köra "vanliga" pottar, istället för dom knepiga 60 graders potarna som 9x envisas med att använda. har ezUHF som sändare till radion, och det fungerar utmärkt.

    Så snart har jag ett Smartieparts kort till övers om någon vill börja modda sin 9x
    Spännande, gör gärna en liten bygglogg på det

    PS. Jag är intresserad av en gimbal, min högra bråkar lite med mig.

  7. #147
    dvogonens avatar
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    493
    Jobb
    Programutvecklare
    Klubb
    Tullinge MF

    Standard

    Om du redan har delarna eller vill göra modifikationen som ett roligt projekt så kan det vara värt priset. Men annars släpper FrSky sin första radio om någon månad. Radion kan använda samma moduler som 9x och har alla modifikationer på plats från start (riktiga pottar, ljud, mer minne, bättre processor etc, etc). Radion kör open-source, precis som 9x.
    Det lär bli billigare att köpa en färdig radio än att uppgradera en 9x...

  8. #148

    Standard

    Jo, så är det!
    Men jag väntar nog minst 1 år innan jag köper FrSky sändaren, vill se hur den fungerar med UHF system först.
    Hört att dom vanliga FrSky produkterna är rätt så "RF noise" (översättning?) av sig.

    9X'an är välbeprövad och ett säkert kort för stunden.

  9. #149

    Standard

    Min 9X funkar så bra att jag drar mig för att installera mitt ERSKY9X som har blivit liggandes hemma.

    //UndCon
    Senast redigerat av UndCon den 2013-04-16 klockan 09:08.
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  10. #150

    Standard

    Vilken revision har du på ditt kort? Den med SD-kort plats?

  11. #151

    Standard

    http://www.undcon.com/2012/10/23/ersky9x-2/

    Länkade ovan - du ser på bilderna....ja det har kortplats
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  12. #152

    Standard

    Okej, ser inte ut som mitt..
    Vet nämligen inte vilken Rev jag har, trodde minneskortplatsen kom till rev-c.. Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	revC.jpg 
Visningar:	117 
Storlek:	55,2 KB 
Id:	38341

  13. #153

    Standard

    Det står rev B1 på mitt
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

Liknande ämnen

  1. Turnigy vingservon
    Av uffe40 i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-07-24, 17:21
  2. Low voltage Turnigy Acc
    Av Pelleflygare i forum Elmodeller
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2013-06-08, 00:18
  3. Turnigy VS Scanner
    Av Flowtu i forum Elmodeller
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-05, 20:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •