Reklam

 
Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Nu ska jag ha en dlg men vilken?

  1. #1
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    1 250
    Jobb
    Egen företagare
    Klubb
    mfk pegasus

    Standard Nu ska jag ha en dlg men vilken?

    hej
    Jag började titta lite på DLG plan i sommras men då ville inte ekonomin vara med
    Efter att ha dreglar på tangentbordet ända tills nu så har jag hittat 4st som jag skule vilja ha lite åsikter om.

    Den första är blaster 3 vilket är den "billigaste" av de fyra eller ja iaf i det utförandet.
    http://www.hyperflight.co.uk/product...de=BLASTER%2D3

    På LD models så hittade jag Akcent 2 och Stark.
    Dessa skulle jag köpa via www.wing-king.net. Det jag har hittat om Akcent 2 är att den flyger bra men lite snabbare än "normalt" men Starken har jag inte hittat något om.
    Jag vet inte ens om den går att köpa ännu.

    Sedan började jag titta på Fierworks 4.2 vilket är den dyraste men är den kärran som ser bäst ut, utseende mässigt i alla fall .
    Är det värt att sattsa på wingletsen?
    Ska jag ta disser vingen eller kolfiber vingen det skilljer u bara 42euro om man tar med kolfiber fenan och stabilizatorn.
    http://www.pcm.at/english/index2.htm

    Jag har 3st radio carbon art's DVDer på väg ifrån T9 hobby. Jag tänkte att de borde hjälpa en komma igång uta allt för allvarliga misstag. Vi får väll se om det blir något tävlande nästa sommar.

    Kom gärna med tips på andra dlg plan om ni tycker att dessa är helt idiotiskt att börja med.
    Har ni begagnade maskiner så hör gärna av er jag är öpper för alla allternativ.

    Det vore kul att komma i kontakt med andra dlg piloter i göteborg/varbergs närhet.
    glöm inte bilder och filmer

    MVH
    Daniel L

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2008
    Inlägg
    468
    Jobb
    Systemutvecklare
    Klubb
    Team Tornado

    Standard

    Det var ett tag du skrev detta, men hur går det för dig med DLG-köpet? Jag har själv en Blaster2 och är väldigt nöjd med den. Jag har sett Fireworks flyga och så vitt jag kan se så går den riktigt fint.

    Blaster 3 är ju lättare och styvare än tvåan och med avseende på det så ska den vara riktigt trevlig att flyga.
    Mvh, Thomas

    Modellflyg ur ett kretsloppsperspektiv
    Byggsats - Flygplan - Byggsats igen...

  3. #3

    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    53
    Klubb
    Helsingborgs Modellflygklubb

    Standard

    Jag har beställt min första
    Men jag valde faktiskt helsvenskt, en A2 från Andreas Karlsson i Säter, priset är billigare än Blaster 3 på Hyperflight och du kan köpa reservstabbar och fenor om det behövs.

  4. #4

    Reg.datum
    mar 2008
    Inlägg
    494
    Jobb
    lokförare/magiker
    Klubb
    SRFK,MMFK

    Standard

    tror inte du blir besviken, flyger själv en Andreas A2+.

    Vilken jäkla maskin altså¨... helt underbar att kasta och flyga, måste nog köpa en ny snar då denna nästan är utsliten..

  5. #5
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    1 250
    Jobb
    Egen företagare
    Klubb
    mfk pegasus

    Standard

    Min blaster 3 hänger fortfarande med och den har inte en skråma tack vare den hemma byggda transport lådan .
    Tyvärr så var kast pinnen inge vidare. Den delaminerade och jag lagade den men på Rcff shoot out så delaminerade den igen.
    glöm inte bilder och filmer

    MVH
    Daniel L

  6. #6

    Standard

    Vad menas med ?delaminerade?
    Funderar själv på att köpa mig en blaster3 nämligen men detta låter dåligt. något man kan göra för att undvika detta på förhand?

  7. #7
    Daniel Ls avatar
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    1 250
    Jobb
    Egen företagare
    Klubb
    mfk pegasus

    Standard

    tjenare. Nä det är inte så farligt som det låter. Det var inne i vingroten i framkanten som det yttrre glasfibret som hade lossnat. Det var en sträcka på 3cm lång å 2mm djup. Detta lagades lätt med Foam safe CA och man förhindrar det genom att sätta dit en tejpremsa längs framkanten. Detta får väll räknas som vanligt slitage på en dlg men det var nog jag själv som drog handen över framkanten när jag skulle ta upp den ur sin transportlåda, men jag är inte hundra på det.

    För övrigt så är det en helt otrolig modell. Jag har d60 servon runt hela modellen men ett d47 hade nog passat bättre till sidorodret.
    glöm inte bilder och filmer

    MVH
    Daniel L

  8. #8
    henke2s avatar
    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    3 201
    Klubb
    Ljungby RC-Klubb

    Standard

    Jag kör också en A2, fungerar riktigt fint. Du får den byggd precis som du vill och bra support dessutom! Flyger kanon

Liknande ämnen

  1. Vilken dag :)
    Av Sickan i forum Allmänt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2012-10-12, 22:54
  2. Vilken dag!
    Av sundqvistjohan i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-07-27, 21:43
  3. Vilken bil ska man köpa?
    Av tonic i forum Bilar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-04-14, 20:54
  4. Vilken kamera?
    Av T5 i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2008-03-07, 20:31
  5. Vilken kut off V på lipos?
    Av Krille i forum Batterier och Laddare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-04, 17:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •