Reklam

 
Sidan 2 av 38 FörstaFörsta 123456712 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 755

Ämne: TF Mustangbygge

  1. #21
    Krilles avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    1 183
    Jobb
    Flygtekniker JAS 39 Gripen på F7
    Klubb
    Slättlanda MFK

    Standard

    Ang toe in/out så kan du läsa artikeln på denna länken om du vill. Läs page 3-6
    http://www.eaahighriver.org/Newslett...R1410_NEWS.pdf

    Kortfattat så skriver dom ungefär det jag skrev, toe-out är det som gäller.

    Ett annat exempel som står i texten.
    Tänk dig att du landar och kommer ner med vänster vinspets lägre än den högra. Då tar vänster landställ i backen först. Har du toe-in så vill hjulet svänga åt höger. Vilket gör att vänstra vingspetsen troligen kommer att slå i backen.
    Med toe-out vid samma landning vill ju hjulet svänga åt vänster och planet rätar ut sig och du slipper skrapa i vingen.
    //Kristoffer gustafsson

    Flygplan: Vortex F3A, Sebart Wind S Pro, Sebart Wind S 50e
    Helikopter: T-rex 700 DFC,
    Sändare: Futaba T18SZ,

  2. #22

    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    766
    Jobb
    Ett heminredningsföretag.
    Klubb
    Habo Modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Krille Visa inlägg
    Ang toe in/out så kan du läsa artikeln på denna länken om du vill. Läs page 3-6
    http://www.eaahighriver.org/Newslett...R1410_NEWS.pdf

    Kortfattat så skriver dom ungefär det jag skrev, toe-out är det som gäller.

    Ett annat exempel som står i texten.
    Tänk dig att du landar och kommer ner med vänster vinspets lägre än den högra. Då tar vänster landställ i backen först. Har du toe-in så vill hjulet svänga åt höger. Vilket gör att vänstra vingspetsen troligen kommer att slå i backen.
    Med toe-out vid samma landning vill ju hjulet svänga åt vänster och planet rätar ut sig och du slipper skrapa i vingen.
    Hej Kristoffer!

    Det var en väldigt intressant läsning och jag kan bara konstatera att man lära sig något nytt varje dag. Jag blir väldigt sugen på att testa med lite toe-out på min lilla Musse, men jag får nog vänta tills fältet är snöfritt annars hjälper nog vare sig det ena eller det andra.

    Tack för infon!

    /Olov

  3. #23

    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    766
    Jobb
    Ett heminredningsföretag.
    Klubb
    Habo Modellflygklubb

    Standard Så här långt

    Det vore en lögn att påstå att det skenar under veckorna. Men, det är nog inte så mycket att göra något åt då mitt jobb och familj tar en hel del tid i veckorna. Men lite har det i alla fall blivit gjort. Bland annat har jag insett att de "kabeltrummor" av papper som rekomederades att sätta på plats innan sammanfogningen av vinghalvorna hade varit så ända in i h-vete mycket lättare att få dit odemolerade om jag följt bygganvisningarna. Tack och lov kommer de inte att synas annat än vid våldsammare markpåkänning.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_2700.jpg 
Visningar:	294 
Storlek:	58,1 KB 
Id:	19461
    Under veckan har jag även ägnat mig åt min favoritsysselsättning, nämligen att svarva inlimningsmuttrar. Denna gång är det 16 st för montering av servofästen i vingen för både skev och flaps. Jag har även gjort 4 st nya aluminiumfästen för servona.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_2703.jpg 
Visningar:	322 
Storlek:	83,0 KB 
Id:	19462Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_2699.jpg 
Visningar:	265 
Storlek:	43,7 KB 
Id:	19463
    Då dessa är klara och på plats kommer jag att påbörja plankningen och det blir förhoppningsvis under helgen.

  4. #24
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    Huvudsaken är att man har kul! Den är en fantastisk flygare,så du har nåt att se fram emot och det rullar ju på.
    Kul att du sätter in bilder på bygget!
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  5. #25

    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    766
    Jobb
    Ett heminredningsföretag.
    Klubb
    Habo Modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bokis Visa inlägg
    Huvudsaken är att man har kul! Den är en fantastisk flygare,så du har nåt att se fram emot och det rullar ju på.
    Kul att du sätter in bilder på bygget!
    Hej!
    Ja, jag håller med dig om att huvudsaken är att det är roligt och det är det. Det var skönt att höra att den är en fantastisk flygare och jag hoppas att min blir skoj i luften också.
    /Olov

  6. #26

    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    766
    Jobb
    Ett heminredningsföretag.
    Klubb
    Habo Modellflygklubb

    Standard Plankningen närmar sig

    Nu har jag gjort fästena färdiga för skevservona och snart är även fästena för flapsen klara. Nedan syns mina hemmagjorda servofästen för skev och på bilden till höger syns mina inlimningsmuttrar.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_2704.jpg 
Visningar:	232 
Storlek:	46,5 KB 
Id:	19474Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_2708.jpg 
Visningar:	240 
Storlek:	31,5 KB 
Id:	19475
    Jag passade även på att limma in en trekantslist för att förstärka landställsinfärstningen.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_2707.jpg 
Visningar:	238 
Storlek:	30,7 KB 
Id:	19477
    Första delan av plankningen under 16 kg sand.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_2705.jpg 
Visningar:	300 
Storlek:	80,2 KB 
Id:	19476

  7. #27

    Reg.datum
    nov 2009
    Inlägg
    149
    Klubb
    ÅLLEBERGS MODELLFLYGKLUBB

    Standard

    Hej Trevligt med en Mustang-byggare i mina trakter. Lycka till med Ditt nya bygge. Min Mustang är nu träfärdig - glasad
    och lite spacklad men ämnnu ej färglagd.
    Problemet med denna skala-kärra är att det fordras en hel del mycket dyra komplementinköp till modellen.
    Så ha inte mera bråttom än att Din plånbok hänger med. Själv har jag på min Mustang köpt en specialljuddämpare -
    dold linkage - skjutbar huv med liniärt servo 100 mm och kanske den bästa modellmotorn på marknaden.
    För att kunna klara alla funktioner krävs en Futaba 12 kanalers sändare med mottagare och prislappen för en sådan
    anläggning ligger idag på cirka 13,500 - 14,500:-
    Mitt pågående projekt är idag en Super Stearman 1/4 skala som jag bygger efter en nedskalad originalritning till 1/4 skala.
    Alltså ingen byggsats utan ett rent flak o list bygge. Det är klart att det tar längre tid men jag anser att tiden för ett
    skalabygge får ta tid - om det skall bli rätt och kännas bra. Om Du byggt en eftermiddag eller några timmar vid bygg-
    bordet och går mot dörren så skall Du stanna minst 2 ggr och titta tilbaka på byggbordet - då har Du den rätta känslan och
    då är Ditt bygge helt ok och Du kan vara nöjd med vad Du denna kväll har utfört och skapat.
    Det är ine heller så stora extra detalj inköp till denna skala kärra - lite instrumentpaneldetaljer - kanske lite ljus och lite
    motorattrappdetaljer. Landningstället på min Stearman skall vara fjädrande och detta kanske kräver någon fackmans
    medverkan. Originalkärran i fullskala har jag hittat på Nya Zeeland och då vet jag vad som krävs.
    Tidagare har jag köpt en Super Stearman i ARF utförande men det är ingen höjdare att se Super monokotfilmen släppa
    ifrån kroppen. Nä - ARF-modeller är vad vi i Ållebergs modellflygklubb kallar "Visa-korts modeller" och en kärra i ARF är
    en för mycket. Hör av Dig. Hälsningar Ingemar Nabbing SMFF nr 1438.

  8. #28
    Coxs avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    229
    Klubb
    Karlstad MFK

    Standard

    Härligt bygge.
    Tänkta bara tipsa om muttrar i aluminium, låg vikt och de greppar bra utan lim, finns i M2-M4 och med olika längder hos mft.nu

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ImageViewer.jpeg 
Visningar:	234 
Storlek:	16,0 KB 
Id:	19515
    Kör så det ryker!

  9. #29

    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    766
    Jobb
    Ett heminredningsföretag.
    Klubb
    Habo Modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av INGEMAR NABBING Visa inlägg
    Hej Trevligt med en Mustang-byggare i mina trakter. Lycka till med Ditt nya bygge. Min Mustang är nu träfärdig - glasad
    och lite spacklad men ämnnu ej färglagd.
    Problemet med denna skala-kärra är att det fordras en hel del mycket dyra komplementinköp till modellen.
    Så ha inte mera bråttom än att Din plånbok hänger med. Själv har jag på min Mustang köpt en specialljuddämpare -
    dold linkage - skjutbar huv med liniärt servo 100 mm och kanske den bästa modellmotorn på marknaden.
    För att kunna klara alla funktioner krävs en Futaba 12 kanalers sändare med mottagare och prislappen för en sådan
    anläggning ligger idag på cirka 13,500 - 14,500:-
    Mitt pågående projekt är idag en Super Stearman 1/4 skala som jag bygger efter en nedskalad originalritning till 1/4 skala.
    Alltså ingen byggsats utan ett rent flak o list bygge. Det är klart att det tar längre tid men jag anser att tiden för ett
    skalabygge får ta tid - om det skall bli rätt och kännas bra. Om Du byggt en eftermiddag eller några timmar vid bygg-
    bordet och går mot dörren så skall Du stanna minst 2 ggr och titta tilbaka på byggbordet - då har Du den rätta känslan och
    då är Ditt bygge helt ok och Du kan vara nöjd med vad Du denna kväll har utfört och skapat.
    Det är ine heller så stora extra detalj inköp till denna skala kärra - lite instrumentpaneldetaljer - kanske lite ljus och lite
    motorattrappdetaljer. Landningstället på min Stearman skall vara fjädrande och detta kanske kräver någon fackmans
    medverkan. Originalkärran i fullskala har jag hittat på Nya Zeeland och då vet jag vad som krävs.
    Tidagare har jag köpt en Super Stearman i ARF utförande men det är ingen höjdare att se Super monokotfilmen släppa
    ifrån kroppen. Nä - ARF-modeller är vad vi i Ållebergs modellflygklubb kallar "Visa-korts modeller" och en kärra i ARF är
    en för mycket. Hör av Dig. Hälsningar Ingemar Nabbing SMFF nr 1438.
    Hej Ingemar!

    Vad roligt att höra att det finns ytterligare ett bygge av en Musse i närheten. Är det en byggsats eller bygger du från ritning? Jag kan inte hitta den här på siten. Ja, det lär gå åt både tid och pengar men jag har redan nu en hel del av hårdvaran i lådorna. Jag köpte all hårdvara av Ompa vilket gör att jag klarar mig ett bra tag fram över. Vad det gäller radio räknar jag med att klara mig med min Futaba TFG8 som numera är en 12+2 kanalare för knappa 4000:-.

    Vad det gäller ditt bygge av Super Stearman så kommer jag nog ha koll på det och se om jag inte kan stjäla några tips och trix.

    Och nog fyller väl en ARF sin funktion även om man inte får nöjet att bygga dom.

    Mvh Olov

  10. #30

    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    766
    Jobb
    Ett heminredningsföretag.
    Klubb
    Habo Modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Cox Visa inlägg
    Härligt bygge.
    Tänkta bara tipsa om muttrar i aluminium, låg vikt och de greppar bra utan lim, finns i M2-M4 och med olika längder hos mft.nu

    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	ImageViewer.jpeg 
Visningar:	234 
Storlek:	16,0 KB 
Id:	19515
    Hej!

    Det är ju sånt här som man på inga villkors vis vill veta av efter att ha tillbringat en ansenlig tid vid svarven, men vad är väl köpta muttrar mot egenhändigt tillverkade.

    Skämt å sido, jag tackor och bockar för tipset!

    Mvh Olov

  11. #31

    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    766
    Jobb
    Ett heminredningsföretag.
    Klubb
    Habo Modellflygklubb

    Standard Ytterligare ett steg närmare plankning

    För dom av er som inte fattat det ännu avskyr jag att planka. Jag är helt enkelt livrädd (nja, kanske lite överdrivet) för att det ska bli skevt, snett, krokigt och vad det nu kan bli.

    Nedan syns jag slipa till kanten på det första flaket som tillsammans med ytterligare fyra ska bli undersidans plankning. Bilden till höger föreställer slipning av framkanten i lätt vinkel för att den ska sluta tätt mot LE.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_2709.jpg 
Visningar:	229 
Storlek:	57,7 KB 
Id:	19536Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_2710.jpg 
Visningar:	245 
Storlek:	43,8 KB 
Id:	19537

    Bägge flaken färdiga och tillskurva för att passa runt radiatorn.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_2711.jpg 
Visningar:	227 
Storlek:	46,8 KB 
Id:	19538Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_2713.jpg 
Visningar:	234 
Storlek:	47,4 KB 
Id:	19539

    Efter tips av en flygkompis om att fukta pappret innan jag rullar det runt något lämpligt tillverkades den första kabeltrumman runt ett VP-rör och limmades ihop med förtunnat vitlim. Det blev riktigt bra förutom att jag nu har ett VP-rör med ett fastlimmat papper runt. Är det det som kallas för produktutveckling? Undrar vad värdet kan vara på en dylik produkt?
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_2717.jpg 
Visningar:	238 
Storlek:	86,3 KB 
Id:	19540

    Tack och lov gick den att lossa då den torkat lite ytterligare och nedan syns den på sin rätta plats.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_2718.jpg 
Visningar:	236 
Storlek:	67,8 KB 
Id:	19541

    Jaha, nu börjar jag få ont om ursäkter för att skjuta upp plankningen mycket längre.

    /Olov

  12. #32

    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    766
    Jobb
    Ett heminredningsföretag.
    Klubb
    Habo Modellflygklubb

    Standard Plankning

    Då har jag gett mig på plankningen. Jag började med att fästa framkanten av flaket med PU-lim som fick härda över natten. Det såg riktigt tätt och bra ut i morse.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_2720.jpg 
Visningar:	198 
Storlek:	50,6 KB 
Id:	19639
    Nedan syns höger vinghalvas plankning limmad med PU-lim och satt under press av ett antal sandpåsar. Under vingen har jag pallat upp med stöd för att inte vingen ska krökas under belastningen.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_2721.jpg 
Visningar:	229 
Storlek:	78,1 KB 
Id:	19640Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_2724.jpg 
Visningar:	230 
Storlek:	56,3 KB 
Id:	19641
    Och sista bilden för idag visar kabeltrumman för sladdarna till positionsljuset.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_2723.jpg 
Visningar:	241 
Storlek:	46,0 KB 
Id:	19642

    Nu är det bara en natts nervös väntan innan jag kan se resultatet

  13. #33

    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    766
    Jobb
    Ett heminredningsföretag.
    Klubb
    Habo Modellflygklubb

    Standard Vedermödor

    Efter att jag plankat första halvan av undersidan på vingen konstaterade jag att min byggbänk inte var OK. Den sackade i mitten. Så under lördagen byggde jag en ny. Den nya skivan är en vanlig bänkskiva till kök beståendes av stavlimmad furu. Under denna skiva har jag skruvlimmat ett regelverk som stomme. Nu känns det väldigt stadigt och jag hoppas att den fortsätter att vara plan. Konsekvensen av den gamla byggskivan blev en ca 4 mm mindre v-form på vingen. Med tanke på att den totala v-formen är ca 195 mm så hoppas jag att dessa 4 mm inte påverkar flygförmågan allt för mycket.

    När den nya byggskivan var på plats var det dags att limma andra halvan av plankningen. Här gick jag på pumpen. Efter att jag lagt på PU-limmet och fått plankningen på plats och tyngt ner med mina sandpåsar ser jag att plankningen "stångas" och jag lyckas inte att få en del i mitten att komma i kontakt med spryglarna hur jag än gör. Det var bara att bita i det sura äpplet och pilla bort plankningen igen. Under demonteringen sprack den på ett antal ställen och jag hade ett himla jobb med att tvätta bort det värsta av PU-limmet medans det var någorlunda blött.

    Under söndagen limmades delarna samman igen och jag gjorde ett nytt försök efter att jag putsat av lite vid mittskarven för att säkra att det inte var här det stångades. Den här gången gick det bra och det ända som syns av missödet är lite blänk i balsan efter CA-limmet.

    Nedan syns undersidan nästan färdig. Det som saknas är den sista trekanten i framkant.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_2725.jpg 
Visningar:	167 
Storlek:	38,1 KB 
Id:	19728 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_2727.jpg 
Visningar:	179 
Storlek:	25,2 KB 
Id:	19729

    Äntligen är hela undersidan klar och det verkar som om det blev OK. Jag hade stor nytta av det tips jag fått om att använda fönsterputs med ammoniak i för att mjukgöra balsan. Det funkade kanon!
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_2730.jpg 
Visningar:	182 
Storlek:	33,7 KB 
Id:	19732 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_2732.jpg 
Visningar:	172 
Storlek:	25,8 KB 
Id:	19733

    Nästa byggmoment blir att ta upp hål för ställ och luckor samt att få luckorna på plats. Det kommer att bli ett himla trevligt pill som kommer att ta tiiiiiid. Finns det någon som har ett bra tips på hur man på bästa sätt tar upp hålet i plankningen så att det blir en jämn glipa runt om luckorna?

    /Olov

  14. #34
    Ompas avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    2 925
    Blogginlägg
    2
    Jobb
    Grävmaskinist
    Klubb
    Ingen för närvarande

    Standard

    Härligt att se det går framåt för dig
    Att det händer enstaka missöden är väll nästan mer regel än undantag, säg det bygge som går helt smärtfritt och utan små fadäser

    Huvudsaken är att man innser att det blir fel och kan åtgärda det. Värre vore det annars. Det ser hur som helst väldigt bra ut, och jag fotsätter hålla koll på din tråd. Längtar efter att få se 'mina' före detta prylar komma till användning

    Kör så det ryker
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby

    //Tomas//


  15. #35

    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    766
    Jobb
    Ett heminredningsföretag.
    Klubb
    Habo Modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Ompa Visa inlägg
    Härligt att se det går framåt för dig
    Att det händer enstaka missöden är väll nästan mer regel än undantag, säg det bygge som går helt smärtfritt och utan små fadäser

    Huvudsaken är att man innser att det blir fel och kan åtgärda det. Värre vore det annars. Det ser hur som helst väldigt bra ut, och jag fotsätter hålla koll på din tråd. Längtar efter att få se 'mina' före detta prylar komma till användning

    Kör så det ryker
    Hej Tomas!

    Ja, att det blir fel ibland har jag inget större bekymmer med bara jag begriper vad som gjorde att det blev fel och att jag lyckas rätta till det.

    Då jag nu har kommit till håltagande för ställen samt montering av luckor så lär du snart se de komma till användning. Det ska bli himla skoj och jag ser fram emot den dag då jag kan provköra ställ och luckor.

    Kör så det ryker gör jag väl kanske inte, men det dammar, luktar CA-lim och stinker ammoniak... Och det är ju nästan lika bra

    Mvh Olov

  16. #36

    Lelles avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    1 473
    Jobb
    Fritidsidkare
    Klubb
    Södertälje MFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av hjalleo Visa inlägg
    Finns det någon som har ett bra tips på hur man på bästa sätt tar upp hålet i plankningen så att det blir en jämn glipa runt om luckorna?

    /Olov
    Hej Olov.
    Jag skulle nog ge dej tipset att gjuta nya luckor i glasfber, då kan du få luckor som får minimala glipor, och framförallt så blir dom mera hållbara.
    /Lelle

  17. #37

    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    766
    Jobb
    Ett heminredningsföretag.
    Klubb
    Habo Modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Lelle Visa inlägg
    Hej Olov.
    Jag skulle nog ge dej tipset att gjuta nya luckor i glasfber, då kan du få luckor som får minimala glipor, och framförallt så blir dom mera hållbara.
    Hej Lennart!

    Jag tackar för tipset. Det hade varit ett bra sätt att göra om det inte var för att jag redan har jättefina inre och yttre luckor som jag tänker använda.

    Det är själva håltagningen som jag funderar över hur man ska göra för att det ska bli snyggt.

    Mvh Olov

  18. #38

    Lelles avatar
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    1 473
    Jobb
    Fritidsidkare
    Klubb
    Södertälje MFK

    Standard

    Det finns riktigt tunna sågblad i bygghandeln som bara är 0,2-0,3mm. Dom går ganska lätt att såga med så det blir riktigt små glipor. Kolla hos din järnhandlare.

    Lycka till.
    /Lelle

  19. #39

    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    766
    Jobb
    Ett heminredningsföretag.
    Klubb
    Habo Modellflygklubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Lelle Visa inlägg
    Det finns riktigt tunna sågblad i bygghandeln som bara är 0,2-0,3mm. Dom går ganska lätt att såga med så det blir riktigt små glipor. Kolla hos din järnhandlare.

    Lycka till.
    Hej Lennart!

    Ja, det kanske vore ett bra verktyg att använda. Tack för tipset!

    Mvh Olov

  20. #40

    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    766
    Jobb
    Ett heminredningsföretag.
    Klubb
    Habo Modellflygklubb

    Standard Julafton? Nä, men väl dags för lucköppning.

    Under kvällarna i veckan som har gått har jag slipat och putsat till alla 8 delar till de inre och yttre landställsluckorna.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_2740.jpg 
Visningar:	201 
Storlek:	38,3 KB 
Id:	19877

    Efter det var det dags att göra ett rufft hål i plankningen så att jag fick något att utgå ifrån när jag ska rita in exakt var luckorna ska vara placerade. Tyvärr kommer jag inte att kunna få dom så tätt samman i mitten som jag hade önskat. Det hade krävts en mycket större modifiering än den som Ompa tipsade mig om tidigare i tråden. Inte för att Ompas tips var meningslöst, det gjorde att jag kom avsevärt mycket närmare verkligheten. Se bilderna nedan hur det ser ut på riktigt kontra hur det kommer att se ut hos mig.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	2007-07-31_221928_bottonp51.jpg 
Visningar:	220 
Storlek:	53,9 KB 
Id:	19878 Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_2734.jpg 
Visningar:	230 
Storlek:	42,4 KB 
Id:	19879

    Bägge hålen upptagna och nu är det dags att rita in luckorna och därefter gör det riktiga hålen.
    Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	DSC_2738.jpg 
Visningar:	235 
Storlek:	43,3 KB 
Id:	19880

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •