Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 46 av 46

Ämne: Meijer och Bohlin kvalar till TALANG på TV4

  1. #41
    Tojjes avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    29
    Jobb
    Andra året på Handelsprogrammet
    Klubb
    MFK Snobben

    Standard

    Jag satt som förtrollad framför teven med rysningar ! Sjukt bra jobbat grabbar
    Detta kommer bli genomslaget för modellflyget i sverige, varje unge och gubbe kommer söka upp närmsta modellflygfält imorn Bert han vet inte vad han snackar om btw...
    Är så hiskeligt lycklig just nu!!!!

    Är säker på att ni går vidare grabbar

  2. #42

  3. #43

    Standard

    Jösses vad kul!
    Nu sitter man åter här hemma och låter alla intryck sjunka in…….
    Så fantastiskt kul Jocke och jag har fått ha tillsammans,
    under denna ”resa” med Talang 2011.
    Att Jocke själv fixade del två, och mötte domarna ensamen är väldigt starkt, dessutom har han kämpat stenhårt för att nu gå ur årskurs 9 med bra betyg.
    När vi på torsdags morgonen möttes i studion, vid Kvarnholmen i Stockholm. Ja då pirrade det bra i magen på oss båda. Jockes far Kalle var som vanligt med och bar och supportade oss, (stort tack Kalle)
    I vår loge började det plötsligt pysa och strax efter ser Kalle hur lågorna slår upp från en av mina ackar, tack o lov bara en 2S 350. Men det visade tydligt att både vi och laddarna var lite nervösa.
    Tack o lov för stengolv och LiPo påsar……..Brandlarmet gick på för fullt, men som tur var det inte kopplat till larmtjänst!
    Men det fick oss att skärpa till oss!

    När vi så fick vår första tränings tid av två på torsdagen.
    Ja då fick vi göra om en hel del i programmet. Allt för att kamerorna skulle få bra bildvinklar, fick vi lära oss.
    Vi fixade det och efter par olika prov så fick vi OK.
    Fredagen var vikt för samkörning med kamera män och TV poducent. Vi flög två klockrena flygningar och kände oss klart nöjda. Nu gällde det att klädansvariga skulle få våra flygoveraller klara i tid.
    När vi genrepade kl kl 17 var det fortfarande inte klara……….
    Kl 18 inser de att de , att de stora fina FLYINGCIRCUS.SE loggorna som skulle pryda ryggen inte gick att värma dit på det gröna syntet tyget………
    Vi hängde med våra Talang vänner och njöt, snart var det dax!

    Vi satsade på att gilla läget, och jag påminner om att jag skall blåsa lite eld samtidigt som jag flyger helin. Vaaaaaaa var kommentaren.
    Det mest nerösa var faktisk att få fram allt på scenen efter numret innan oss. De hade massor prylar,
    allt från palmer till flygel! Men så stod då helisarna där och snurrade på tomgång och vi stod startklara på våra skateboards (Tack Ann för den idén). När vi har 10 sek kvar roppar de plötsligt, Ingen eld på scenen. Så det var bara att lägga undan eld blåsar tricket………
    Det kändes som vår show var över på 10 sekunder, vilken urladdning det var. Live får inget gå fel!
    Vi märkte att Base jump och wingsuit inte ingick i Tobbes och Marcolios ”bagg” riktigt. Men klart kul att de var så positiva!
    Bert hade pratat med oss innan showen om att komma till hans sommarland i Götene, och det puschade han så klart i TV rutan , klart kul om det blir av!
    Jag måste säga att det var fantastiskt kul att få träffa de andra Talangerna. Cristoffer och Rasmus är helt underbara killar, all respekt för att de var de som gick vidare.
    Men när man står där uppradade, då hoppades man verkligen att vi skulle få kliva fram, tävlings människan i en är väll sådan [:-15]
    Jocke och Jag fick även en kul pratsund med alla tre domarna, väldigt avslappnat och kul.
    DOM GILLAR VÅR HOBBY, DEN ÄR TUFF
    Så vist var vi super nöjda när vi rullade därifrån, sent på fredagskvällen.
    Men jag måste medge att jag blev riktigt besviken på TV producenten när jag fick se det hela på repris tiden på lördagen, det blev precis som jag inte ville med kamerorna. Alldeles för mycket VISA ALLT i stället för närbild på en i taget. Bedrövligt rent ut sagt. Men det är väll ett typiskt resultat av att man ej kostar på oss mer övningstid med kameramännen. Det var lika för alla, men vi rör ju på oss lite mer [:-29]
    Men när jag satt i bilen på väg hem kände jag dock att vi har fått extremt mycket bra PR för hobbyn och vår start med Showprojekt ”Flying Circus”
    Vårt kval flyg var toppen bra filmat!
    Lokaltidningarna i Östergötland pushade med repotage och videonytt!
    Jockes domar flygning var super cool!
    Vår intro film var precis så bra som vi hoppats! När vi fick visa andra häftiga sidor av dagens RC flyg.
    Vi fick visa att vi hade kul på scenen i semin. Samtidigt som den uppmäksamme såg att vi blåste bort domar papprena från deras bord, Körde heli inverterat och visade vass VPP flygning, hovrandes med nosen nedåt. Bakgrunds skärmen såg ut som vi ville, Stort tack till Jari på Birdman Wingsuits och Peter på Bluesky som fixade fram film till detta. Ni såg väll wingsuit hopparen i bakgrunden medan vi kanade fram på våra knän!?
    Jockes musik mixande fick som ni hörde enormt med beröm. Ni kan tro att jag är tacksam för att få göra detta projekt tillsammans med Jocke!
    Allt som allt, RC flyg tre fredagar + repriser, hoppas detta gör gott för vår hobby.
    Sträck på er nu och njut av att ni är RC flygare, vi gör det.
    Stort tack för er suport under denna spännande vår/Claes och Jocke
    Här hittar ni del 2 och tre av vårt Talang äventyr


  4. #44
    Supersonics avatar
    Reg.datum
    jan 2009
    Inlägg
    75
    Jobb
    Modellflygarmedelåldersföryngrare
    Klubb
    Östhammars MFK

    Standard

    Vilken show! Detta är ju ENORMT fin PR för hobbyn. Heder åt er!
    Befodrad till Lt. Cmdr. Lord Blackadder!

  5. #45
    marell01s avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    830
    Jobb
    39 chaffis
    Klubb
    MFK Jupiter

    Standard

    Bland det grymmaste i PR för denna hobby som jag någonsin sett!!! Kudos till er Snälla snälla kom till MSFI i år...
    Hälsningar
    /Marcus - Livet börjar vid 9G...

  6. #46
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Jag röstade på er och det kostade mig en kanelbulle som jag gärna vill ha tillbaka när ni besöker småland nästa gång:-)

    härligt med glansen ni spred i tv rutan min son o jag va lyriska...yehhhh

    Get high with hovering
    not drugs

Liknande ämnen

  1. meijer på radion :-)
    Av cmeijer i forum Allmänt och Tips
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-10, 23:26
  2. Talang på tv4
    Av jugg i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-04-17, 11:08
  3. Meijer på tävling i UK
    Av cmeijer i forum Allmänt och Tips
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-01-31, 18:52
  4. Finska talang 2009
    Av esanisk i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-19, 08:43
  5. Depronflygning i finska Talang
    Av machman i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-10-15, 18:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •