Reklam

 
Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Asp 400 ar

  1. #1

    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    9
    Klubb
    Karlshamns Mfs, Mfk Snobben

    Standard Asp 400 ar

    Hej,

    jag söker lite tips av er spm har erfarenhet av ASP 400 AR , vilka snurror passar till den? vilka ARF kärror kan ni rekomendera? Vilket bränsle? hur glöder ni den? ombordglöd? ljuddämpare? lite övriga tips?

    Tacksam för all info jag kan få.

  2. #2
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    PT17 runt 2.20 nånstans funkar,om man trivs med warbirds med lite högre landningshastigheter(det blir gärna så med en sån klump i nosen)så måste man upp till kanske 1/4.5 om den ska få plats innanför kåpan och då blir det fullgasflyga med sisådär kraft,det kommer att flyga men inte mer.. Knepigt men om man bygger från stickor o strån en Zero i ungefär samma spännvidd? Huvudsaken är att det finns lite vingyta som jag ser det..Har en sån PT 17 med en OS Sirius som jag funderar på o sälja,trevlig maskin..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

  3. #3
    Moderator

    RCFF - Moderator
    bokiss avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Inlägg
    5 067
    Jobb
    Glänsande Pellejöns samt Guruns Hovfotograf
    Klubb
    LFC+VMF+ÖMFK +Ivves Fan Club

    Standard

    ..och missade resten av frågeställningen..Ljuddämpare använder man de medskickade rörstumparna som generöst sprider kladd överallt eller också så skaffar man en avgasring från tex Keleo som släpper ut allt på samma ställe..
    7-10 nitro och en 12% syntetolja går min med,det har funkat.Propeller beror alldeles på vad man har för flygplan till den,fartregister mm..
    Omborglöd,Microsens eller Mcdaniels ,har man OS F stift i den så köper man ett kabelset som passar eller också Mcdaniels variant som passar allt och är riktigt finurliga..
    // Bokis

    ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
    (nu även med biskvier!)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •