Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Flygtider?

  1. #1

    Standard Flygtider?

    En solig sommardag kan jag pressa ur ca 12 minuters flygtid ur min Tricopter (2200mah acc).

    Vad har ni andra för flygtider?

    Sneglar på UHF-system och har tänkt köpa ett FPV-flygplan för att få längre flygtid.

    Vad har ni för flygtider på era FPV-flygplan??

    Mvh,
    /Z

  2. #2

    Standard

    ca 15 minuter kunde jag få till om jag flög utan kamerautrustningen på

    Med ett 5000mah acce filmade jag 12 minuter i en enda tagning utan landningar - sedan landade jag och flög vidare med samma acce 2 ggr


    Med min Skywalker kommer jag troligen köra 1 5000mah acce och då ha mycket långa flygtider för FPV
    (eller 2*2200mah beroende på tyngdpunkten)
    UndCon.com = Under Construction == A constant evolving state of mind...

  3. #3

    lassebetongs avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Inlägg
    1 257
    Jobb
    Fabriksbetongsprocesstekniker
    Klubb
    Tranås MFK, Ödeshögs MFK

    Standard

    Flyger mest med min ez* på 2200mah och lite beroende på hur jag flyger ligger väl tiden på ca 20-25min
    //Lasse

  4. #4

    Standard

    Tricoptern med 3s 4500mah ca 15min om man inte busar, ca 10min om man busar eller 5-7min med rejält busande.

    Quad med 3s 2650mah ca 12min eller 7-8min med flippande och busande.

    Hexa med 3s 4500mah ca 10min den inbhuder inte till bus då den är för stabil.

    Twinstar med dubbla Eflite Park 370 3s 4500mah ack ca 45min om man inte gör många stigningar eller busar. Men en normal sommar dag med bris och en stigning till lagom höjd så ligger den på 6-7A på cruise och då är det ryggen som säger upp innan ackarna för 40min är riktigt jobbigt...

    Vinge med 3s 1300mah ca 14min eller 9-10 busandes.

    Alla modeller flygs med Gopro samt FPV kamera, VTX, video ack 3s 900mah så en del nyttolast.

    Nya 5000mah ackar är på ingång för twinstar, hexa och tri så vi får ett par min till På vingen är det på gränsen så den får behålla sina ackar pga tyngden.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  5. #5

    Standard

    Min Quadro med 3s 3000mAh 30C kör jag 5min på timer och laddar tbx ca 1700mAh Vikt ca 1.3kg med goPro. Med 3s 2200mAh i ca-8°C landade den själv efter 2 minuter...

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-09-25, 15:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •