Reklam

 
Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Edge 540'n är död tips på något nytt!

  1. #1

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard Edge 540'n är död tips på något nytt!

    Edge 540'n är död nu. Edgen tyckte jag var lättflugen och det var mitt första plan, men idag så gick det inte vägen fick solen i ögonen och det sluta med krasch.

    Men då är frågan vad skall man skaffa samma igen, vet dock ej om jag villl ha en sådan igen. har kollat på detta http://www.modellhobby.com/product_i...oducts_id=6586. är det npgon större skillnad i flygegenskaper?

    vill gärna ha ett ackrobatplan, riktigt kul å rolla lopa osv.

    vill hälst ha tag i ett pnp. någon som har tips på nå kul max pris 2000 mvh anders

  2. #2

    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    128
    Klubb
    Ingen just nu

    Standard

    Eftersom ingen annan kommit med något förslag så föreslår jag en kärra som jag inte har flugit ännu, men troligen kommer att köpa (är väldigt sugen och jag ska väl bara vara tillräckligt sugen tillräckligt länge för att jag ska trycka på köpknappen: Precision Aerobatics Addiction. http://www.addiction3d.com/indexaddiction.html Om du kommer under 2000kr beror ju dock på hur mycket saker du har som du kan använda från tidigare flygplan. Flygplan utan servon, drivlina och mottagare kostar ca 1600kr inkl. frakt från danmark. Du har ju åxå Multiplex Parkmaster (som jag åxå ögnat lite på). Annars är nog den Extra 300 du tittat på helt okej. Åtminstone tycker jag det ser bra ut när man kollar videoklipp med den.

  3. #3

    Standard

    Den kostar över 2000 men skall vara sjukt bra http://fullkontroll.se/?ProdID=350655

  4. #4

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    det vart en ny edge 540 eftersom detta var det första plan jag någonsin haft så det fick bli ett till likadant å träna vidare på. men yaken såg riktigt intressant ut.

  5. #5

    Reg.datum
    apr 2009
    Inlägg
    1 651
    Klubb
    Karlstads MFK

    Standard

    Hej,

    Tänkte bara nämna att den E-FLITE Carbon-Z Yak 54 DavidFlygare länkade till har fått mycket bra betyg i recention i senaste RCM & E (Mars 2011). Kanonmaskin enl det testet. Men lycka till men Edge 540 nr 2.

    /Bo

  6. #6

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bem Visa inlägg
    Hej,

    Tänkte bara nämna att den E-FLITE Carbon-Z Yak 54 DavidFlygare länkade till har fått mycket bra betyg i recention i senaste RCM & E (Mars 2011). Kanonmaskin enl det testet. Men lycka till men Edge 540 nr 2.

    /Bo

    tack så mycket, tycker min edge flyger riktigt fint, fick med lite erfarenhet från nr 1 och ser till att ej göra om samma sak igen dvs ha gott om utrymme för olika manövrar och ha lite höjdmarginal nu i början.

    e-flite carbon var också ca 1000k för dyr för min ekonomi just nu men det finns ju en framtid speciellt nu då jag äntligen har fått ett jobb.

  7. #7
    chrille gs avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    111
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb Modellflygsektionen
    MULTIPLEX Royal Pro 16
    HACKER
    GB-model YAK 55m 1.8
    HITECH
    BIELA
    XOAR
    TECHONE

  8. #8

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    såg ju riktigt trevliga ut, visst var samtliga modeller i trä/balsa tyckte det såg ut som så dock ej säker. nästa plan jag köper får nog bli en trä/balsa kärra. men edgen får vara försöks kanin ett tag framöver.

  9. #9

    Standard

    Jag köpte Carbon-Z Yak 54 PnP från Modellhobby.de för 257 euro, och frakten låg på 16.90 euro om jag inte missminner, med dagens mått mätta borde det bli strax under 2500. Det tyckte jag lät ganska vettigt och slog till.
    Har haft att göra med dem förut och aldrig varit problem.

    http://www.modellhobby.de/Models/Mod...=11303&p=11303
    Senast redigerat av dubba den 2011-03-20 klockan 10:37.

  10. #10

    Standard

    Tjena!
    Er også riktig sugen på en Carbon Z. Virker som en bra maskin der man får mye for pengene.
    Hvilken Edge 540 er det du har kjørt med? Håpet på å finne en modell till mellom 2000-3000.
    Har mottager og radio.

    Jørn

  11. #11

    Reg.datum
    dec 2009
    Inlägg
    322
    Jobb
    Busschaufför/ Lastbilschaufför
    Klubb
    Ingen klubb, dock så verkar det som att det finns några personer som flyger i Lycksele

    Standard

    Antar att frågan var till mig och jag har en edge 540 1200 epp pnp från kyosho Peter Berscheney kostade 1990 + kostnad för batterier

Liknande ämnen

  1. Valde nytt ämne istället, googles på HK, kan det vara något?
    Av Kenneth E i forum FPV Markstation, Googles, DVR mfl
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-20, 11:57
  2. Svar: 20
    Senaste inlägg: 2011-01-03, 17:18
  3. Om ni håller på och får solsting och behöver bygga något inomhus... Här är ett tips.
    Av Gubbin i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-06-25, 21:34
  4. Slammis o Wesse testar något nytt
    Av wesse i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-17, 22:34
  5. Något nytt på fronten gällande 2,4 G bandet
    Av Wulfman i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2008-01-06, 00:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •