Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Krånglande Spektrum Dx6i

  1. #1

    Standard Krånglande Spektrum Dx6i

    I dag var jag ute och testflög lite med mitt fpv-system (5,8 ghz) och strax innan landning så började höjdrodret bete sig konstigt, fladdrade hej vilt men jag lyckades landa utan problem.

    Jag trodde servot flippat ur och när jag kom hem testade igen så rörde sig bara servot nån mm åt varje håll ur. Jag koppplade in ett annat servo (nytt) med samma resultat. Då trodde jag det var mottagaren som krånglade (AR6200) så jag hämtade min Radian Pro med en likadan mottagare (ar6200) och jag fick samma problem med höjdrodret på den. Då antar jag att det är sändaren som krånglar. Nån som kan tipsa om vad som kan vara fel?

    //Ulf
    Senast redigerat av UlfB den 2011-02-28 klockan 16:35. Anledning: diverse stavfel

  2. #2

    Standard

    Det har varit problem med spak pottarna på vissa sändare med vissa serienummer.
    Sätt den i " monitor" läge och rör på spakarna sakta, fladdrar det där så är det bara att skicka till Horizon hobby i England eller Tyskland, ska inte vara nåt prb att få detta fixat gratis då det finns service bullentiner för detta.
    Om det nu är detta som är felet på din.
    http://www.horizonhobby.co.uk/aeroon...x6irecall.html

  3. #3

    Standard

    Ok, tack för tipset. Ska kolla detta så fort som möjligt

  4. #4

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Bonanza Visa inlägg
    Det har varit problem med spak pottarna på vissa sändare med vissa serienummer.
    Sätt den i " monitor" läge och rör på spakarna sakta, fladdrar det där så är det bara att skicka till Horizon hobby i England eller Tyskland, ska inte vara nåt prb att få detta fixat gratis då det finns service bullentiner för detta.
    Om det nu är detta som är felet på din.
    http://www.horizonhobby.co.uk/aeroon...x6irecall.html
    Jag kollade i monitorläge och jag behövde inte röra spaken alls, de fladdrade och hoppade på elevator i stort sett hela tiden. Inte undra på att mitt höjdroderservo betett sig underligt. Har haft mailkontkat med horizon i tyskland och blev ombedd att skicka in sändaren.

    Tack än en gång för tipset

    //ulf

  5. #5

    Standard

    Jag måste säga att jag är imponerad av Hoirzon Hobbies service, jag skickade min felaktiga Dx6i till tyskland fredagen den 4 mars och kollade med dom i dag om den hade kommit fram och svaret jag fick var att den redan är lagad och på väg tillbaka till mig.

    Det var likadant när min trimswitchar gick sönder så maialde jag dom om det och efter ett par dar hade jag ett gäng såna i brevlådan

    Sånt gillar jag :-)

Liknande ämnen

  1. Trainer med Spektrum DX6i och JR 347
    Av Peter_L i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-06-13, 18:25
  2. Trainersladd spektrum dx6i - dx8
    Av UlfB i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-03-02, 20:44
  3. Spektrum återkallar vissa serier med Spektrum DX6i
    Av DanneG i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-02-27, 01:01
  4. Spektrum DX6i med AR6200 DSM2
    Av js_ i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 116
    Senaste inlägg: 2008-06-03, 21:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •