Reklam

 
Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 53 av 53

Ämne: Äntligen är den min!!!!!

  1. #41
    rfnoises avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    330
    Jobb
    IT
    Klubb
    Kungsholmen STHLM

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    RV-antennen är framtagen och utprovad av ett proffs som vet vad han gör. Jag skulle nog vilja se tester som visar att den faktiskt är sämre innan jag tror på det.
    Vova är säkert grymt duktig med tanke på de produkter som han exklusivt erbjuder. Jag såg detta från IBCrazy (som verkar rätt vass på vad han gör) och funderade på om jag skulle skippa att använda min RV-Vee. Har inte sett någon test mellan hans Vee och RV-Vee..

    "Range video Vee

    With everybody jumping on the Vee antenna Rangevideo started selling their own. Theirs is a bad copy of mine. I foolishly continue to try to help Rangevideo with their designs, but I never get a response back and their designs remain inferior. The problem with Range video is that the geometry is incorrect which will result in poor signal. The Vee split needs to be made at the cable. Changing directions multiple times at the feedpoint will cause a distorted signal. Also, there is no balun of any type. DPCAV's uses a ferrite balun, mine uses geometry.

    I am not going to bash any vendor, but many regulars who are around this forum know who to trust and buy from.

    -Alex"

    http://www.rcgroups.com/forums/showt...1391118&page=2

    Mvh,
    Calle
    Det går alltid att bygga om och bygga bättre!

  2. #42

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Angående Vee-antennen så är jag medveten om att den inte är 100 % optimal utifrån fysikens lagar. iBscrazy vet helt klart vad han gör (då det kommer till antenner och anntennteori) men ibland bli det optimering in i all evinnerlighet. Vad jag menar är att det är frågan om vi som lekmän kan avgöra skillnaden eller kommer att flyga så nära gränserna så att vi blir berörda av skillnaderna. Bara för atten sak går att göra perfekt behöver ju inte betyda att andra gör dåliga saker eller att de inte kommer att prestera tillräckligt.

    iBzcrazy gillar dessutom att slå sig för bröstet. Att han sedan inte får något erkännande från Rangevideo gör väl bara att han blir ännu sturskare

    Gör gärna testet Boopidoo, vore intressant att se. Vem vet. Det kanske är stor skillnad.

    MVH / Kajaken

  3. #43
    rfnoises avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    330
    Jobb
    IT
    Klubb
    Kungsholmen STHLM

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Boopidoo Visa inlägg
    RV-antennen är framtagen och utprovad av ett proffs som vet vad han gör. Jag skulle nog vilja se tester som visar att den faktiskt är sämre innan jag tror på det.

    Jag vet inte om jag kan avslöja vem det är som har gjort antennen men jag har en liknande antenn som Alex (aka IBCrazy) har gjort så jag kan ju testa att göra en ovetenskaplig jämförelse.
    En jämförelse av båda antennerna vore kul! Är RV antennen bra så använder jag ju den istället för att bygga en ny. Kapar ni till den till exakt frekvens förresten?

    Jag har väl tyvärr en liten egenhet att gå lite för djupt i problemlösning och optimering så jag fastnar i små saker som antennoptimeringar..

    Sorry för kapad tråd Kajakmannen!

    Mvh,
    Calle
    Det går alltid att bygga om och bygga bättre!

  4. #44

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    No worry Calle

    jag har int ekapat min till exakt frekvens. Skall se om jag kan mäta upp den nästa gång jag träffar någon med en SWR mätare för att se vilken kanal den funkar bäst med

    MVH / kajaken

  5. #45
    rfnoises avatar
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    330
    Jobb
    IT
    Klubb
    Kungsholmen STHLM

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    No worry Calle

    jag har int ekapat min till exakt frekvens. Skall se om jag kan mäta upp den nästa gång jag träffar någon med en SWR mätare för att se vilken kanal den funkar bäst med

    MVH / kajaken
    Gött!

    Det borde gå att kapa till den ganska bra med Alex formel?

    Ut o flyg nu så vi får lite film!

    Mvh,
    Calle
    Det går alltid att bygga om och bygga bättre!

  6. #46

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Skall nog ut en sväng med eAVAn på söndag förmiddag då det skulle bli fint väder. BLir dock utan FPV då i och med att jag fortfarande väntar på RVOSD och RVGS till den

    MVH / Kajaken

  7. #47

    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    75
    Klubb
    Slättlanda MFK

    Standard

    Anders! Har du provat fullskala segelflyg?? Började 1994 och blev helt såld... Har tittat på massor av FPV filmer, men inga har kunnat mäta sig med mina "high moments" i en stor maskin. Man kan aldrig flyga så djärvt, eller på sådana platser som med FPV, men känslan att sitta i med 360 veiw är enorm!
    Det ena´utesluter inte det andra!!

    Johan

  8. #48

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Har varit sjukt sugen på att börja med fullskalasegel och än är det väl inte för sent. har flugit både cessna och motorseglare (rattat själv) och det är grymt (speciellt segel) att flyga cessna var mest transportsträcka. Upp högt och sedan ligga på en viss kurs = inte roligt.

    Har bra klubb i Tierp så vem vet.

    MVH / Kajaken

  9. #49
    zablars avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Inlägg
    107
    Jobb
    Systemutvecklare på Emric
    Klubb
    PMFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kajakmannen Visa inlägg
    Har varit sjukt sugen på att börja med fullskalasegel och än är det väl inte för sent. har flugit både cessna och motorseglare (rattat själv) och det är grymt (speciellt segel) att flyga cessna var mest transportsträcka. Upp högt och sedan ligga på en viss kurs = inte roligt.
    Håller fullständigt med om att det är mycket härligare och roligare med segel istället för motor. Med motor så pekar man bara kärran och sen åker den ditåt utan att man behöver bry sig så mycket. Med segel så måste man flyga

  10. #50

    Standard

    Jo, jag känner Alex lite grann och respekterar hans kunskaper. Men den har ritat RV-antennen är också rätt så vass vad gäller RF och har byggt betydligt mer avancerade system än Alex. Kort sagt, jag litar på bägges konstruktörernas kompetens.

  11. #51

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    Ny motor, rejält med kraft och STOR visp kan det bli trevligare

    Bara RVOSD G5 som skall in nu så blir det FPV flygning med den.



    MVH / Kajaken
    Senast redigerat av administrator den 2012-04-16 klockan 07:32.

  12. #52
    jocke1963s avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    2 720
    Jobb
    Datanisse
    Klubb
    rcff

    Standard

    Snygg rulle! Sitter kameran med nån form av gyro eller sker stabiliseringen i kameran?
    ”Vir prudens non contra ventum mingit”

  13. #53

    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    1 471
    Jobb
    Gruppchef för teknikgrupp på Vattenfall Heat
    Klubb
    RFKViggen Borlänge

    Standard

    inget gyra eller sådant. GoPron bara monterad med gummiband ovanpå ett mellanstort servo med en platta monterad på sitt servook.

    MVH / Kajaken

Liknande ämnen

  1. Äntligen
    Av Wulfman i forum Elmodeller
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2011-01-09, 15:05
  2. äntligen...
    Av kenneth67 i forum Metanolmodeller
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-06-24, 18:49
  3. Äntligen
    Av wesse i forum "Publika länkar" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-01-09, 14:33
  4. Äntligen...
    Av Thomas i forum Allmänt och Tips
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 11:58
  5. Äntligen...
    Av Thomas i forum Diskussioner om vad som helst
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-25, 23:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •