Reklam

 
Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 44

Ämne: Markstation

  1. #21

    Standard

    Enkelhet brukar vinna i längden
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  2. #22

    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    37
    Jobb
    Projektör
    Klubb
    Vännnäs RFK

    Standard

    Hehe, ska kika på länken vid tillfälle!

    Kul med autopilot, jag håller på förbereda för maiden flight för mitt FPV plan med Fyetechs autopilot + OSD, ska bli spännande, vädret verkar lovande idag så vi får hoppas att det håller i sig! Någon som har erfarenheter av fyetechs grejer?
    Senast redigerat av aplund den 2011-03-29 klockan 12:35.

  3. #23

    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    37
    Jobb
    Projektör
    Klubb
    Vännnäs RFK

    Standard

    Ang. markstationen, såg i fpvflyings nyhetsutskick att dem fått in en komplett väska, tycker den ser rätt vettig ut:
    http://www.fpvflying.com/products/FP...-8%22-LCD.html

    Men den är out of stock just nu...

  4. #24
    RC Åland
    RC Åland på facebook
    På tok för många flygande saker.

  5. #25

    Standard

    Fattar inte vad jag tänkte när jag köpte en 9" skärm.
    Köpte en EasyCapture DC60 från DX för 57kr ink. frakt.
    Tryckte in den i laptopen (MBP) och vips, bild från analog källa utan lagg.
    Varför kör inte alla som äger en laptop så, finns det några nackdelar?

  6. #26

    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    37
    Jobb
    Projektör
    Klubb
    Vännnäs RFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jode
    Fattar inte vad jag tänkte när jag köpte en 9" skärm.
    Köpte en EasyCapture DC60 från DX för 57kr ink. frakt.
    Tryckte in den i laptopen (MBP) och vips, bild från analog källa utan lagg.
    Varför kör inte alla som äger en laptop så, finns det några nackdelar?
    Det var min första tanke, men jag googlade runt och av det jag läste verkade de som att det var en fördröjning på bilden, men du säger att det funkar bra?

    / Johan

  7. #27

    Standard

    Jag gissar på ca.0,2s lagg. (2,4 C2D 4Gb / GF 320M)
    Kan man mäta lagget på något sett?

  8. #28

    Standard

    Flyg nära marken runt träd med en snabb vinge och ett sånt usb kort så kommer du snart märka varför man har goggles... För gemene man som flyger en lugn och lagom sävlig maskin spelar det inte så stor roll.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  9. #29

    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    37
    Jobb
    Projektör
    Klubb
    Vännnäs RFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jode
    Fattar inte vad jag tänkte när jag köpte en 9" skärm.
    Köpte en EasyCapture DC60 från DX för 57kr ink. frakt.
    Tryckte in den i laptopen (MBP) och vips, bild från analog källa utan lagg.
    Varför kör inte alla som äger en laptop så, finns det några nackdelar?
    Vars köpte du den? Skicka gärna länk! Jag har en macbook air 13". Borde funka till en början...

    /johan

  10. #30
    E-Fires avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    44
    Jobb
    Industri elektriker
    Klubb
    flyger utan klubb

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jode Visa inlägg
    Fattar inte vad jag tänkte när jag köpte en 9" skärm.
    Köpte en EasyCapture DC60 från DX för 57kr ink. frakt.
    Tryckte in den i laptopen (MBP) och vips, bild från analog källa utan lagg.
    Varför kör inte alla som äger en laptop så, finns det några nackdelar?
    jag köpte mig ett "video grabber" på kjell & co. men jag tyckte det laggade för mycket & så jag skrotade den idén innan jag ens provflög. kan tänka mig att det kan skilja stort mellan tillverkare.

  11. #31

    Standard

    Här: http://www.dealextreme.com/p/easycap...e-adapter-5707
    Fri frakt och betala med PayPal.

    Ingen installation (som vanligt på mac). Ladda bara ner detta program för viewer/recorder:
    http://www.macupdate.com/info.php/id.../easycapviewer.

    Exakt samma finns på teknikmagasinet om man vill betala 379:-

    Jag har gjort mer än 100 beställningar från DX över 4 år, allt har kommit fram.
    Räkna med 2-3v. Nu hade jag tur, då tog det 12 dagar. Kolla in rc sektionen under helicopter, där finns en del smått och gott, tex. kontakter och li-po tillbehör i samma prisklass som HK.



    Citat Ursprungligen postat av aplund Visa inlägg
    Vars köpte du den? Skicka gärna länk! Jag har en macbook air 13". Borde funka till en början...

    /johan

  12. #32

    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    37
    Jobb
    Projektör
    Klubb
    Vännnäs RFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jode
    Här: http://www.dealextreme.com/p/easycap...e-adapter-5707
    Fri frakt och betala med PayPal.

    Ingen installation (som vanligt på mac). Ladda bara ner detta program för viewer/recorder:
    http://www.macupdate.com/info.php/id.../easycapviewer.

    Exakt samma finns på teknikmagasinet om man vill betala 379:-

    Jag har gjort mer än 100 beställningar från DX över 4 år, allt har kommit fram.
    Räkna med 2-3v. Nu hade jag tur, då tog det 12 dagar. Kolla in rc sektionen under helicopter, där finns en del smått och gott, tex. kontakter och li-po tillbehör i samma prisklass som HK.
    Tack så mycket! Kommer att lägga en beställning!

    /Johan

  13. #33

    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    37
    Jobb
    Projektör
    Klubb
    Vännnäs RFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke

    Jag är väl knäpp men jag har byggt ett par av Skew och Clover, en BiQuad, en CP BiQuad, Vee... Ska bara prova alla nu också men vinden verkar inte alls vilja som jag vill. Var dessutom så nyfiken på min Arduino autopilot så den fick all uppmärksamhet i helgen. Det jag kört med hittills är Vee antennen på en av mottagarna och den ger lika bra bild som patchen hittills vilket lovar gott

    Det svåra med skew och clover är att få polarisationen rätt, blivit en del svärande och omgörningar. Men mät noga bara å lägg ner lite tid på dem så kommer du inte bli missnöjd av resultatet, börja med en Vee som är enklast.
    Wee antenn på mottagaren?

    Jag har varit inne och läst på länkarna, mycket givande läsning men vad jag kunde förstå så borde man kunna få en bra länk med en wee antenn på sändaren och en patch antenn på mottagaren? Har du en wee på planet då också?

    /johan

  14. #34

    Standard

    Nej jag har inte hunnit prova en vee på planet då jag inte orkat åka och inhandla sma kontakter. Hela grejen är egentligen helt onödig för org prylar funkar riktigt bra, det är när man börjar pilla och vill få ut det där "lilla extra"... Det bara ska funka bakom alla träd eller 10rollar på rad utan en bildstörning...
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  15. #35

    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    37
    Jobb
    Projektör
    Klubb
    Vännnäs RFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke
    Nej jag har inte hunnit prova en vee på planet då jag inte orkat åka och inhandla sma kontakter. Hela grejen är egentligen helt onödig för org prylar funkar riktigt bra, det är när man börjar pilla och vill få ut det där "lilla extra"... Det bara ska funka bakom alla träd eller 10rollar på rad utan en bildstörning...
    Vad vare du hade för sändare och mottagare? Jag har en enklare ebay setup 1.2 ghz 500mw. Jag får dropouts redan efter 150m, har inte vågat mig längre ut än så länge. Va ska man tro, att det är multipath interference och man kan fortsätta längre bort eller är det att jag står vid ett hus som stör eller något annat?

  16. #36

    Standard

    Svårt att säga men med 500mw borde du komma minst 1000m. Multipath störningar uppträder som horizontella ränder i bilden, kan i vissa fall vara lurt då de även kan vara störningar från fartreglaget. Har du några bilder på allt så är det lite enklare eller kan beskriva hur du kopplat in allt?

    Jag har numera lawmate mottagare då de jag hade innan var de "Digitala 12ch" mottagarna som inte funkar med mitt LRS, det stör helt enkelt ut pga dålig design i video rx:en.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  17. #37

    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    37
    Jobb
    Projektör
    Klubb
    Vännnäs RFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av DrHanke
    Svårt att säga men med 500mw borde du komma minst 1000m. Multipath störningar uppträder som horizontella ränder i bilden, kan i vissa fall vara lurt då de även kan vara störningar från fartreglaget. Har du några bilder på allt så är det lite enklare eller kan beskriva hur du kopplat in allt?

    Jag har numera lawmate mottagare då de jag hade innan var de "Digitala 12ch" mottagarna som inte funkar med mitt LRS, det stör helt enkelt ut pga dålig design i video rx:en.
    Okey, nej detta är plötsliga störningar som uppträder på nästan exakt samma geografiska plats... (har bara flugit 4gånger och alla har varit på samma ställe.) fpv-nybörjare som jag är så har jag inte vågat mig längre ut av dessa anledningar. Har en del bilder hemma men är på tjänsteresa i veckan, kan lägga upp närmare helgen. Min tanke för att kolla detta var att ha kvar markstationen men starta på andra sidan åkern och helt enkelt ha en polare som kan stå vid tv:n och kolla räckvidden, men det vore bättre att lokalisera felkällan!

    Jag har nog en ganska basic setup:

    Standard easystar motor med 2cell acc och ett gws fartreglage.

    420lines ccd kamera kopplat till sändaren med en fy-OSD emellan... (separat 3cell acc till videon)

    En mottagare (1,2ghz) kopplat till en vanlig tv just nu (väntar på en videocapture sticka som någon tipsade om i en annan tråd...)

    Jag flyger med en futaba 7c 2.4ghz

    Hoppas bilden klarnar lite...

    /Johan

  18. #38

    Standard

    Hehe, det är ju just det jag ska göra, snabbt och lågt alltså . Då är jag ganska nöjd att jag köpte 9" skärmen i alla fall, kunde inte låta bli att beställa ett par fethajar också, och en 4 kanals aktiv videosplitter. Då borde jag kunna köra goggles, polarn/spotter kollar skärmen, datorn spelar in "fpv-filmen" och GoPron spelar in finfilmen från vingen/quaden.


    Citat Ursprungligen postat av DrHanke Visa inlägg
    Flyg nära marken runt träd med en snabb vinge och ett sånt usb kort så kommer du snart märka varför man har goggles... För gemene man som flyger en lugn och lagom sävlig maskin spelar det inte så stor roll.

  19. #39

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av aplund Visa inlägg
    Okey, nej detta är plötsliga störningar som uppträder på nästan exakt samma geografiska plats... (har bara flugit 4gånger och alla har varit på samma ställe.) fpv-nybörjare som jag är så har jag inte vågat mig längre ut av dessa anledningar. Har en del bilder hemma men är på tjänsteresa i veckan, kan lägga upp närmare helgen. Min tanke för att kolla detta var att ha kvar markstationen men starta på andra sidan åkern och helt enkelt ha en polare som kan stå vid tv:n och kolla räckvidden, men det vore bättre att lokalisera felkällan!

    Jag har nog en ganska basic setup:

    Standard easystar motor med 2cell acc och ett gws fartreglage.

    420lines ccd kamera kopplat till sändaren med en fy-OSD emellan... (separat 3cell acc till videon)

    En mottagare (1,2ghz) kopplat till en vanlig tv just nu (väntar på en videocapture sticka som någon tipsade om i en annan tråd...)

    Jag flyger med en futaba 7c 2.4ghz

    Hoppas bilden klarnar lite...

    /Johan
    Orginal motorn då är det en borstad eller?
    Borstade motorer ger mycket störningar.

  20. #40

    Reg.datum
    mar 2011
    Inlägg
    37
    Jobb
    Projektör
    Klubb
    Vännnäs RFK

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av dacke jocke

    Orginal motorn då är det en borstad eller?
    Borstade motorer ger mycket störningar.
    Det är den säkert, det är en såndär permax 400?

    Ger den störningar även om dem inte är kopplade till samma batteri? Borde inte störningarna isåfall vara kopplade till att motorn är igång? Dvs. Att störningen borde vara konstant, vilket den inte är i det här fallet.. Eller är jag ute å cyklar?

    /johan
    Senast redigerat av aplund den 2011-04-06 klockan 22:55.

Liknande ämnen

  1. Kajakens nya markstation
    Av kajakmannen i forum FPV Markstation, Googles, DVR mfl
    Svar: 38
    Senaste inlägg: 2013-11-18, 17:01
  2. Markstation MkII
    Av Boopidoo i forum FPV Markstation, Googles, DVR mfl
    Svar: 88
    Senaste inlägg: 2013-08-08, 14:46
  3. Skillnad med markstation!
    Av mageri i forum FPV Markstation, Googles, DVR mfl
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2012-06-14, 09:07
  4. Markstation i fickformat
    Av MrOvanhill i forum FPV Markstation, Googles, DVR mfl
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-07-14, 23:00
  5. Min markstation
    Av Boopidoo i forum FPV Markstation, Googles, DVR mfl
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2011-02-11, 10:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •