Reklam

 
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: DLe 30cc Första start!

  1. #21
    wesses avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Inlägg
    5 871
    Jobb
    Nykter Alkoholist
    Klubb
    ¤Sunday Team¤

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av LAB Visa inlägg
    Dina första starterVill minnas att det är Torgny som startar o flyger dina kärror!Nä nu måste det bli lite seröst här på forat
    Jepp Torgny startar mina motorer och flyger alla mina modelller då jag inte är så hemma på detta som honom och det känns tryggare att få hjälp av en kunnig Motorgubbe/Flygare utifall att det bråkar likt en Tranåsbo..moahahah

    Som sagt vid min första start av en DA 85 va det tjurigt att få denna till och suga så jag och Torgny höll för insugshålet en stund innan motorn ville vakna till liv..

    Kanske har du oxå lite seriösa svar till Magnus LAB?

    Get high with hovering
    not drugs

  2. #22
    LABs avatar
    Reg.datum
    dec 2007
    Inlägg
    634
    Jobb
    Rörpulare
    Klubb
    Tranås & Ödeshög

    Standard

    Japp,här kommer det! STARTGAS dom gammla i klubben använder det till alla motorer.Själv håller jag för insuget på 50an tills jag tror att det är tillräckligt med soppa framme.Har inte provstartat dle 30an än men rapport om det kommer.
    Sur gubbjävel!
    LasseB

  3. #23

    Standard

    Hej,
    Jag skulle prova de tipsen du fått först dvs stänga chock spjället och hålla för förgasarinsuget samtidigt som man drar runt propellern snabbt, gärna med en startmotor.
    Tändsystemet kan vara av för det här testet och stiftet kan man plocka ut för att minska motståndet för startmotorn. Om du har genomskinnliga (gula) tygonslangar ser du när soppan kommer fram. Bränslenålarna brukar man ställa 1,5-2 varv öppen på de flesta motorerna av den typen både på H & L.
    Om det inte hjälper kan den vara att förgasaren är fel ihopsatt inuti eller att packningen mellan vevhuset och förgasaren är 180-grader felorienterad och för då får förgasaren inga impulser från vevhuset. Sen kan det vara andra fel också såsom att det drar tjuvluft mellan tank och förgasaren eller att det kommit in skräp osv i förgasaren som blockerar kanalerna.

  4. #24
    chrille gs avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Inlägg
    111
    Klubb
    Eskilstuna Flygklubb Modellflygsektionen

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av AmRi Visa inlägg
    Hej,
    Jag skulle prova de tipsen du fått först dvs stänga chock spjället och hålla för förgasarinsuget samtidigt som man drar runt propellern snabbt, gärna med en startmotor.
    Tändsystemet kan vara av för det här testet och stiftet kan man plocka ut för att minska motståndet för startmotorn. Om du har genomskinnliga (gula) tygonslangar ser du när soppan kommer fram. Bränslenålarna brukar man ställa 1,5-2 varv öppen på de flesta motorerna av den typen både på H & L.
    Om det inte hjälper kan den vara att förgasaren är fel ihopsatt inuti eller att packningen mellan vevhuset och förgasaren är 180-grader felorienterad och för då får förgasaren inga impulser från vevhuset. Sen kan det vara andra fel också såsom att det drar tjuvluft mellan tank och förgasaren eller att det kommit in skräp osv i förgasaren som blockerar kanalerna.
    jag skulle köra med litte trottel också
    MULTIPLEX Royal Pro 16
    HACKER
    GB-model YAK 55m 1.8
    HITECH
    BIELA
    XOAR
    TECHONE

  5. #25
    Kamikazes avatar
    Reg.datum
    jan 2007
    Inlägg
    505
    Jobb
    Sjöman
    Klubb
    RC-Åland

    Standard

    Det blev inkörning en halv tank på landbacken med DLE 30, efter det blev det tankning och laddning och upp i skyn för att fortsätta inkörningen där uppe. Motorn gick väldigt fint men den är ju lite fett ställd från fabrik, och så kör jag med 3.5% mineral olja, så det rykte bra och pluttrade lite om den, skall nämnas att jag kör med kinastiftet oxå. Ska byta till NGK CM6 efter inkörningen och till 2% Akrylatbensin. Tror det ska bli najs Motor DLE 30/propp 18x8/flyg EG Yak 54 verkade matcha varandra perfekt. Nöjd med min motor så här långt i alla fall.


Liknande ämnen

  1. Turnigy P-47D 30cc Maiden
    Av sm3xrq i forum "PRIVATA" Filmer, bilder och annan media
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-10-26, 20:55
  2. Turnigy 30cc
    Av OlleG i forum Förbränningsmotorer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-06-04, 20:19
  3. DLE 30cc
    Av magnuswrang i forum Bensinmodeller
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-31, 10:00
  4. Svar: 21
    Senaste inlägg: 2008-06-29, 13:44

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •