Reklam

 
Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: många servon liten motagare...

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Standard många servon liten motagare...

    Tjena, jag har lite frågor. går det att andvända en spectrum ar500 motagare i ett större plan(EXTRA 1,8m)? grejar motagaren att leverera ordentligt med ström med ett vanligt motagarack. totalt sitter 6 sevon, 2 till höjd. vad tror ni?

  2. #2

    Standard

    Skulle inte köra med en mottager utan satelitt på en Spektrumradio. Eller jo, i parkflyers och andra mindra plan.
    Men inte en 1,8 meter kärre. När du nu är i den strolek, snåll inte på elektroniken.

    Flög min Stinson (Parkflyer) för et par veckor sedan, och mistede kontakt till planet et par gånge, med precis en sånt
    5 kanaler. Har haft samma problem med AR6100, om flygar lite för långt bort.

  3. #3

    Standard

    Precis omstidigare inlägg använd full range mottagaren med satelit. För det andra är det oftast inte mottagaren som är begränsningen då servo kontakterna bara är specade för 3A, alltså pajar kontakterna före mottagaren eller blir varma som attans.
    //DrHanke

    *** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

  4. #4

    Standard

    Tack för bra svar! det kändes lite löjligt att stoppa i den lilla dosan i planet så det var tur att jag fråga.
    satelit? är det dem med dubbla mottagare typ som en ar7000? är de bra?
    jag kommer att köra med 3st 7kg servos, 2st 5kg och en standard till gas. behöver jag en powerbox till detta? om inte hur kraftiga
    batterier behöver jag i planet? Mvh Fredrik

  5. #5

    Standard

    Hej,
    AR7000 mottagare är bra för större modeller. Har själv sådana i mina stora flygplan.
    Kör med 3s lipo och switchad Turnugy 8-15A UBEC för matning av mottagaren men en mottagarack på ca 3000mah Nimh och på 6volt bör fungera nästan lika bra.
    Personligen tycker jag powerbox blir mest aktuella för akrobatiska 3D kärror tyngre än 10kg och med många 20-25kg digitalservon.

Liknande ämnen

  1. Var köpa Jeti-motagare till bra pris ? (2,4 GHz)
    Av Flygsmurfen i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-01-16, 19:19
  2. Miksa servon og kobla ut servon.
    Av Johnny i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-29, 20:44
  3. Futaba motagare R617fs med gamla Sanwa SM-311 Servon
    Av Fagerholm71 i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-04-15, 17:45
  4. Futaba motagare 6106
    Av Apetyx i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-31, 09:53
  5. motagare
    Av Rc flygplan i forum Radiostyrning, powerboxar, mottagare, servon, gyro mm
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-10-21, 22:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •