Hej,

Väldigt mycket newbie och jag ska inte ens ha grejerna till ett flygplan utan till något mer landbaserat, typ lådbil och isjakt. När jag var liten (typ 20 år sedan) höll jag på med lite båtar o flygplan men jag ser nu att det verkar vara nya tider

Jag vill bygga ett "system" som ska fungera så här...
En enkel radiostyrning för enbart fartreglering. Tänk en gammal Scalextric bilbana med en så'n där tumgreppskontroll. Finns sådana i radiostyrd variant? Antar att en vanlig 2-kanalig funkar med annars. Den behöver bara ha ett par meters räckvidd.

Radiostyrningen ska, med 1 kanal, styra 2 st kraftiga fläktar med ungefär samma varvtal (inte viktigt att det är exakt samma varvtal). Jag har sett att man kan köpa fläktar och motorer men jag behöver även veta var jag får tag i något som man kan bygga in fläkten i samt fästa den på något sätt. Jag behöver även någon form av låda för att bygga in mottagare, fartreglering samt batterier och annat som kan tänkas behövas.

Skulle vara evigt tacksam om någon åtminstone vill peka mig i rätt riktning för jag vet inte ens var jag ska börja leta någonstans och vad jag behöver för grejer för att få ihop allt.

Med vänlig hälsning
Kalle